Miért olyan sok a siető és veszélyesen (sok esetben szabálytalanul) előző járművezető? (Közúton 5-10% szerintem soknak számít. )
Múlt héten lemértem, hogy aközött, ha lakott területen 50-55-tel, azon kívül pedig 75-85-tel haladok (atombiztonságosan) és aközött, ha 65-tel és 90-105-tel haladok, akkor a 120 km-es távomon (ugyanaz mindkétszer) 6 perccel előbb érkeztem. Szerintem, nem éri meg. Rendszeresen előznek meg már-már életveszélyes módon.
A 80 km/h nem kevés!!! Feleségemnek ez a korlátozás van például a jogosítványában. Ő rá tekintettel vezetek ezzel a sebességgel. Mindkettőnket feltrancsíroztak egy-egy alkalommal már az utakon.
"előzést kényszerítesz ki"
Hát belőlem nem vált ki előzési kényszert az, ha valaki 10-el kevesebbel halad előttem, szóval az előzés egyéni döntés kérdése, ahogy a veszélyes helyzetekbe valóbelemenés is.
És a gyárilag alacsony sebességre-való korlátozás nem is lenne rossz ötlet!
Persze Amerikában, meg ahol nagy sivatagos utak vannak és a kutya sem jár arra, ott nem tartanám veszélyesnek azt, ha valaki 180-al szeli át a tájat, de hazai viszonyokra teljesen felesleges túl nagy sebességű autókat megengedni.
Akárhogy matekoztok, a két vezetési stílus között nem percek jönnek ki különbségként.
Én lakott területen 60 környékén járok, azon kívül 100-120, néha kicsit gyorsabban.
A különbség az, hogy ilyen tempókülönbséggel (akár minimális rágyorsítással is) nem ragadsz be a többiek mögé, tehát ha nem olyanok forgalmi viszonyok és/vagy helyen jársz ahol nem lehet előzni, akkor kényelmesen tartod a tempódat.
Aki lassú, nem mer előzni, az rendszeresen beszorul a kamionok mögé, remélhetőleg nem ő tartja fel a kamionokat.
120 km átvágva a fővároson a kettő stílus között minimum fél óra a különbség, vidéken gyér forgalom mellett 15-20perc.
A másik, hogy gyorshajtó és gyorshajtó között is van különbség. Aki valóban veszélyes, olyan elvétve akad néhány, sokkal több a tökölő, ijedős, rossz sofőr akik ugyanolyan veszélyesek.
A másik típusú gyorshajtó amiből nagyon sok van, ők csak kényelmesen haladnak és nem állnak be a többiek mögé vonatozni, egyáltalán nem veszélyesek.
Nekem se percek jönnek ki, Pilisvörösvár ês Tatabánya között (most nem tudom fejből hogy hány km) simán szedtem már össze PLUSZ EGY ÓRÁT, mert poroszkáltunk.
40 km-re járok dolgozni, az út 45 és 90 perc között alakul, attól függ hogy mennek-e előttem....
Heti filozofiai kérdés...
Amugy meg ne csodálkozz, a tötymörgők sokszor veszélyesebbek mint a gyorshajtók.
"a tötymörgők sokszor veszélyesebbek mint a gyorshajtók"
Ez csak a gyorshajtók szerint van így és érdekes, de baleseteknél sokkal több baj származik a gyorshajtásból, az ütközés is halálosabb, mint egy lassabb tempónál értsd a sebességhatárokat betartva.
Azért a tötymörgés és a gyorshajtás között is van még lehetőség: be kell tartani a szabályokat és a sebességhatárokat!
#16
Én amit írtam, hogy munkába menet mennyi között ingadozik, az a "sebességhatárral való közlekedés" és a "mennek előttem" verzió. Nem szoktam gyorshajtani. De rendszeresen futok bele 90-100-as táblánál 30-40-50 környékén "száguldókkal".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!