Miért olyan sok a siető és veszélyesen (sok esetben szabálytalanul) előző járművezető? (Közúton 5-10% szerintem soknak számít. )
Múlt héten lemértem, hogy aközött, ha lakott területen 50-55-tel, azon kívül pedig 75-85-tel haladok (atombiztonságosan) és aközött, ha 65-tel és 90-105-tel haladok, akkor a 120 km-es távomon (ugyanaz mindkétszer) 6 perccel előbb érkeztem. Szerintem, nem éri meg. Rendszeresen előznek meg már-már életveszélyes módon.
A 80 km/h nem kevés!!! Feleségemnek ez a korlátozás van például a jogosítványában. Ő rá tekintettel vezetek ezzel a sebességgel. Mindkettőnket feltrancsíroztak egy-egy alkalommal már az utakon.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"előzést kényszerítesz ki"
Hát belőlem nem vált ki előzési kényszert az, ha valaki 10-el kevesebbel halad előttem, szóval az előzés egyéni döntés kérdése, ahogy a veszélyes helyzetekbe valóbelemenés is.
És a gyárilag alacsony sebességre-való korlátozás nem is lenne rossz ötlet!
Persze Amerikában, meg ahol nagy sivatagos utak vannak és a kutya sem jár arra, ott nem tartanám veszélyesnek azt, ha valaki 180-al szeli át a tájat, de hazai viszonyokra teljesen felesleges túl nagy sebességű autókat megengedni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Akárhogy matekoztok, a két vezetési stílus között nem percek jönnek ki különbségként.
Én lakott területen 60 környékén járok, azon kívül 100-120, néha kicsit gyorsabban.
A különbség az, hogy ilyen tempókülönbséggel (akár minimális rágyorsítással is) nem ragadsz be a többiek mögé, tehát ha nem olyanok forgalmi viszonyok és/vagy helyen jársz ahol nem lehet előzni, akkor kényelmesen tartod a tempódat.
Aki lassú, nem mer előzni, az rendszeresen beszorul a kamionok mögé, remélhetőleg nem ő tartja fel a kamionokat.
120 km átvágva a fővároson a kettő stílus között minimum fél óra a különbség, vidéken gyér forgalom mellett 15-20perc.
A másik, hogy gyorshajtó és gyorshajtó között is van különbség. Aki valóban veszélyes, olyan elvétve akad néhány, sokkal több a tökölő, ijedős, rossz sofőr akik ugyanolyan veszélyesek.
A másik típusú gyorshajtó amiből nagyon sok van, ők csak kényelmesen haladnak és nem állnak be a többiek mögé vonatozni, egyáltalán nem veszélyesek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nekem se percek jönnek ki, Pilisvörösvár ês Tatabánya között (most nem tudom fejből hogy hány km) simán szedtem már össze PLUSZ EGY ÓRÁT, mert poroszkáltunk.
40 km-re járok dolgozni, az út 45 és 90 perc között alakul, attól függ hogy mennek-e előttem....
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Heti filozofiai kérdés...
Amugy meg ne csodálkozz, a tötymörgők sokszor veszélyesebbek mint a gyorshajtók.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"a tötymörgők sokszor veszélyesebbek mint a gyorshajtók"
Ez csak a gyorshajtók szerint van így és érdekes, de baleseteknél sokkal több baj származik a gyorshajtásból, az ütközés is halálosabb, mint egy lassabb tempónál értsd a sebességhatárokat betartva.
Azért a tötymörgés és a gyorshajtás között is van még lehetőség: be kell tartani a szabályokat és a sebességhatárokat!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#16
Én amit írtam, hogy munkába menet mennyi között ingadozik, az a "sebességhatárral való közlekedés" és a "mennek előttem" verzió. Nem szoktam gyorshajtani. De rendszeresen futok bele 90-100-as táblánál 30-40-50 környékén "száguldókkal".
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!