Ha osszetörök egy kolcsönkért autót, akkor köteles vagyok új alkatrészekkel kijavítani?
"Például az ajtók menthetőek lennének. Egy jó lakatos max 3ora munkával tökéletesre javitaná. 2 új ajtó arából pedig már egy swiftet lehetne venni + még festeni is kell"
Azért az már egy törött és javított ajtó lenne, márpedig előtte egy törés nélküli ajtó volt!
Szerintem teljesen jogos, amit elvár. Egyébként mi van, ha a futómű is károsodott? Az már az életben nem lesz olyan, mint előtte volt. Szóval, inkább a barátod jár rosszul ezzel. És egy karambolos autót eladni, hááát ...... én pl. biztos nem venném meg.
Épp ezért szamárság volt neked kölcsönkérned tőle, de neki is odaadnia neked.
Szerintem is telhesen jogos az uj alkatrész.
Ahogy a megvétel miatti +300000! Ha vesz egy ugyanilyent, azért el kell menni, átíratni, vezérlés és egyéb dolgokat kicserélni, könnyen megeshet, hogy mire eléri a vásárolt autó a régi kocsija állapotát többe is lesz mint 300.
Ráadásul hónapokig nem lesz autója. Fizess csak nyugodtan.
A korrekt meg az ha megveszed, te meg azt csinálsz vele amit akarsz. Így az 1-2 hónap helyet néhány napon bellül vehet magának valamit.
Ha meg nem akarnál fizetni ne csodálkozz, mikor véletlenül töbször neki futsz egy fának, és 8 napon túl gyógyuló sérüléseket szenvedsz.
Jöhet a lepontozás, de én leszek az első, aki azt mondja, hogy hibátlan állapotú bontott ajtókkal is korrekt lenne a javítás, természetesen új fényezéssel együtt.
Kíváncsi vagyok, az itt már hozzászólóknak hány százaléka volt részese koccanásnak, ütközésnek szenvedő félként? 13 éves autóra vajon mennyit avultatna a biztosító? Sokszor még a bontott cucc sem jön ki belőle...
Maximum még 100.000Ft-ot rádobnék értékcsökkenés miatt a tulajnak, ezt még korrektnek tartanám.
Jogilag: nem követelheti a tulajdonos új alkatrészek beszerelését, a régivel egyenértékű (tehát nem rosszabb!)alkatrészek beszerelésével is orvosolható a javítás. Konkrét bírósági ügy alapján állítom ezeket.
Morális kérdésről most nem mondanék véleményt, azzal értek egyet, aki szerint autót nem adunk kölcsön. :-)
Mekkora egy gerinctelen féreg vagy te kérdező...
Vedd meg tőle annyiért amennyit kér tőle és felejtsd el mint barátot
Bazki, ha a kerék is kiszakadt és ledaráltad az egész oldalát, az garantáltan gazdasági totálkár.
Egy biztosító sem fizetné ki a javítást. De a biztosítók tudjuk jól, milyenek. Te nem biztosító vagy, hanem egy barát, aki szívességből kapott kölcsön autót, és jól összetörte.
Ha soknak találod az összeget, akkor vegyél neki egy szép állapotú ilyen kocsit, a roncsot meg gányoltasd össze magadnak, aztán járj vele te.
Gondolom az alváz is megtekeredett kissé.
Tönkrebaasztad a kocsiját, alap hogy fizeted a RENDES javítást.
Egy hibátlan bontott ajtó még rendben, de hogy a szaki kikalapálja és egyenesre gittelje, az milyen hozzáállás? Ez egy autó, nem szobor.
A cserélhető kasztnielemek apróságok, a gond a kitört kerékkel kezdődik. Mennyire roncsolódott a futómű, mennyire mentek el a felfüggesztési pontok?
Egy baráttal, aki segíteni akart neked nem kellene kicseszned, jobb ha nem tart mindenki szr alaknak.
A legjobb amit tehetsz hogy megveszed az autót az általa mondott áron (így is bukik rajta), te pedig azt csinálsz az autóval amit akarsz/tudsz.
Ami látszik lehet csak annyi, rozsdamentes bontott ajtó belefér, de te kiszakítottad a kerekét! Ez a fő probléma:
Ha a lengőkar kiszakadt, az elhúzhatta a bölcsőt így ezt is nagyon valószínű cserélni kell
Ezt nem árt feljavítani bontott esetén, rozsda kezelés fényezés + új szilentek. Ehhez hozzá jön az új lengőkar és féltengely, és valószínűleg az új stabilizátor rúd, a stab. pálcával együtt és alagút szilentekkel. Vajon kapott-e a féktárcsa?? ezt csak fékezéskor vagy mérőórával lehet megnézni, ha ráz/üt akkor párban csere, ha nem akkor maradhat. Aztán ott van még az első kerékcsapágy a kitört keréken. Vajon mekkora pofont kapott, valószínűleg életciklusát minimum megfelezted. A csapágy háza a csonk vajon elhajlott-e? Nem lehet megmondani emiatt csere, ez magával hozza az új kerékcsapágyat is mert ugye a régit nem tesszük vissza.
És ez volt az egyszerű része. Ellenőrizni kell a a karosszéria nyúlványok sérülését, lehet cserélni kell a sérült oldalon, na ez nagyon nagy munka, de persze valószínű elég lesz csak húzató padon visszahúzni a karosszériát.
Következő pont kormánymű: Axiál csukló és gömbfej csere, ha szükséges, kormánymű ellenőrzése/javítása.
Kerék: Felni kapott egy nagyot, ha 50 grammnál több súly kell rá csere, ez lehet bontott is. Gumi ha szál szakadt lett párban csere. Végül egy futómű állítás.
Na ez egy szakszerű leírás az írottak alapján. Ha bármelyiket kihagyják nagyon valószínű nem lesz jó az egyenes futása, vagy csak folyamatosan eszi majd a gumikat.
Szóval neked így kéne megcsináltatnod
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!