ADALÉKOLT 100-as benzin?
Az autószerelő azt javasolta,
első körben járjam ki az autóban lévő benzint.
Majd a fullosan adalékolt 100-as benzinnel töltsem tele, amolyan tisztítókúrának.
Eddig mindig 95-ös benzint töltöttem,
láttam már hogy van 100-as benzin is
de honnan tudom melyik az "ADALÉKOLT 100-as"
mit jelent itt pontosan az ADALÉKOLT szó?
látom megérkeztek a trollok, akik előszeretettel hangoztatják a véleményük csak a kérdésre nem tudnak egy épkézláb választ adni. Nem értem én ezt, elég idióta mentalitás hogy adott egy kérdés, jön a troll és a kérdésre adott válasz helyett nekiáll vitázni csak mert troll és nehogy már a kérdező a kérdésére kapott válaszokat olvashassa már, helyette fröcsögés meg erőszakos térítés az megy, gratula trollok, eszement bagázs.
Komolyan a francnak nem tudtok olyan kérdésekhez menni ezt lejátszani ahol az a kérdés hogy
"megéri e 100-ast tankolni"
vagy
"95 vagy 100 a jobb és miért"
meg hasonlók, menjetek oda és éljétek ki ott a napi feszkót vagy ha oda nem hát a francba!
Kérdező:
Ha írok válasznak valami orbitális fsságot akkor azt itt felpontozzák. Ha felteszek egy ilyen ökörség után három egyszerű kérdést, akkor le vagyok pontozva mert troll vagyok, holott az ezekre a kérdésekre adott válaszok tudnák megcáfolni a sok összehordott hülyeséget.
De akkor itt egy másik troll válasz a saját troll kérdéseimre:
"És mégis mit takarít ki?"
Takarítani akkor tud, ha van benne valami olyan hozzáadott anyag, ami felold mindent ezzel viszont az esetek 98%-ában dugulást érnének el már a benzinpumpánál ezért ilyen biztosan nincs benne. Mi rakódik le egyáltalán az üzemanyagból?
Ha végignézzük a benzin útját: tank>AC>csövek>benzinszűrő>csövek>injektor
A tankot "előre felé" nem tudod takarítani mert az AC előpszűrője eldugul, az AC kifekszik és az üzemanyagszűrő is eldugul. Egyáltalán mitől retkes a tank? (takarítottam már ki benzintankot, volt benne por és kosz, de olyan szemcsemérettel hogy azt nem akarod te a motor felé elindítani).
Ha a motor jár a csövek nincsenek eldugulva, üzemanyagszűrőt úgy is cseréled, az injektoron meg olyan kicsi a fúvókán a furat, hogy ha odáig akármi eljut az garantáltan dugulás lesz és csak szarabb lesz az egész.
Innentől meg az üzemanyag elég a 'csába és nem takarít tovább.
Akkor most hol és mit takarít az a csodaadalék? :D
Ha bármilyen kosz vagy lerakódás van az üzemanyagrendszerben akkor azt le kell szedni, át kell mosni valamilyen tetszőleges oldószerrel, majd vissza kell építeni.
Ha nagyon rossz minőségű üzemanyaggal, alacsony kompresszióval meg rossz gyújtással hajtottad a kocsit akkor korom és kokszlerakódás olyan helyen lesz csak, amit csak a motor megbontásával, oldószerrel vagy mechanikus úton tudsz eltávolítani - csodabenzinnel nem ( mondjuk ha váltasz acetilén-oxigén kettősre azzal talán :D ).
Szerintem menj vissza az autószerelődhöz és kérdezd meg melyik az a fullosan adalékolt benzin, vagy hogy kell fullosan adalékolni. Utána kérdezd meg, hogy mit és hogyan takarít ki. Ha csak összehord valami sületlenséget akkor el is felejtheted, félrebeszélt. Az autószerelők sem tévedhetetlenek, az ő tudásuk is megkopik és sokszor hajlamosak ők is bedőlni valami hülyeségnek. Egyik eléggé elismert szerelő cimbim évekig mindenki kocsijába a 10W60-at locsolta, mert az jó lesz neki... :D
Üzemanyaggal az üzemanyagrendszert nem tudod tisztítani, mert az sem savas, sem lúgos kémhatású nem lehet, egyéb oldószert sem nagyon tartalmazhat mert akkor csökkenne az energiatartalma ( a benzin elég jó apoláris oldószer amúgy) és bármilyen esetlegesen előforduló lerakódás leválása duguláshoz vezetne az üzemanyag befecskendezőnél.
Ha a kocsidnak nem előírás a 98-as vagy magasabb oktánszámú benzin, akkor felesleges a 100-assal vesződnöd, max placebo hatás lesz.
Ez a 100-as benzin hype meg az adagolás, tisztítás már lassan tényleg agyfsz kategória. Tudom, a kutas is megmondta. Mondjuk nálunk csak petrolkémiából PHDzett csávók mennek 90 000-ért benzinkutasnak :D
Amikor bejött a 100-as benzin, utánajártam, hogy szabad e ilyet tankolni, jobb e, stb...
Jó pár kutas és néhány szerelő azt mondta, nyugodtan, mivel a Magyarországon kapható 95-ös benzin tényleges oktánszáma 85-90 között van, a 100-asé is bőven 95 alatt úgyhogy tök mindegy...
Úgyhogy sosem próbáltam :)
Ha jól vettem ki, a másik hibakódos kérdés is hozzád tartozik, ha nem akkor sorry
P0172: System too Rich (Bank 1)
P0420: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
tehát, túl sok a füst, emiatt nem működik jól a katalizátor,
Szóval annak semmi baja.
Füstgáz elemzés és adatlista kiolvasás megmondja mi a gáz.
Azt kell kideríteni hogy miért jelez be a katalizátor előtti szonda.
Én is azt javaslom hogy első körben járd ki a benne lévő benzint, majd fullosan "adalékolt" 100-as benzinnel nyomd tele. Aztán ha bemelegedett a motor akkor emelt fordulatszámon (4000RPM) járkálj vele és az megoldja a gondot. A probléma a városi tötyörgésből adódik, meg az alacsony fordulatszámból.
A szívószelepek hátoldalára rakódik fel a kosz.
Ezt egy hosszú út az adalékolt 100as benzinnel magas fordulatszámon megjavítja.
egy cikk ezzel kapcsolatban ami érdekes lehet
Utolsó, nézd csak meg a cikk " íróját " PR
Reklám nem több, támogatói tartalom, ugyanaz mikor a videókban odanyomják, hogy ez meg az a társaság támogatta, hát rosszat nem mondhat róla persze...
Amúgy meg ha azok akik megtervezik a motort, azok 95-öst írnak elő ajánlottnak, akkor annak a motornak az égvilágon semmi baja nem lesz a 95-östől. Ha meg valaki például nem cserél időben olajat, hidegen tapossa a motort akkor tehet bele bármilyen hiper szuper űrbenzint, akkor iis kinyírja a motort.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!