Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Lehetséges, hogy a következő...

Lehetséges, hogy a következő 10-15 évben önvezető kamionok lesznek a nagy cégeknél?

Figyelt kérdés
Tudom, a kamion nem fogja kitölteni a cmr-t és nem fog tudni árut rögziteni és bejelentkezni stb, de mi van ha lenne benne egy sofőr akinek csak ez lenne a dolga és hogy felügyelje a kamiont. Láttok benne fantáziát kamionos kollegák?

2018. júl. 30. 21:27
1 2 3 4 5 6
 41/54 Beviz Elek ***** válasza:

Ha a páromat elütné egy elromlott elektronika, nem igazán vígasztalna a tudat hogy emberi hiba miatt több baleset történt volna.


Most ha történik egy baleset, felmutatnak egy felelőst, persze ez sem vígasztal. Viszont ha elüti egy automata kamion, akkor mit fognak mondani? Bocsesz, de az ilyen előfordul?

Elképzelem a reklámot, hogy "Sofőr nélküli kamion, sokkal kevesebb embert üt el, mint a sofőrrel rendelkező társai"

2018. aug. 21. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/54 anonim ***** válasza:

A kamionokat félretéve...

Az utak tele vannak közveszélyes, autóvezetésre teljességgel alkalmatlan emberekkel.

Egy önvezető autó sosem részeg, sosem fáradt, sosem mérges. Nem vezet agresszíven, nem előz beláthatatlan helyen, nem szorítja le a kerékpárost, nem megy 90-nel a városban stb.

Még nem tart ott a mai technológia, de 10 éven belül nagyon könnyen lehet, hogy városi körülmények között is megállják a helyüket.

Lesz baleset? Lesz, csak 99%-kal kevesebb, mint most.

Az valakinek jobb érzés, hogy a szerettét egy részeg hülye ütöttel el a zebrán, mint egy elromlott elektronika? Nekem nem az. Sőt.

Én a magam részéről nagyon várom, hogy úgy juthassak el ából bébe, hogy közben ne kelljen autót vezetnem. El fog jönni ez is, csak idő kérdése.

2018. aug. 22. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/54 anonim ***** válasza:
100%

Hakapeszi!


De értek mindent a kérdéssel kapcsolatban, és azért írtam, amit. Ez szimpla pszichológia, titeket frusztrál, hogy egy szakma utolsó generációját képviselitek, ezért megpróbáljátok kézzel-lábbal menteni a menthetetlent. Most őszintén bárki azt hiszi, hogy a szenzor elkoszolódása vagy a latyak miatt láthatatlan felfestések miatt majd komolyan megállíthatatlan kihívások elé állítja a tech. cégeket?

Ti most megpróbáljátok megmagyarázni, hogy hogyan nem lehet, vannak olyan emberek, aki éppen azon dolgoznak, hogy megoldják az ilyen problémákat, és azt mondják meg, hogy hogyan lehet.

A szekérhajtók is szépen megmagyarázták egykor, hogy a vasút miért nem fogja elvenni tőlük a munkát, a vonatnak sín kell, szén kell, elakad a hóban, nem tudja a házhoz vinni a rakományt. Aztán tudjuk, hogy mi lett vasút és ökrös szekér küzdelem vége. De később pont a közúti fuvarozók csináltátok meg ugyanezt a vasúttal a 20. században, és akkor a vasutasok magyarázták, hogy a teherautónak tiszta út kell, elakad a nagy hóban, cserélni kell a gumikat gyakran, könnyen felborul, meg gyakran karambolozik. A történet vége itt is ismert, a darab és hűtött áru szállításban szinte teljesen kiszorította a vasutat a közút és leszámítva a nagyvárosokat összekötő vasútvonalakat a legtöbb vonalat fel is számolták.

Most ugyanazt adjátok elő, amit egykor a szekeresek, vasutasok, és az eredményt is várhatóan ugyanaz lesz.

2004-ben egy önvezető járműveknek tartott versenyen még estek-keltek a résztvevők, volt ami nekiment egy sziklának, volt ami fölborult. A végén a versenyt egy résztvevő sem fejezte be.

Most 2018 van és ott tartunk, hogy már utcai forgalomban vannak a LV3-as kocsik, és 2020-ra elkészülnek a nagy autógyártók a teljes önvezetéssel a LV5-el, igen tudom szerintetek nem, de ezt a General Motorsnak, Audinak, Fordnak, Teslának mondjátok.

Ezek után elnézve, hogy hol tartott 2004-ben és hol tart ma a technológia, ti komolyan elhiszitek, hogy 10-15 újabb év múltán -amiről a kérdés szólt- is lehetetlen feladat lesz a rámpához odaállás, a szenzor tisztán tartása, vagy éppen a latyakos autópályán való vezetés egy gépnek? Ne nekem válaszoljatok, hanem magatoknak.

Meg igazából már írtam, tessék meggyőzni a főnöket, hogy ti mennyivel jobbak, olcsóbbak vagytok bármilyen gépnél, mondjuk kezdésnek egy 80-90%-os fizetéscsökkentést ha bevállaltok szerintem még évtizedekkel meg lehet hosszabbítani a kamionozást mint munkakör létét. A legnagyobb ellensége ugyanis ennek a szakmának, hogy horribilisen sokat kerestek, jó hogy szabadulni akarnak tőletek az első adandó alkalommal, ha többe kerül egy gépkocsivezető bére mint két-három diplomásé vagy hat-hét szakmunkásé.

A kutya ugat a karaván meg halad, csak ha így megy tovább idővel majd nélkületek, akkor is ha ez nem tetszik.

De kár erről ennyit vitatkozni, majd várd ki a 2030-32-t és meglátjuk.

2018. aug. 22. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/54 anonim ***** válasza:

43.


Nézd, én mindent elhiszek. Csak mutasd már meg azt az önjáró kamiont, mert olyan még nincs. Az még messze nem önjáró, hogy megy a pályán x km - t. Az semmi.


Hogy lesz - e? Biztos. Kérdés mikor. Egyébként én érdeklődve figyelem a fejleményeket, ha valamit nem tudsz megakadályozni, állj az élére, csatlakozz hozzá.


Ez egy lehetőség lesz, új foglalkozások jelennek meg. Lehet, hogy magam veszek egy ilyen kamiont, nekem fog dolgozni. Végre nem kell hetekig kocsiban laknom.


De szerintem én még nyugdíjba mehetek sofőrként. 43 vagyok.

2018. aug. 22. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/54 anonim ***** válasza:

Esetleg el kéne olvasni, mi volt a kérdés.

"Lehetséges, hogy a következő 10-15 évben önvezető kamionok lesznek a nagy cégeknél?"


Erre szerintem az az egyértelmű és rövid válasz, hogy igen.

2018. aug. 22. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/54 anonim ***** válasza:
A probléma még mindig az, hogy önvezető jármű nem létezik. A négyes metró is akár milyen autómata, egy 12 fős operatív csapat felügyeli, ha kell közbe avatkozik. Magyarán a sofőr pozició nem szünt meg, csak átkerült az irodába. Aztán arról se feledkezzünk meg, hogy egy több mint 100 millió dolláros repülőgépek önvezető rendszere is előszeretettel elromlik, pedig 20 éve van már robotpilóta a gépeken. Akkor majd egy 120 ezer dolláror kamionba majd olyan high tech szenzorok és automatikai rendszer lesz, hogy lepipálja majd megbízhatóságban az utasszálítókat? Egy repülőnek hatalmas helye van elnavigálnia míg a kamionok sokszor a virágoskertet is viszik, mert annyi hely van bekanyarodni... De érdekes, hogy önvezető vonatok se léteznek, pedig az kötöttpálya. Ember mindig kell aki felügyeli ezeket a rendszereket. Akár milyen fejlett egy gép, ő csak a szenzorjaira tud hagyatkozni, de nem tud érezni. Az ember vagy a pilóta észreveszi ha a gép áttesik, míg ha a pilot cső befagy, akkor a számítógép tökéletesnek értékeli az utat, és nem látja hogy át fog esni. Aztán rendszerint egy robotpilóta se oldott meg egy vészhelyzetet sem, kinek mondja majd a rendőr hogy erre most nem lehet menni? Hogyan azonosítja a kamion rendszere hogy az illető valóban rendőr, nem egy suhanc gyerek aki csak szórakozik? Redásul akkor én is elkezdek majd lopkodni, de jó lesz egy kamionos parkolóba vasárnap este hmmm. Ott lesz a több millió eurós árú, és egy lélek sem lesz arra :D Csak egy kés kell, felvágom a ponyvát és meglesz az új TV-m. :) Igazából tényleg jöjjenek már az önvezető kamionok sofőr nélkül, mert nagyon kellene egy új hütő is.
2018. aug. 22. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/54 anonim ***** válasza:
Azt nem zárom viszont ki, hogy nem lesz önvezető kamion. De ember lesz ott aki ott ül és például beprogramozza hogy merre, aki felügyel stb... Lehet nem is kamionsofőr lesz a neve, mert lehet maximum a cégnél vezet az illető, de lesz ember. Olyan közúti jármű a mai napig nincs, aminek a fedélzezén egy ember sem tartoszkodik. Pár metró van csak, de az ugye nem közút és zárt a pálya.
2018. aug. 22. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/54 anonim ***** válasza:

[link]


Na ha itt elnavigál valaha is egy önvezető rendszer, akkor én már úgy se fogok élni. De rengeteg hasonló videó van tőle, ahol extrém szűk utcákban kell vezetni. Azt akkor még nem szakad az eső, nem jeges a pálya (amit ember alig vesz észre,nem egy gép a kis kameráin keresztül)

2018. aug. 22. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 49/54 anonim ***** válasza:

47.


És gyorsan tegyük hozzá, amíg sofőr ül benne, addig olcsóbb sem lesz. Mert mozgó kocsiban nem lehet pihenőt tölteni ma sem, kétfős járat esetén. Ezért fizetés is jár rá, munkaidőnek számít m


És így már túl sok értelme nincs is.

2018. aug. 22. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/54 anonim ***** válasza:

És felmerült a repülés. Ugye ott ez már lezajlott régen, van robotpilóta.


Igenám, csak ennek van egy negatív velejárója, nevezetesen, hogy az újkori pilóta nem tud repülni. Nem tud.


Felmerült itt az Air France 447 járat, érdemes utánanézni. Rossz idő - pitot csövek (sebesség mérés) elfagyása - éjjel van, a kapitány alszik - a tapasztalatlan fiatal pilóta rosszul reagál - átesésbe viszi a gépet nagy magasságban - három perc múlva 200+ ember veszett az óceánba. Csak valami 200 km/h körüli függőleges sebességgel estek hasra a vízre, esély nem volt a túlélésre. Magyar áldozatok is voltak.


Ez fog lezajlani a közúti közlekedésben is. Jönni fog egy generáció, aki nem tud vezetni.

2018. aug. 22. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!