Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Lehetséges, hogy a következő...

Lehetséges, hogy a következő 10-15 évben önvezető kamionok lesznek a nagy cégeknél?

Figyelt kérdés
Tudom, a kamion nem fogja kitölteni a cmr-t és nem fog tudni árut rögziteni és bejelentkezni stb, de mi van ha lenne benne egy sofőr akinek csak ez lenne a dolga és hogy felügyelje a kamiont. Láttok benne fantáziát kamionos kollegák?

2018. júl. 30. 21:27
1 2 3 4 5 6
 31/54 anonim ***** válasza:
Jöhetsz hogy mennyit keres egy diplomás, de a diplomás akinek a statisztikájával jösz az Magyarországot tükrözi. Egy kamionos ettől függetlenül dolgozik egy nap minimum 10 órát, és akkor még céget se kereste meg, nem jelentkezett be, pakolta le az árút, nem rögzítette az új árút meg úgy semmit nem csinált, de mivel ő ezzel is foglalkozik, ezért a munkaideje 13 óra kb. Akkor szerinted így sok az a rohadt 500 ezer? Kint mosogató megkeresi a heti 40-en órájával. Egy kamionos pedig sokkal termelékenyebb egyén, mint aki mosogat. De mind a kettő természetesen kell! Innentől kezdve nem keresnek sokat, főleg mikor egy 1 millió eurós cmr biztosítással elátott átút szállítanak egy 40 tonnás döggel. Azt viszont nem zárom ki, hogy az autópályákon majd haladni fognak önmaguktól, talán majd a sofőrnek se kell az ülésben ülnie. De alapvetően nem fog egy kamion elnavigálni 4 országon át valahova. A GPS-ek eléggé pontatlanok, cégneveket nem ismerik, aztán van hogy elavultak is a térképek.A földutakat sem ismerik. Szóval az ember mindenképp kelleni fog, de az út legunalmasabb szakaszában valóban nem az ember vezet majd. De jelenleg olyan földi tárgy nem működik, ami önmagától szállítást végezne. Hiába ott a négyes metró, az kötött és zárt pályán halad, teli van szenzorral a pálya, de ott ülnek az irányítóközpontban egy tucatnyian akik egész nap figyelik a működését, ha kell akkor beavatkoznak. Szóval hiába senki sem vezeti, attól "sofőr" úgymond van, csak épp az irodában ül.
2018. aug. 21. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/54 anonim ***** válasza:

Ezen felül megnézném, ahogy egy önvezető kamion felhajt majd a vonatra, a kompra, a céges bejelentkezést is megnézném. Ezenfelül azt is, hogy szenzorhibánál miképp cselekszik menet közben. Márpedig tönkre megy valamelyik szenzor úgy is egyszer. Az ágakakat is jó lenne figyelni, mert nem lenne jó ha kiszakítaná a ponyvát. Illetve a hűtőpót szenzorját is ellenőrízze, nem lenne szerencsés ha fals értéket mutatna, a gyümölcs meg mondjuk szétfagyna. Az is jó lenne, ha a gép tudná , hogy a megfelelő és szabályos módon rakták e meg a rakteret az árúval. A targoncásoknak sok esetben fogalmuk sincs arról, miképp kellene az árút felhelyezni csak úgy mondom. Ezen felül azért jó lenne az is, ha a gép tudna tankolni. Ha fel tudná rakni maga alá a hóláncot, bikázza is be magát ha a -20 fokban lemerül az akksia, egy durrdefektet is jó lenne ha meg tudna fogni, majd ki tudná cserélni a kereket.

A szenzorjait is mindig önmagától mossa le.

Szóval annyi probléma van, hogy nem igaz. Akkor egy vészhelyzetről se beszéltünk még, mi van ha menet közben elszáll a levegő? Ha a póttal történik valami? Hogy veszi észre? Teli lesz rakva minden szenzorral az egész kamion? A végén Önmaga nem fér bele a 40 tonnába, nem hogy árút is vigyen :D


Az önvezető autók másik problémája a gyalogosok, rendszerint ha valaki szabálytalanul halad át az úttesten, az autó megáll és elengedi. Szóval majd az lesz, hogy mindenki ott megy át az úton ahol akar, hisz a gép úgy is észre veszi és elengedi. A google kisfilmjét megnézheted, ugyan ez van benne. Az arra lakók már tudják hogy mellyek az önvezető autók, aztán rendszerint bevágnak elé, átfutnak előtte és sorolhatnám. Az Uber egyik autójával is ezt csinálták, a nő a bicikliével szépen át akart előtte futni, mondván az autó majd úgy is megáll. Nos az autó nem állt meg, a Volvo nagyon szépen elcsapta és meg is halt. Igaz ott a nőt is elővették, mert nem szabályos módon akart áthaladni, de azért az önvezető autóval sem volt minden oké. Még a gyalogos elütése után sem akart megállni. A Teslával is ugyan ez volt, autopilot módban balesetezett, de az autó nem állt meg hanem folytatta az útját egy sérültel a sofőr ülésben, holott sok szenzorja már nem is működőtt! Azt ezek csak autók. Nem kamionok.

2018. aug. 21. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/54 Beviz Elek ***** válasza:

Tegyük fel, csak és kizárólag pályán közlekednek és a pálya mellég van berakva a nagy elosztóközpont, sikerül megoldani.


Közlekednek a pályán, aztán jön a tél, havazik és a szuper szenzorokra rátapad a hó ami miatt csak csipogni/villogni tud a kamion, megadta magát a technika. Az új Renault Premium is tele van minden elektronikával (sávtartó, távolságtartó, stb) és az M25-ösön elvérzett ez a része.


Mész a német pályán, baleset miatt leterel a Polizei, mit tesz a kamion? Városi kolbászolásra még nagyon sokáig nem lesznek képesek, tehát összegyűlnek szépen a külső sávban és így mások sem tudnak lemenni a pályáról.


A kamionozás legegyszerűbb részéhez tartozó két legalapabb problémán el is vérzett a technika.

2018. aug. 21. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/54 anonim ***** válasza:

Az a gond a bonyolult automatikai rendszerekkel, hogy az emberek egyre inkább nem tudják értelmezni, vagy megérteni azok működédét. A Turkish Airlines 1951-es balesete azért következett be, mert a repülőgép rádiós magasságmérője meghibásodott, ezért az automatika úgy érzékelte, hogy a gép már földet ért. Az automatika ezért a tolóerő karját alaphelyzetbe állította (levette a gázt) és a gép lezuhant. Nos a gép természetesen nem volt a földön. A két pilóta pedig egyszerűen nem tudta a bonyolult gép működését átlátni, leszállás közben amúgy is sok más leköti őket. Illetve mivel nagyon megbíznak a gépek működésében, eszükbe sem jut hogy esetleg elromolhat. Továbbá a két pilóta végig azt hitte, hogy az automatika majd ellensúlyozza önmagától a problémát, de fogalmuk se volt róla, hogy a gép hozta létre magát a problémát aminek a helyrehozatalára várnak.

Asiana Airlines 214-es járatának balesetekor pedig kiderült az is, hogy a pilóták ma már nem igen tudnak gépet vezetni. Az Asiana még a belső szabályzatába is beleépítette azt, hogy a repülőknek a leszállási automatikával keljen landolni, manuálisan lehetőleg ne próbálkozzanak a pilóták. Addig nincs is ezzel baj, míg működik. De a 214-es járatánál a leszállási automatika nem működött mert a repteret felujították.Ezt pedig oda vezetett, hogy sok ezer vagy több ezer repült órával a pilóták manuálisan kézi vezérléssel nem tudnak vezetni, amiket pedig a pilóta képzéd elején tanultak elfelejtik, kijönnek a gyakorlatból. Tehát a gép-ember közti kapcsolatnál nagyon súlyos problémák lépnek fel. A túl byonolult automatikák pedig új helyzeteket teremtenek. Sajnos az önvezető autóknal is elő fog jönni majd ez a probléma. Mi lesz, ha meghibásodik a fedélzeti számítógép?

2018. aug. 21. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/54 anonim ***** válasza:

34.


Vagy az Air France 447 - es. Nagyon tanulságos - és tragikus - eset.

2018. aug. 21. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/54 anonim ***** válasza:

Igen az is tanulságos eset volt!


Ettől függetlenül nem vagyok én a technológia ellen, igen is nagyon jók a különböző automatikai rendszerek a gépjárművekben is. De szükségesnek kell lennie egy határnak, amit nem kellene átlépni. Ettől függetlenül a vészfékassziszenseket vagy a sávtartó automatikát is jó dolognak tartom, ha alapvetően nem rántja ki a kormányt a kezemből a gép.

A 2016-os Berlini terrortámadás során a kamion vészfékező rendszere sok életet megmentett például. Igaz úgy is 12-en meghaltak, de fedélzeti számítógép automatikus baleset-megelőző rendszere állíthatta meg a kamiont, a támadó nagy eséllyel több emberrel végzett volna.

Szóval nem bánom ha a sok automatika segítí a vezetőt, de a vezető maradjon vezető, ne egy gépellenőrző egyénke legyen. Felőlem autópályán nyugodtan mehet magától egy kamion, mert például az elalvásos baleseteket nagyon jól kiszűrhetővé teszi majd. De ettől függetlenül gyorsan lehessen manuális módba helyezni a gépet, ha gond van. Illetve lehetőleg ne legyen nagyon bonyolult a rendszer.

2018. aug. 21. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/54 anonim ***** válasza:

36.


Persze, de a vészfék asszisztenst ki lehet kapcsolni. Szerencsére a merénylő nem tudta hogyan.

2018. aug. 21. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/54 anonim ***** válasza:

Ha már repülők, a Qantas 72-es járatáta is tanulságos eset volt. Itt is a robotpilóta hibázott egy nagyot, mivel a számítógép meghibásodott, egyenes repülés közben úgy érzékelte, hogy a pilóta hirtelen, meredek szögben emelkedni próbál, amit korrigált, ezért hirtelen süllyedést hajtott végre, amelyből sikerült a gépet kivenni, de az utasok és a személyzet tagjai közül több mint 100 fő megsérült, 12-en súlyosan.


Itt is a fent említett probléma az, hogy a gép ki akarta venni az irányítást a pilóta kezei közül, holott mindvégig a gép hozta létre a problémát magát. A pilóta szerencséjére időben kikapcsolta ezeket a rendszereket és rendben leszállt. Tehát sok esetben az robotpilóta létrehoz egy eseményt, amit aztán a pilóta számlájára ír és kiveszi az irányítást a pilótától. Remélem az önvezető autók nem teszik ezt meg, szép is lenne ha bekapcsolná magát, aztán a szembe sávba vezetne. Vagy kirántaná a kormányt a kezeim közú

ül. Biztos jó dolog, de az off az legyen off. Illetve ha vezetek, ne nyúlkáljon bele! Ez alól csak a vészfék a kivétel és se több. Ha bekapcsolom, akkor pedig a környezetben mérje fel a felmerülő problémákat, és figyrlmesztessen ha nem tud vele megbírkózni (hó,jég)

2018. aug. 21. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/54 anonim ***** válasza:
37. Szerecse hogy nem tudta, mondjuk az ilyen emberek nem az eszükről híresek.
2018. aug. 21. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/54 Alex Fly ***** válasza:
Ezuel szemben hány ezer esetben történt ilyen súlyos baleset emberi hiba miatt?
2018. aug. 21. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!