Lehetséges, hogy a következő 10-15 évben önvezető kamionok lesznek a nagy cégeknél?
Ez a technológiától függ, két dolognak kell megtörténni, elkészülni az első LV5 kocsinak és kamionnak, majd ha ez megvan, akkor azt engedélyezni minden érintett államban.
A technológia köszöni szépen jól halad 2022-2023-ig valószínűleg elkészülnek az első sorozat gyártott LV5-ös járművek, és valószínűleg egy olyan modellben fognak majd dolgozni, hogy az autópályákon több vezető nélküli kamion fog konvojban haladni, azok beérnek egy logisztikai központba, ott leveszik a konténert/tartályt/raklapokat és a jármű megy egy újabb kanyarért. A városon belül meg "házhoz" szállítják egy hagyományos kamionnal, teherautóval.
Vagy és ez a még egyszerűbb verzió minden nagyobb városban lesz egy olyan állomás, logisztikai központ divatos szóval hub, ahol helyi kamionosok várakozni, és amint megjön egy automata kocsi valaki felül rá és a városon belül elvezeti az úti célhoz, felügyeli a rakodás, majd visszamegy az állomásra és a kamion már nélküle megy vissza az autópályára. Így már első körben is jócskán lehet csökkenteni a költségeket, a városon belüli "taxizáshoz" már sokkal kevesebb gépkocsivezető kell majd, mint ma, amikor az autópályán is kell valaki.
HakapesziM szerintem tudod te is, hogy egy pótkocsit le is lehet kapcsolni és utánakötni egy másik vontatónak.
önvezető jármű megjön, pótkocsi, ami lehet hűtőkonténer, tartály, platós teljesen mindegy, az leakasztják kap egy üreset és megy a dolgára, közben ezt a pótot kirakodják, vagy úgy ahogy van viszik tovább városon belül
amikor üres visszaviszik a telepre, ahol majd megkapja egy másik a céghez tartozó vontatójármű
ez a komplikáltabb mód az egyszerűbbet is írtam.
23.
És minek? Ki viszi tovább? Felelősség, biztosítási kérdések? És minden sofőr ért minden pótkocsihoz? Hűtős, siló, tartály stb? Le tudja fejteni, rakni? Nem, a lerakóhelyeken általában nem értenek hozzá.
Ehhez ki kell építeni rengeteg állomást, ahol a sok - sok kamion cserélgeti a pótkocsit, le is kell papírozni, átvenni. Lehet sérült, defektes, rakomány rögzítést ellenőrizni stb. Az nem úgy van, hogy hoci aláállok, még egy cégen belül sem nagyon. Pótos, tandem kocsiról ne is beszéljünk.
Még egyszer: mutass már 1 db járművet ami magától megy havas, latyakos úton.
Rövidre fogva: két dolog kéne ehhez.
1. Önvezető kamion - mert még nincs.
2. A teljes háttéripar átszervezése.
Igen, repülőgépek is ma már szinte önvezetőek, maguktól repülnek de maguktól le is tudnak szállni, egyedül a felszállás manuális. De szükség van az emberre, előfordul hogy az egyik szenzor meghibásodik és a számítógép pedig önellenmondásba keveredik, ilyenkor ha nincs ott az ember, akkor a baleset be fog következni. Kamionoknál is ez a helyzet! Sőt, az újabb kamionokban is van ma már radar meg kamera ami mondjuk a vészfékezési asszisztenshez tartozik, vagy a sávtartó automatikához, de ha eső esik, esetleg jegesedés lép fel, vagy egy nagyobb sárdarab telibe kapja a kamiont, akkor ezek a dolgok mint inaktíválódnak, a koszos szenzor felirat pedig megjelenik a fedélzeti számítógép kijelzőén. Akkor nem beszéltünk a havas pályáról sem, ahol a sávtartó szintén nem működik, mert nem lát sávot. Ezeket a problémákat nem tudjuk 20 év múlva se maradéktalanul megoldani! Sőt, azzal hogy még több kamera,radar és egyéb szenzort pakolnak az autókba, a koszor szenzor problémája fokozottan fellép. Jó dolog ez, jó időben! De nem fog nagyon esős,
és havas időben működni.
"500 ezer forintot kint egy mosogató is megkeresi, éttermek pedig mai napig vannak"
Külföldön. Viszont kamionnal magyar cégnél is kereshetsz ennyit. Külföldön pedig 800 ezret akár.
27-es! Az ilyen viták mindig oda futnak ki, hogy pár önérzetes sofőr megideologizálja, hogy ők mennyire szükségesek és leválthatatlanok. Ha kell,akkor még azt is bemondja, hogy a bérük nem is sok. A valóságban meg a statisztika nem hazudik, a nemzetközi kamionosok fizetése a legmagasabbak között van a diplomát nem igénylő munkák közül. Csak pár IT állás pl. speciális szaktudású rendszergazdák keresnek hasonlóan jól.
Aztán csodálkoznak, hogy a főnökeik ki akarják tenni őket gépeke kedvéért, ha majd lehetőségük lesz rá?
Bónuszpont, hogy az önvezető kamionok tudnak konvojban menni szélárnyékban, sokkal kisebb légellenállással, tehát kisebb a fogyasztás is. Tehát a gép még üzemanyagot is tud spórolni.
Az is tetszik, hogy az olyan modellekre, amiket leírtam és nem én találtam ki, hanem ezt éppen szállítmányozási cégek tervezik ezt első lépésben és rámondják, hogy nem lehet, hát oké, csak ezt majd a főnökeinek kell beadni. De mikor az Uber Otto tesztkamionja idén egy amerikai tesztben levezet 130 mérföldet úgy, hogy a gépkocsivezető végig hátul ült, senki sem jósol nagy jövőt a szakmának jelenlegi formájában, már persze az érintett sofőröket leszámítva...
"Külföldön. Viszont kamionnal magyar cégnél is kereshetsz ennyit. Külföldön pedig 800 ezret akár."
Nem teljesen mindegy? Nemzetközi cég. Ha magyar cégnél vagy ha külföldinél dolgozól, mindig kint dolgozól nem idehaza. A cégek bevétele ezért globális, nem koncentrálódik egy adott országra, például egy gyár ami Balatonamádiban működik. Innentől kezdve a béred nevetségesen alacsony, mivel nem függ az adott régió fizetési átlagától. A pilóták is aránylag egységesen kapnak bért Európában, mindegy hogy egy Norvég vagy egy Román pilótáról beszélünk.
Az ember pedig pótolhatatlan tényező lesz mindig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!