Szerintetek vissza lehetne szorítani az autók számát?
Egy olyan "rendszerre" gondoltam, ahol a magánembereknek nem lenne autója, hanem a tömegközlekedés lenne alaposan felfejlesztve (gyakori buszok és vonatok, sűrűbb lefedettség), illetve lennének ún. iránytaxik is, amik vagy háztól házig, vagy egy "taxiállomásra" szállítanák az embereket, persze olcsón. Ezek olyankor jönnének képbe, ha valakinek olyan helyre kell mennie, ahova nem megy busz/vonat, vagy nem akar tömegközlekedéssel menni, vagy éppen sok csomagja van, csak hív egyet és meg van oldva a szállítás/bevásárlás/eljutás bárhova. Persze ehhez nagy flotta kell mind személyautóból, mind tömegközlekedési járművekből, de így nagyságrendekkel kevesebb autó lenne az utakon, csökkenne a környezetszennyezés és olcsóbb is lenne az embereknek, mint egyenként autót fenntartani (nem kéne ilyen-olyan adó, benzin stb.-re költenie, csak lenne egy kisebb alkalmankénti vagy havidíj, és mindig kapna autót).
Szerintetek mennyire lenne életképes egy ilyen rendszer?
Az a baj ezzel, mint a kapitalizmussal: elméletben jó lenne, gyakorlatban - a homo sapiens-szel - megvalósíthatatlan.
Azért megvalósíthatatlan, mert sokan azért járnak autóval, mert csak. Irígység, felvágás, önbecsülés, nagyzolás, önzés. Nem az a baj, hogy nincs más alternatíva, hanem NEM AKARNAK mást. Ezt nevelte beléjük a társadalom, az ma az elvárás, hogy legyen autód. Akkor vagy ember. Amíg ez a mentalitás nem változik, addig esélytelen bármilyen ilyesféle kezdeményezés. Márpedig ez a hozzáállás magától nem fog megváltozni.
Talán egy világháború, egy nagyon komoly gazdasági, egészségügyi vagy egyéb válság képes lenne kimozdítani az emberi fajt ebből a leszarom-mentalitásból.
1: Gondolom, lenne éjszaka is tartalék-sofőr, ügyelet stb., szabad autó meg pláne, így ez nem okozna gondot. Logisztika az egész.
2-3: Köszi a választ, sejtem, hogy elsősorban az emberek miatt nem lenne működőképes, még ha elméletben jó is lenne. Nagy kár érte - hosszútávon mindenkinek jobb lenne.
Amit te szeretnél, ahhoz nagyobb flottát kellene fenntartani, mint a mostani meglévő autók száma.
Semmivel sem lenne kisebb a környezetszennyezés (kivéve, ha elektromos-autókról, hibridekről beszélünk, de ez már nem a mostani kérdés témája).
Nem lenne olcsóbb sem, mint ahogy a taxizás sem olcsó, profit-orientált tevékenységként magasak lennének az árak.
Ahogy Matolcsy (a kancsal) megmondta: "nincs ingyen ebéd".
Tömegközlekedéshez pedig először is fejlett útrendszer kellene, nem ilyen szűk keresztmetszetek, amik most vannak.
Halva született ötlet. Tudom, tudom, a fejlett Nyugat. De szerintem ezek szar elképzelések, a car sharing, meg hasonlók.
Az autó személyes tér, olyan mint a lakásom, oda nem ülhet be akárki.
Jó, jó, értem én, az esőerdők. Meg 'tíccsákbe'. Persze, egyszerűen majd beticcsák, mert demokrácia. De jó lesz....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!