Teljesítményhez kötött autóvezetés? Van értelme?
Vezess.hu cikke alapján merült fel bennem a kérdés cikkből kiragadva
"A helyi hozzászólók között felmerült a jogosítványszerzés reformja, a teljesítményszinthez kötött vezetési engedély ötlete például. Logikus lenne szigorított vizsga az erősebb autókhoz? Ez a gondolatmenet egy igen komoly, sokrétű vitához vezetne."
Furcsa ötlet, én 1.2-es autón vizsgáztam most jóval nagyobb autót vezetek és tervezek nagyobbat is venni, és mégsem versenyzem szét az agyam.
Motornál ügye van teljesítmény határ és ehhez jogsi is, én még soha nem motoroztam, félek, de gondolom ott fontos a korlátozás, még ha én nem is értek egyet vele, szerintem lehet az a csávó 16 éves és lehetne 1000cm3 motorja ha nem heves vérmérsékletű és be tudja látni képes a cselekedetének következményét átgondolni nem fog kanyarba 220-al tépni,mert aki olyan az 24 évesen is megteszi ( itt most jöhet, hogy 20 évesen még belementél olyan előzésbe most 40 évesen nem, igen az mégis 20 év és nem 8)
Szóval egy szó mint annál több, én pszichikai vizsgálatot is bevezetnék az alkalmassági mellé és nem kéne teljesítmény korlátozás ha már változtatás lenne.
Cikk: [link]
Egyszerűen több rendőr kellene, több trafizás, több fix trafi, több kamera és ha valakit jelentős gyorshajtáson kapnak pl. lakott területen 50 helyett 80-al akkor vonják be 1-2 évre a jogsiját...
én főleg a lakott területen belüli gyorshajtásra állnék rá mert az a legveszélyesebb, ott halnak meg mindig az ártatlanok (gyalogos, bringás, buszmegállóban várakozók)
Még annyit hozzáteszek, hogy 1 hónapja ismerősökhöz jöttek rokonok amerikából.
Beszélgettem velük és említették, hogy alig látnak rendőrt itt Magyarországon :D
Amerikában minden sarkon áll egy rendőr szó szerint...
gyorshajtás ritka, szabályok nagyon szigorúak és halálos baleset is kevés mert nagy kocsikkal mennek, van kasztni ami megvédje őket.
Logika van benne, de szerintem a gyakorlatban mégsem valósulhat meg.
A saját példámból kiindulva, egy alig 50 lóerős autó volt az első kocsim, nem 5 másodperc alatt volt 100-on, de a legtöbb helyen, akár városban is kényelmesen elértem vele a 110-es tempót.
Utólag szégyen, és szégyellem is, de sokszor volt szerencsém, mert nyomtam neki mindig, és adódtak helyzetek mikor nem rajtam múlott.
Magyarul egy kisebb teljesítményű autóval is meg lehet halni, és meg lehet ölni másokat.
Ha valaki nyomni akarja, nyomni fogja, maximum több időbe telik míg eléri az életveszélyes sebességtartományt.
Viszont hozzáteszem,hogyha akkor lett volna egy 200 lóerős kocsim, lehet,hogy nem élnék, mert az 50 lóerővel azért felfogtam,hogy nem fog beleférni egy előzés, de 200 lóerővel lehet még több mindent bevállaltam volna.
Most sem vagyok öreg, alig pár év telt el, jóval erősebb kocsim van, de mindent kétszer is átgondolok, és normális, előzékeny sofőrnek vallom magam, én lenyugodtam ez a pár év alatt.
Viszont ismerek olyat aki 40 évesen okozott halálos balesetet egy 250 lóerős autóval, ő nem nyugodott le.
Egyéne válogatja, de én azt vallom,hogy ha teljesítményhez kötik a vezetést, akkor kis teljesítményű autóban fognak meghalni a hülye gyerekek, vagy mások.
"Pszichikai vizsga nem ártana szerintem, mint fegyvervizsgánál, ott is van aki fél van aki 5 évre kapja van aki nem kapja meg, ez is fegyver ha úgy vesszük és látjuk is sajna."
Ez is és a vezess.hu cikke is bullshit. Az abszolút gyorshajtás alapból nagyon kevés halálos kimenetelű balesetet okoz, az extrém sebességtúllépés meg még annyit sem.
Egy 1.3-as Swiftel is lehet menni a Szentendrein 130-at akkor ehhez is kelljen alkalmassági 5 évente?
Azt ha van vizsgád akkor nem lehet országúton 260-nal pirítani? A papír meg fog menteni? :D
Amúgy jogos lenne a nagyteljesítményű autok vezetőinek egy szigorúbb vízsga.
A többség ugyanis meg van győződve, hogy ő a tükörjégen is megáll 15 méteren belül és a reflexei is 0.1 másodperc alatt vannak.
Aztán letarol egy fél falut ...
"Én nemrég 80-al úsztam egy pirosat, ha ott nincs nagy köbcentis autóm nem gyorsul fel és lazán piroson megyek át."
Szörnyű még belegondolni is!
Pedig van alternatíva, pl. ott van a fékpedál közvetlenül a gázpedál mellett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!