Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért a dieselek kitiltása a...

Miért a dieselek kitiltása a legfontosabb kérdés Európában miközben a máshol meg a tiszta levegő ellen dolgoznak?

Figyelt kérdés

Pl. németországban megfigyeltem, sokszor közepes városokban jön a villamos, és sorba változik a lámpák üteme, nem a magszokott sorrendben megy, hanem megfogja az autókat, és kedvez a villamosnak.


A gond csak az, hogy ha az autósor a lámpánál kétszer annyit pöfög (nincs mindenkinek start-stop rendszer), lényegesen többet bocsátanak ki, mintha minden menne a saját sorrendjében. (ugye a villamos kevesebbet bocsát ki, és azt sem a belvárosban, hanem legrosszabb esetben az erőmű kéményén).


Ez miért nem zavar senkit? Nem hiszem hogy maguktól nem jönnek rá. Vagy ez nem olyan hangzatos?


2017. aug. 27. 08:36
1 2 3
 21/28 Alex Fly ***** válasza:
@20: hogy kinek fizeti a többség a jegyárakat, az tényleg nem mérvadó. Egyébként valószínűleg a helyi közlekedési társaságnak. A jegyekből származó bevétellel kevesebb állami támogatást igényel a működtetése. (Mint köztudott, a közösségi közlekedés mindenhol veszteséges).
2017. aug. 30. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/28 A kérdező kommentje:

Lám lám lám.


Ma volt téma németeknél, hogy 500 milli euróval támogatják a fejlesztéseket a városok levegőjének javításáért.


Az individuális megoldások közt szerepel a tömegközlekedés fejlesztése, az elektromos töltőállomások bővítése, és még sok hasonló mellett az intelligensebb lámpavezérlés, ami HATÉKONYABBAN SEGÍTI A FOLYAMATOS HALADÁST.


Ez a rádióban hangzott el ma. De biztos a 120 darabember átküldése a jövő...

2017. szept. 4. 21:51
 23/28 Alex Fly ***** válasza:

Erről beszélek. A folyamatos haladás az, ha adott idő alatt minél többen juthatnak át az adott ponton.

Az utak kapacitása nem végtelen. Egy forgalmi sávon szgk-val egy óra alatt áthaladhat kb. 3000 fő. Ugyanez autóbusszal 15000. Villamossal 30000. Kerékpárral 10000 fő. Tehát akkor a folyamatos haladás érdekében melyiket is kell priorizálni?

Sapienti sat.

2017. szept. 5. 05:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/28 A kérdező kommentje:

Igen, de most épp nem azzal van tele a média, hogy a villamosok miatt magas a nox és az egyéb károsanyagtartalom, hanem az autók miatt.

Azóta olvastam utána, a rádióban az autók folyamatos haladását említették, a hivatalos írott szövegben az autóknak az intelligens irányítást (nem tudom mi a magyar megfelelője "Parkleitsystem"), ami ugye sok helyen működik, de nem elég sok helyen. Ebbe akarnak invesztálni a elektroautózáson kívül.

2017. szept. 5. 21:31
 25/28 A kérdező kommentje:

Ja, azt elfelejtettem, hogy ez most egyébként a választási kampány része is, eddig ugye ki akarták tiltani a dieseleket a városokból, most hirtelen nem, mert azért sokan járnak azzal.

Azért mernék fogadni, hogy ez csak szeptember végéig lesz csak így, mint 5 éve a pályadíjjal.

2017. szept. 5. 21:32
 26/28 Alex Fly ***** válasza:

Persze hogy a levegő károsanyagtartalma nem a villamosok, hanem a belsőégésű motorok miatt magas. Éppen ezért támogatják az előbbit. Az autóforgalom folyamatosságát sem a villamosok akadályozzák, hanem a többi autó.

Tehát minél többen választják helyette a villamost, annál kevesebb autó ácsorog a dugóban és gyártja a szmogot, foglalja a helyet, stb.

Az pedig, hogy mi a kampány, érdekes felvetés. Nálunk pl. az biztos, hogy ha valaki a fenntartható közlekedéssel kampányolna, esélye sem lenne. Nem véletlenek Tarlós idióta javaslatai sem, amelyek megvalósítása évtizedekkel vetné vissza a főváros közlekedését és állandósítaná a lemaradást és a problémákat....

2017. szept. 6. 05:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/28 anonim ***** válasza:

Alex Fly


Arról van szó, hogy Németországban most lesznek a választások, és az utóbbi hetekben felröppent a hir, hogy szó sincs róla, hogy a dizelek bárhonnan is ki lesznek tiltva Németországból. Erről beszélt a kérdező. Nyilván a németnek sem tetszene, ha mondjuk a 100 ezer eurós TDI Audi A8-asával többet haza se mehetne a stuttgarti luxuslakásába.

2017. szept. 6. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/28 Alex Fly ***** válasza:

Hogy tiltva legyenek, csak idő kérdése. Azért pár évük lesz még.

A cél nem a kitiltás, hanem az egyéni motorizáció minimalizálása.

2017. szept. 6. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!