Miért a dieselek kitiltása a legfontosabb kérdés Európában miközben a máshol meg a tiszta levegő ellen dolgoznak?
Pl. németországban megfigyeltem, sokszor közepes városokban jön a villamos, és sorba változik a lámpák üteme, nem a magszokott sorrendben megy, hanem megfogja az autókat, és kedvez a villamosnak.
A gond csak az, hogy ha az autósor a lámpánál kétszer annyit pöfög (nincs mindenkinek start-stop rendszer), lényegesen többet bocsátanak ki, mintha minden menne a saját sorrendjében. (ugye a villamos kevesebbet bocsát ki, és azt sem a belvárosban, hanem legrosszabb esetben az erőmű kéményén).
Ez miért nem zavar senkit? Nem hiszem hogy maguktól nem jönnek rá. Vagy ez nem olyan hangzatos?
Lám lám lám.
Ma volt téma németeknél, hogy 500 milli euróval támogatják a fejlesztéseket a városok levegőjének javításáért.
Az individuális megoldások közt szerepel a tömegközlekedés fejlesztése, az elektromos töltőállomások bővítése, és még sok hasonló mellett az intelligensebb lámpavezérlés, ami HATÉKONYABBAN SEGÍTI A FOLYAMATOS HALADÁST.
Ez a rádióban hangzott el ma. De biztos a 120 darabember átküldése a jövő...
Erről beszélek. A folyamatos haladás az, ha adott idő alatt minél többen juthatnak át az adott ponton.
Az utak kapacitása nem végtelen. Egy forgalmi sávon szgk-val egy óra alatt áthaladhat kb. 3000 fő. Ugyanez autóbusszal 15000. Villamossal 30000. Kerékpárral 10000 fő. Tehát akkor a folyamatos haladás érdekében melyiket is kell priorizálni?
Sapienti sat.
Igen, de most épp nem azzal van tele a média, hogy a villamosok miatt magas a nox és az egyéb károsanyagtartalom, hanem az autók miatt.
Azóta olvastam utána, a rádióban az autók folyamatos haladását említették, a hivatalos írott szövegben az autóknak az intelligens irányítást (nem tudom mi a magyar megfelelője "Parkleitsystem"), ami ugye sok helyen működik, de nem elég sok helyen. Ebbe akarnak invesztálni a elektroautózáson kívül.
Ja, azt elfelejtettem, hogy ez most egyébként a választási kampány része is, eddig ugye ki akarták tiltani a dieseleket a városokból, most hirtelen nem, mert azért sokan járnak azzal.
Azért mernék fogadni, hogy ez csak szeptember végéig lesz csak így, mint 5 éve a pályadíjjal.
Persze hogy a levegő károsanyagtartalma nem a villamosok, hanem a belsőégésű motorok miatt magas. Éppen ezért támogatják az előbbit. Az autóforgalom folyamatosságát sem a villamosok akadályozzák, hanem a többi autó.
Tehát minél többen választják helyette a villamost, annál kevesebb autó ácsorog a dugóban és gyártja a szmogot, foglalja a helyet, stb.
Az pedig, hogy mi a kampány, érdekes felvetés. Nálunk pl. az biztos, hogy ha valaki a fenntartható közlekedéssel kampányolna, esélye sem lenne. Nem véletlenek Tarlós idióta javaslatai sem, amelyek megvalósítása évtizedekkel vetné vissza a főváros közlekedését és állandósítaná a lemaradást és a problémákat....
Alex Fly
Arról van szó, hogy Németországban most lesznek a választások, és az utóbbi hetekben felröppent a hir, hogy szó sincs róla, hogy a dizelek bárhonnan is ki lesznek tiltva Németországból. Erről beszélt a kérdező. Nyilván a németnek sem tetszene, ha mondjuk a 100 ezer eurós TDI Audi A8-asával többet haza se mehetne a stuttgarti luxuslakásába.
Hogy tiltva legyenek, csak idő kérdése. Azért pár évük lesz még.
A cél nem a kitiltás, hanem az egyéni motorizáció minimalizálása.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!