Miért a dieselek kitiltása a legfontosabb kérdés Európában miközben a máshol meg a tiszta levegő ellen dolgoznak?
Pl. németországban megfigyeltem, sokszor közepes városokban jön a villamos, és sorba változik a lámpák üteme, nem a magszokott sorrendben megy, hanem megfogja az autókat, és kedvez a villamosnak.
A gond csak az, hogy ha az autósor a lámpánál kétszer annyit pöfög (nincs mindenkinek start-stop rendszer), lényegesen többet bocsátanak ki, mintha minden menne a saját sorrendjében. (ugye a villamos kevesebbet bocsát ki, és azt sem a belvárosban, hanem legrosszabb esetben az erőmű kéményén).
Ez miért nem zavar senkit? Nem hiszem hogy maguktól nem jönnek rá. Vagy ez nem olyan hangzatos?
1. én amikor adott városban laktam, helyben szívesebben bicikliztem, pedig nem szeretem, csak egyszerűen autóval lehetetlen parkolót találni, és mire beindítom a kocsit, biciklivel már ott vagyok.
Viszont aki a környékbeli falvakból jön, nem fog a körjáratokon ülni 1 órát 10 km miatt.
Szóval aki autóval jön, már így sem szórakozásból csinálja. Mellesleg kiszámoltam, drágább a tömegközlekedés, mint ha beröffentem a 3.5-ös autót.
Szóval a legjobban az árral lehetne odacsalni az embereket, csak szerintem nem ez a cél.
Jobban megéri magasabban tartani az árat, és kizsarolni az emberek pénzét?
1. a diesel botrány elvonja a figyelmet más problémákról... pl: emigránsok, megint egy új adó vagy adó emelés.
2. az emberek nagy része csak a tv hiradókból tájékozódik (nekik valaki meg megmondja miről nem beszélhetnek, vagy miről kell. pl Morning Show esete: Balázs többször jogosan felhozott egy problémát élő adásban amiről nem szerettek volna hallani bizonyos emberek (pl: matracgyűjtés gyerek kórházakba... és még néhány hasonló) eredmény: A rádió megszünt! És most Vajnának dolgoznak akit meg valakivel nagyon jóba van...
3: ha annyira a diesel ellen van a kormány miért nem támogatja az alternatív megoldásokat? pl: CNG vagy LPG rendszerek. Léteznek CNG hajtású kamionok, kisárúszállítok buszok....
4: Az elektromos autókat meg a hybridek támogatja, csak a gond az hogy az emberek nagy részének kajára is alig van pénzem nem pedig 6-10 milliója egy kocsira. Viszont a CNG és LPG rendszer 250-350000 ből beszerelhető ezt is támogatni kéne
5:Alig van cng és lpg a töltőállomásokon érre is támogatás vagy valami kedvezmény kéne és akkor a kutasok bővítenének... persz ha tudják hogy kereslet is lesz rá
Üresjáratban az autók jóval kevesebbet fogyasztanak, mint menet közben. Ami meg a környékbeli falvakat illeti, 10 km-t is meg lehet épp tenni biciklivel, ha valaki nem akar a tömegközlekedésre várni.
Egyébként meg:
Úgy látszik, annyira mégsem hülyék a németek :)
Nyugateurópa megoldotta a problémádat..ezrszám viszik az akcióban leadott, füstölgő fostalicskákat a keleti blokkba..az idén itt már annyi használt bontószökevényt hoztak be bagóért, mint még soha.
Ezt mondta egy fontos ember, hogy év végére elérik a kétszáz-ezret is.
na itt ennyien fognak +-ban füstölni..
...nyugaton meg azt mondják, hogy a lepukkant keleti blokkban rossz a levegő...csoda?
nekem euro V-ös van, és mégis szívom a más füstjét(itt)
" Ami meg a környékbeli falvakat illeti, 10 km-t is meg lehet épp tenni biciklivel, ha valaki nem akar a tömegközlekedésre várni."
Aha. Mindaddig amíg másnak kell menni biciklivel ok, de ha neked kéne mondjuk a napsütéses (irónia) niedersachsenben naponta munkába járni, és van a drága lassú busz(mert körbemegy minden kis környező falun), van a bicikli meg van a kocsi, ami gyors, kicsit olcsóbb mint a busz, akkor szerintem a kocsit választanád többnyire.
"Úgy látszik, annyira mégsem hülyék a németek :)"
Nem tudom igaz-e a térkép, de pont azt mondja a rádió hogy nem annyira javul a levegő, mint amennyit vártak a szoftverfrissítéstől.
Egyébként meg csak a nagyvárosok belvárosaiban vannak kitiltva a sárgák (euro 3 és alatta asszem). Pl. Hannover külvárosaiba még simán bemehetek sárga plecsnivel, zölddel meg a belvárosba, tehát még egy 17 éves diesellel is bemehetnék ha tetetnék bele részecskeszűrőt.
Mire az új kék plecsnit bevezetik, meg úgyis évek telnek el amilyen vízfejű a politika.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!