A mai értelemben vett kamionozás kb. mikor jelent meg Magyarországon?
Nézd ezzel nagyon leszűkíted a kort, ha a GPS létét veszed alapul. Én 2001 - ben kezdtem, és akkor még nem volt. Tudtuk, hogy lesz, hogy valahol már van, de még nem igen volt a kocsikban. Mindenhova odataláltunk, volt egy aktatáskám tele térképpel. Nem olyan nagy dolog, mint aminek hangzik. Jobban meg is tanul az tájékozódni, aki tud térképpel közlekedni.
Én Magyarországon 1966 - ra tenném ezt az időt, mert ekkor alakult a Hungarocamion, amely kifejezetten nemzetközi fuvarozást végzett, és idővel egész Európában jegyzett és ismert céggé vált. Nagyon sok sofőr - a cég végnapjaiban magam is - ott tette meg az első lépéseit a kamionos pályafutása elején.
Viszont a technikai feltételek rég még nem voltak olyanok mint ma, sok sztorit hallottam az idősebb kollégáktól - persze ezeket fenntartásokkal kell kezelni, mert sok a "nagy mesélő" - de valóban, Rábával, korabeli nyugati kocsikkal jártak Irakba, Iránba, Kuvaitba, és egész Európa - szerte, ez nem lehetett abban az időben egyszerű. Nem volt műholdas nyomkövető, telefon, és a többi ketyere.
Annyi, hogy sokkal több idejük volt, meg laza volt az egész, nem volt mindenért büntetés, stb. De messze nem volt ekkora kamionforgalom, hogy mindent kamionnal kell vinni. Amúgy még a 2000-res évek elején sem volt ez általános dolog, hogy magyar cégek külföldön melóztatnak, az volt, hogy kimentél mondjuk Spanyolba, akkor onnan jöttél is haza egy másik fuvarral haza. Persze ha volt fuvar. Ha nem, akkor ott kellett állni napokig. Ez, hogy felmegyünk Spanyolból Angliába, onnan Dániába, meg le Olaszba, meg összevissza, ez csak alig 10 éve működik.
A kamionok úgy a 90-es évek második felében kezdtek olyanok lenni, hogy tényleg ki lehet húzni már benne egy hónapot viszonylag normálisan. Akkor jött ki az első Mercedes Actros is például, az már egy elég modern kamionnak számított.
hát én ami videókat néztem abban kisfülkés MAN meg Iveco-kal jártak, hogy ebben hogy a p*csába tudtak több mint 1 hónapig ellenni... Habár ma már csak a hülyék nemzetköziznek ilyen módon (cseh-lengyel autószállítók pl), akinek van egy kis igénye a saját életére az minimum középfülkés kamionnal megy csak nemzetközibe. Azt a sok büdös tróger főnököt aki prémiummal meg tgs manokkal meg G-s scaniakkal nemzetköziztet, azt kellene oda berakni hónapokra hogy éljél benne paraszt ... fel se tudsz állni.
Olyan cégnél is voltam ahol nem volt felső ágy, TGS-es man volt, nem volt benne hűtő, majd a gyökér sofőr vesz magának...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!