Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Tényleg igaz hogy egy harci...

Tényleg igaz hogy egy harci repülőgéppel (Magyarországon gripennel) már a felszállás is nagyon drága?

Figyelt kérdés
A nagyon drágát úgy értem hogy, 1 millió Ft körül.

#repülés #üzemanyag #Gripen #harci repülőgép
2017. jún. 27. 10:26
 1/4 vatafak ***** válasza:
simán...utánégetőt is tolnak ilyenkor, százliterszám zabálja a kerozint
2017. jún. 27. 11:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Hát egy liter kerozin az mondjuk 0.8 kiló. Egy gyripen üzemanyagtartálya az kb 2 tonna kerozint bír el. Ebből mondjuk egy óra alatt elhasznál 300-500kg kerozint. A kerozin ára kb 500Ft/l. Szóval egy órás út az mondjuk 250 000Ft. De ezek csak nagyon körülbelüli adatok. Plusz ehhez az árhoz jön még hozzá a karbantartás költsége. Ami ha nincs semmi gond, akkor nem kerül sokba, de ha valami eljasználodott pl a futőműn a gumi elkopott, akkor az már drágább.
2017. jún. 27. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%

A Gripen egy repült órája 12 karbantartási munmkaórát kíván meg. Szorozd meg ezt egy repülőgéptechnikus rezsióradíjával, és kijön egy nme kicsi szám.

A Gripen tervezet élettartama 8000 óra, de jó ha 6000-t tud. Oszd el a vételárat 6000-el, és ki fog jönni egy horror összeg egy órára vetítve.

Szerintem azzal az egymillió forinttal bőven alábecsülted a fel-leszállás költségeit.

2017. jún. 27. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

#1: Az utánégető használata tiltott! Pont azért, mert zabálja a kerozint. Ez is egy olyan dolog, amit szeretnek elhallgatni a hazánkban.


Kérdező: Nem is csak arról van szó, hogy drága a kerozin, hanem mellé még jönnek az egyéb költségek is. Fú, ne tudd meg mi munka van abban, hogy egy vadászgép egyáltalán a gurulási engedélyig eljusson... És mindez pénzbe kerül, mert ugye a kiszolgáló személyzetet is ki kell fizetni, akik ezt a munkát megcsinálják. Leszállás után ugyanígy több órás csekkolás, tisztítás, karbantartás. Ha 1 órát repülnek egy vadászgéppel, akkor abban az 1 óra repülésben kb. 6-8 óra kőkemény személyzeti munka van, csak hogy lásd a viszonyokat. Ezért is mondják a katonaságon belül, hogy a személyzet sokkal fontosabb, mint a pilóta, mert nélkülük gyakorlatilag még a gép külsejéhez sem nyúlhatna hozzá senki.


Ha részletekbe menően érdekel a dolog, akkor olvass bele ebbe a blogba:

[link]

2019. jan. 19. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!