Tényleg igaz hogy egy harci repülőgéppel (Magyarországon gripennel) már a felszállás is nagyon drága?
A Gripen egy repült órája 12 karbantartási munmkaórát kíván meg. Szorozd meg ezt egy repülőgéptechnikus rezsióradíjával, és kijön egy nme kicsi szám.
A Gripen tervezet élettartama 8000 óra, de jó ha 6000-t tud. Oszd el a vételárat 6000-el, és ki fog jönni egy horror összeg egy órára vetítve.
Szerintem azzal az egymillió forinttal bőven alábecsülted a fel-leszállás költségeit.
#1: Az utánégető használata tiltott! Pont azért, mert zabálja a kerozint. Ez is egy olyan dolog, amit szeretnek elhallgatni a hazánkban.
Kérdező: Nem is csak arról van szó, hogy drága a kerozin, hanem mellé még jönnek az egyéb költségek is. Fú, ne tudd meg mi munka van abban, hogy egy vadászgép egyáltalán a gurulási engedélyig eljusson... És mindez pénzbe kerül, mert ugye a kiszolgáló személyzetet is ki kell fizetni, akik ezt a munkát megcsinálják. Leszállás után ugyanígy több órás csekkolás, tisztítás, karbantartás. Ha 1 órát repülnek egy vadászgéppel, akkor abban az 1 óra repülésben kb. 6-8 óra kőkemény személyzeti munka van, csak hogy lásd a viszonyokat. Ezért is mondják a katonaságon belül, hogy a személyzet sokkal fontosabb, mint a pilóta, mert nélkülük gyakorlatilag még a gép külsejéhez sem nyúlhatna hozzá senki.
Ha részletekbe menően érdekel a dolog, akkor olvass bele ebbe a blogba:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!