Aki pesten él, miért használja minden nap a kocsiját?
Részben igazad van részben pedig nem. Egyetértek azzal hogy aki megteheti az menjen bkv-val. De budapesten simán elképzelhető hogy valakinek a lakásától a munkahelyéig 4-5x át kellene szálnia. Ez nagyon sok idő lenne és 4-5 jegy is kellene. Metrók tekintetében nem csak a 3-as van rossz állapotban, az 1-es is hagy maga után némi kívánnivalót.
Autóval meg lehet mindig olyan útvonalat találni ahol nincs dugó, és léteznek jó környezetvédelmi besorolású és elektromos autók is.
Agglomerációból járok be Pestre.
A villamosig kocsival megyek, mert a kocsimban kényelmesebb ülni a dugóban, mint a buszon...
Ha röviden kéne válaszolnom, akkor szimplán azt mondanám, hogy: "mert hülye".
Ha bővebben, akkor azt, hogy azért, mert a városvezetés is hülye, mert nem tesz semmit a kialakult lehetetlen helyzet megoldására. Egész Európa forgalomcsillapít, visszaadja a belvárosait az embereknek és jelentősen befolyásolja az autóhasználatot, főleg a rövid távú belvárosi szakaszokon egy sor intézkedéssel. (A dugódíj csak egy apró pont ebben a rendszerben, ami a megállók és metróvonalak akadálymentesítését, a megfelelő P+R helyek kialakítását, az alternatívák vonzóbbá tételét is fel kéne, hogy ölelje...)
A BKV a legendákkal szemben valójában tök jó színvonalú és az egyik legolcsóbb Európában, bár tény, hogy van pár elavult dolog, amit újra kellene gondolni. Pl. a vonaljegy csak egy járműre érvényes egy irányban, akkor is lyukasztanod kell a következőt, ha csak egy átszállással két megállót mész, ami abszurd, mindenhol időre szól általában...
Szóval pár apróságot leszámítva teljesen működőképes a hálózat, plusz a bicikli is opció, csúcsidőben nemcsak a BKV, de az autó is megverhető vele sebességben. Persze a kreszt nem árt ismerni és betartani, mielőtt ráül az ember, de ez már más kérdés.
Budapesten ma egy beindított autó kb. átlag 3,6 km-t megy naponta. Értsd: ez kétszer húsz perc normális tempójú séta. Ergo az autók nagy részét már gyaloglással is ki lehetne váltani, nemhogy egyéb közlekedési eszközökkel. Fel nem foghatom, hogy valakit mi vesz rá, hogy mondjuk a Fővám tér mellől a Deákra autóval menjen munkába, pedig ez történik. (Oké, vannak minősített esetek, vannak betegek, rokkantak, öregek, nehéz tárgyakat szállítók stb. és NEKIK jogos is az úton lenni, itt most az átlag, ép lábú, mozgásképes lakosról beszélek.)
"Agglomerációból járok be Pestre.
A villamosig kocsival megyek, mert a kocsimban kényelmesebb ülni a dugóban, mint a buszon..."
A kérdés úgy kezdődött, hogy "aki Pesten él". Az egy értelmes autóhasználat, hogy elmész vele a megfelelő járatig és ott lerakod. Az nem értelmes, hogy laksz a villamosvonal mentén, három megállót mennél kb. 5 perc alatt, de inkább ülsz a kocsiban 25 percig.
Szóval én pl. teljesen mobilan közlekedek:
- ha úgy kényelmes, biciklizek
- ha jobb, akkor BKV
- ha meg nagy ritkán indokolt rövidebb távra kocsiba ülni, akkor taxi
Árban mindez a töredékéből kijön egy autó fenntartásának, és nincs vele annyi nyűg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!