Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Vennétek csak 2 darab nyári...

Vennétek csak 2 darab nyári gumit?

Figyelt kérdés

Az autómon most 4 "új" téli gumi van, ami elöl volt félrekopott, így hátra került, és be lett állítva a futómű. (nem adta semmi jelét annak,hogy félrekopna, nem csikorgott, nem húzott, csak mikor már késő volt)

Az autót legkésőbb nyár végén el akarom adni, és már nem igazán szeretnék rá költeni, de nem lenne jó, ha nyáron is kopna az a két jó állapotú téli. (újonnan vettem októberben)

Amik hátra kerültek azoknak meg már úgyis mindegy, így arra gondoltam,hogy csak a hajtott kerékre vennék két nyárit, aztán majd úgy eladom.

Kérdésem,hogy van e ennek értelme?

Ling-long gumit nem akarok venni, gondolkozom a 4 nyárin, de őszintén szólva nem akarok megint 50 ezret kiadni rá.


2017. ápr. 27. 08:36
1 2
 11/18 A kérdező kommentje:

Mivel nyár végén adom el, az nem azt jelenti,hogy augusztus 31.-én 23:59kor várom a vevőt, hanem,hogy a téli szezon kezdetét.

Akkor meg 4 téli lesz rajta.

Igazából csak a KRESZ miatt lenne hülyeség amit csinálok, mivel nem ismertem ezt a pontot, és ezt el is ismertem.

Ahogy elnézlek, te csak "kotványozni" tudsz, neked nyilván ezer kilóméterenként van cserélve az olaj is, meg a kocsidban hibát keresve se találna az ember. (el ne hidd)

Persze, tudom a magadfajták örülnek mikor hugyér-szarért megtudnak venni egy olyan kocsit amire a tulajdonos több száz ezret költ eladás előtt, csak én nem ez a fajta ember vagyok.

Ha hosszútávra terveznék a kocsival nyilván megvenném 50 ezerért a 4 gumit, de így nincs értelme, majd vesz magának az új tulaj gumikat.

2017. ápr. 27. 20:20
 12/18 anonim ***** válasza:
Ha el akarnám adni biztos nem vennék rá! Meg kell cserélni a gumikat, azaz az elsőket hátra, a hátsókat előre.
2017. ápr. 27. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:

"Ha jót akarsz, a jobb gumit teszed hátra. Mert ha az eleje csúszkál, azt megfogod fékezéssel, de ha a hátulja csúszik meg,"


De ha fronthajtásos esetleg az autó akkor minek?

Jelenleg ezt nem tudjuk az írásból.

2017. ápr. 27. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:

"Mind a 4 keréknek télinek vagy nyárinak kell lennie, tengelyenként azonos mintázattal. Ez KRESZ előírás."


Ilyen előírás szerintem sincs!

2017. ápr. 27. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:

"Egyébként köszönöm a KRESZ részét nem is tudtam, felénk nagyon sokan járnak télen hajtott tengelyen télivel úgy hogy hátul nyári van. "

"Igazából csak a KRESZ miatt lenne hülyeség amit csinálok, mivel nem ismertem ezt a pontot, és ezt el is ismertem. "


Még jó, hogy nem ismerted. Mivel nincs ilyen se KRESZben, se a KöHÉM rendeletben. Ahogy azt forrásokkal alátámasztva le is írtam az általad ignorált #5-ös válaszban...

Úgyhogy most olvasd el az #5-öst újra és rájössz, hogy a #1-es válaszban lévő kresz-es beböfögés (amire sorozatosan hivatkozol) teljesen alaptalan volt.

2017. ápr. 27. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:

Akkor még egyszer:

Teljesen mindegy, hogy egy autó első vagy hátsókerék meghajtású. Minden autó a hátsó kereke körül fordul el. Ha a hátsó kerekek nem tapadnak, akkor vége az irányíthatóságnak.

Ha a kocsi megcsúszik, a legtöbben reflexszerűen fékeznek egyet. Ha az első kerék csúszott meg, akkor a fékezés segít neki újra megtapadni. Ha a hátsó csúszott meg, akkor a fékezés tovább csökkenti a tapadását, kitör a kocsi hátulja, irányíthatatlanná válik.

Ha elöl rossz gumid van, lehet hogy nem tudsz elindulni. Ha hátul rossz gumid van, abba belehalhatsz. Ezért kell hátra tenni a jobb gumikat. És ezt nem csak én mondom, hanem minden közlekedésbiztonsági szakértő. És ezért gyártják az autókat olyanra, hogy enyhén alulkormányozottak legyenek, hogy necces helyzetekben előbb csússzon meg a kocsi eleje, mint a hátulja.

2017. ápr. 28. 08:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:

Akkor részemről is egy "mégegyszer"

Ássátok bele magatokat a szabályokba. Az valóban igaz, hogy tengelyenként írja elő a szabály az azonos mintázatot. Viszont, mind a 4 keréknek azonos jellegűnek kell lennie. 4 téli, vagy 4 nyári, illetve 4 radiál, vagy 4 diagonál (bár diagonál szerkezetűt már nem nagyon lehet kapni)

Az pedig valóban úgy van, hogy a közhiedelemmel ellentétben nem a hajtott tengelyen kell lennie a jobb állapotú guminak, hanem HÁTUL. Ennek oka, hogy ha hátul van a rosszabb gumi, akkor a hátulja könnyebben "kitör" az autónak, tehát előbb csúszol meg vele, túlkormányzottá válik az autó (a hátulja "megpróbál megelőzni"), amivel egy átlagos sofőr nem sűrűn tud mit kezdeni, tehát nagy valószínűséggel nullázás lesz a vége. Ugyanakkor az se jó, ha az eleje csúszik meg, mivel ott van a kormányzás, ilyenkor tutira irányíthatatlanná válik az autó, a sofőr is csak utas lesz, ha nincs elég rutinja. Szerintem a túlkormányzottá vált autót (amikor "kifarol" a segge) könnyebb megfogni, mint az alulkormányzottat (ha pl egy jobbra ívelő kanyarban te fordulnál jobbra, fordítod a kormányt, de az autó megy tovább egyenesen). Ki kell menni egy üres teszkóparkolóba egy téli, havas éjszakán, és az általam említett helyzeteket kipróbálni, és mindenki rájön, hogy melyikkel mit tud kezdeni. Ez lepötyögve gyakorin nem jön át annyira, mint ha megérzed az autód valós viselkedését.

2017. ápr. 28. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:

De ti más eseteket nem tudtok elképzelni, csak hogy kifarol az autó? Ez az egyetlen előnye a hátra jó gumi verziónak, mert amúgy az első tengely sokkal fontosabb:

-a legtöbb autó inkább alulkormányzott, tehát jó eséllyel nem kifarolni fog, és akkor máris sokkal fontosabb az első gumi

-az első tengely a kormányzott: ha hirtelen kormánymozdulatot kell csinálni, akkor is az első tengelyen kell legyenek a jó gumik, másképp tovább megy egyenesen.

-ha még elsőkerekes is az autó, akkor mégjobb, ha elől van a jó gumi, hogy nagy gáznál ne pörögjön ki mindig.

-satuféknél szintén előre helyeződik az egész súly, az első gumik kell jól tapadjanak.

Soroljam még?

2017. ápr. 28. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!