Vennétek csak 2 darab nyári gumit?
Az autómon most 4 "új" téli gumi van, ami elöl volt félrekopott, így hátra került, és be lett állítva a futómű. (nem adta semmi jelét annak,hogy félrekopna, nem csikorgott, nem húzott, csak mikor már késő volt)
Az autót legkésőbb nyár végén el akarom adni, és már nem igazán szeretnék rá költeni, de nem lenne jó, ha nyáron is kopna az a két jó állapotú téli. (újonnan vettem októberben)
Amik hátra kerültek azoknak meg már úgyis mindegy, így arra gondoltam,hogy csak a hajtott kerékre vennék két nyárit, aztán majd úgy eladom.
Kérdésem,hogy van e ennek értelme?
Ling-long gumit nem akarok venni, gondolkozom a 4 nyárin, de őszintén szólva nem akarok megint 50 ezret kiadni rá.
nem csak, hogy értelme nincs, nem is szabályos. Mind a 4 keréknek télinek vagy nyárinak kell lennie, tengelyenként azonos mintázattal. Ez KRESZ előírás. Ha igazoltatásnál meglátja a rendőr, hogy elöl nyári, hátul téli, az csúnya büntivel járhat.
Ennek oka, hogy a téli és a nyári guminak más az összetétele, az állaga, így nem egyformán viselkednek adott körülmények között. Ebből adódóan közlekedésbiztonsági kockázatot jelent. 50 rugót kiadsz a 4 új kerékért (mondjuk 25 ezer plusz ugye ahhoz képest, mint ha csak 2 gumit veszel), vagy megkockáztatsz egy minimum 50 ezres bírságot, vagy akár azt, hogy az autódat (ami valószínűleg 50 ezernél többet ér) esetleg rommá töröd a gumik nem megfelelő "összhangja" miatt. Nem hiszem, hogy sokat kell tanakodni rajta.
"Mind a 4 keréknek télinek vagy nyárinak kell lennie, tengelyenként azonos mintázattal. Ez KRESZ előírás."
Nem igaz. A KRESZ nem rendelkezik erről.
A KöHÉM rendelet meg csak az azonos tengelyen lévő kerekekre írja elő az azonos mintázatot.
Az összes keréknek csak a szerkezetének (radiál vagy diagonál) kell azonosnak lennie.
"36. §
(5) Gépjárművön [...] az azonos tengelyen lévő kerekekre csak olyan gumiabroncsok szerelhetők, amelyeknek mérete, szerkezete, teherbírása, mintázati jellege (nyári, téli, illetőleg országúti, terep) azonos.
(6) A személygépkocsin a gumiabroncsoknak valamennyi tengelyen azonos szerkezetűeknek (egységesen vagy diagonál, vagy radiál) kell lenniük."
Nem értem miért lenne az alja, egyszerűen nem akarok 50 ezret elkölteni arra az autóra amit elfogok adni, mert az értékén meg szinte semmit sem növel.
Egyébként köszönöm a KRESZ részét nem is tudtam, felénk nagyon sokan járnak télen hajtott tengelyen télivel úgy hogy hátul nyári van.
De erre nem is gondoltam.
Ha jót akarsz, a jobb gumit teszed hátra. Mert ha az eleje csúszkál, azt megfogod fékezéssel, de ha a hátulja csúszik meg, akkor csak a sikítás marad.
"Ha jót akarsz, a jobb gumit teszed hátra. Mert ha az eleje csúszkál, azt megfogod fékezéssel, de ha a hátulja csúszik meg, akkor csak a sikítás marad. "
Ez nettó hülyeség, sokkal több előnye van annak, ha elől van a jobb gumi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!