Jobban megérné-e az államnak, hogyha tömegközlekedés helyett az egyéni motorizációt támogatná?
Nekem például, sokkal szimpatikusabb az amerikai szemlélet, az egyéni motorizáció híve vagyok.
Ehhez olyan infrastruktúra is kellene, több autópálya, gyorsforgalmi út.A városoknak pedig elkerülő út.
A teherszállításnál meg törekedni kellene, hogy minél többet vasúton vigyenek.Ugyanis, a kamionok rongálják leginkább az úttestet a nagy súlyuk miatt.
A benzined adóját, ÁFÁT lehetne csökkenteni.Valamennyi adó maradhatna rajta.Illetve, az "autótartás" adóit (súlyadó,kötelező) is csökkenhetne.
Nem eltüntetni kellenek ezeket az adókat, hanem csak csökkenteni.
Viszont, számítsuk azt, hogy többen járnának autóval, emiatt többet tankolnának, többen tartanának autót, többen használnának autópályát/gyorsforgalmit.
Hosszútávon, szerintem az állam bevételei nagyobbak lennének, mint most.
Az átlag fiatal felnőtt magyar családban 2 autó pihenne a háznál, például egy Avensis meg egy Corsa.Később, ha elég idős lenne a gyerek, akkor neki is lenne és már 3 autó állna ott, mint Amerikában.
A cégek is adnának benzintámogatást, tömegközlekedés helyett.
Persze, nem V8-as autókra, hanem lenne egy adott összeg. 7 literes átlagfogyasztásának megfelelő összeget kapnának a dolgozók.Ez az összeg 95 százalékban térítené a 7 litert fogyasztó autók munkába járáshoz szükséges üzemanyag költségeit.
Ellenérvek:
Megnövekedett forgalom (Bp el sem bírná)
Növekvő munkanélküliség
Alacsony jövedelmek miatt sokaknak nem telik autóra
Akinek nem telik rá, az nem tudja majd megfizetni a bérletek árát, amik támogatás híján megnőttek
Csökken a benzinnől származó állami bevétel, ami sokkal jelentősebb mint az autópályahasználatból származó.
Növekvő légszennyezettség
Nő a balesetek száma
Ha azt hiszed, hogy az USA-ban nincs közösségi közlekedés, akkor nagyon tévedsz. Menj el New York-ba és nézz körül. Manhattanben például nem sok embernek van saját kocsija, annyira metró, autóbusz és taxi jár arrafelé. De miért lenne jobb? Budapesten az emberek közel fele a mai napig a BKV-val közlekedik napi szinten. Ez nem azt jelenti, hogy nincs kocsijuk, de inkább a metró választják a kocsi helyett. Gondolj bele, hogy már most is torlódások vannak, mi lenne ha azok is megjelennének az utakon, akik eddig buszoztak, villamosoztak, metróztak. Amúgy attól, hogy csökkented az adókat, attól még sok ember ugyanúgy nem fog tudni kocsit venni. A kocsit meg is kell venni, illetve fenn is kell tartani. A folyamatos használattól amortizálódik, a kopó alkatrészeket cserélni kell. Ez sok család költségvetésébe nem fér bele sajnos. Amúgy az elméletbe azt is kalkuláld bele, hogy mennyibe kerülne az államnak, ha megnőne a környezetszennyezés, tehát többen lennének emiatt betegek, hatalmas torlódások lennének, sokan az utakon lennének a munkahelyük felé araszolva, tehát nem adónövelő tevékenységet végeznék. Végül a több jármű jobban rongálná az utakat.
"A cégek is adnának benzintámogatást, tömegközlekedés helyett. " - ha dolgoznál, akkor tudnád, hogy ilyen van már elég régóta.
Amerika, GDP per capita: 53000 USD
Magyarország, GDP per capita: 13500 USD
Amerika, népsűrűség: 33 fő/négyzetkilométer
Magyarország, népsűrűség: 106 fő/négyzetkilométer
Amerika, hazai olajkitermelés: 17 hordó/fő/év
Magyarország, hazai olajkitermelés: 0,9 hordó/fő/év
"Jobban megérné-e az államnak, hogyha tömegközlekedés helyett az egyéni motorizációt támogatná?"
Nem.
Nem. Illetve megérné, ha az egyéni motorikhs közlekedés teljes költségét a használói fizetnék (beleértve az externáliákat is). Ez esetben viszont az autóhasználat (-fenntartás) költsége a jelenleginek kb. négyszerese lenne, amit nem mindenki képes kifizetni -ami újabb költségnövekedéssel jár.
Az eredménye az lenne, hogy a közlekedés egy szűk réteg kiváltsága lenne, ami önmagában is alkotmányellenes.
Az üzemanyag-, hely-, stb.igények megnövekedéséről nem is szólva, amit lehetetlen kielégíteni.
Talán nem véletlenül szerepel minden fejlettebb országban a célkitűzések között az egyéni motorizáció jelentős csökkentése...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!