Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ezen az útvnalon szeritnetek...

Ezen az útvnalon szeritnetek megérné kiépíteni egy Mágnesvasutat? Hamburg, Berlin, Prága, Bécs, Pozsony, Budapest.

Figyelt kérdés

[link]


18 millió dollár kilóméterenként a kiépítése. Fenntartása,működtetése viszont nagyon olcsó.



2016. jan. 31. 23:49
 1/9 anonim ***** válasza:

Ha mondjuk 10mill EUR/km lenne a kiépítése, és csak a ránk és a szlovákokra eső részt nézzük, akkor azt mondanám, hogy megérné nekünk. Val'szeg német cég nyerné a pályázatot, úgyhogy talán nekik is. Ez a 18mill $/km kicsit elrettentően hangzik, itt a keleti régióban főleg.


Az is problémás, hogy négy országon megy keresztül, és 1200km hosszú a szakasz. Ez azért hatalmas vállalkozás lenne.

2016. febr. 1. 00:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Bátran fogj neki.
2016. febr. 1. 06:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
Egyelőre a nagysebességű adhéziós (=hagyományos) vasút jóval kisebb költségű létesítéséért sem állnak sorba a befektetők és a támogatók. Gazdasági realitása a mágnesvasútnak ezen az útvonalon jelenleg nulla.
2016. febr. 1. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%
Az építő cégnek biztos megérné, de a beruházónak biztos bukást jelentene. Ezen az ütvonalon nincs olyan volumenű személyszállítás, ami a beruházást rentábilissá tenné.
2016. febr. 1. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Hasznalni, hasznaljak, viszont erdemes fontolora venni a keketi/deli hosszabbitasat (pl. bukarest) es ezen felul Lengyelorszag - Szlovakia - Magyarorszag - Szlovenia - Olaszorszag - Franciaorszag - Anglia Maglevet is.
2016. febr. 1. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

Olvastam,hogy 2001-ben terveztek Egy Berlintől,Dresdán,Prágán,Bécsen és Győrön keresztül egy Budapestig tartó mágnesvasutat. Akkor még 8 taggal kevesebb volt az unió. Az egyetlen probléma a keleti országok területén húzódó vonal költségeinek állása volt a keleti országok részéről. És az utasok fizetőképessége a keleti országokban.

Akkor 27 milliárd Német Márkában állapíttták meg a teljes költséget. Magyar forintba 2014 év végi árfolyamon ez 10 milliárd forint kilóméterenkénti építési költséget jelentett volna.


A Németek és Kínaiak már építettek egy 1200 kilóméter hosszú vonalat Kínában. Nem jelentene teház gondot a kivitelezés technikai oldala.


Csupána véleményetekre voltam kíváncsi mit gondoltok erről.


Jelenleg Svájc fővárosa Bécs és BP között akarnának komolyabb gyorsvasutat építeni. Csak megint a költségekre hivatkozva nincs belőle semmi.


Igény mindkét vonalra lenne,mert a jelenlegiek túlterheltek. A Német kormány tervezi a fenn említett vonal rövidebb változatát megépíteni Berlin és Drezda között.


Emeleltt igény lenne Párizsból több Német nagyvárost érintő szakasz is.


Szóval igény lenne rá,csak pénz nem került még rá sehonnan.


A mágnesvasút a biztonsága miatt is és az alagútfúrások költséges kviitelezésének elkerülése végett is kifizetődő. Emellett nagyon alacsony múködtetési költsége van. A vasúti pálya karbantartása,és a vagonoké sem igényela kkora melót,mint a jelenlegi változatoké. Környezetkímélő stb.


Csak mint ez minden környezetkímélő hatékony hasznos dolognél van belekezdeni drága.

2016. febr. 2. 06:43
 7/9 anonim ***** válasza:

Szvsz egy Bp-Bécs-Berlin (plusz a többi közte lévő nagyváros) vonal nem lenne rossz ötlet, ha a jelenlegi árakat nem nézzük. Igazából autópályák/hagyományos vasúti vonalak építése sincs ingyen - különösen ha a kedves vállalkozók lehúzzák a pénz egy részét.

Sokat hozhatnának ilyen vonalat az országnak mind gazdaságilag, mind turisztikailag és presztizsben. A probléma csak az, hogy nagyon nehéz megítélni, hogy mennyit és hány éven belül. Egy jó befektetés x éven belül meghozza az árát, de ilyen költségek mellett ez még közvetve is eléggé kérdéses. (bár a vasútépítés általában nem erről szól)


Nem ismerem a technológiai hátteret, csak 1-2 árat, de remélhetőleg egy 15-20 éven belül már fele, vagy harmada árra fog süllyedni a kiépítés költsége. Jelenleg nincs értelme erről beszélni, különösen Kelet-Európában.

2016. febr. 2. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Nagy realitása nincs a dolognak. Akkora forgalma nincs ami ezt indokolná, nagyobb távra meg ott vannak az olcsó repülőjegyek.
2016. febr. 3. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim válasza:
Talán célszerűbb lenne nagyobb távokra pl Budapest párizs
2019. aug. 18. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!