Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért nem pörgeti meg a...

Miért nem pörgeti meg a repülőgép leszállás előtt a futómű kerekeit?

Figyelt kérdés
Ugye nem lenne akkora a súrlódás ha már valamilyen sebességgen forogna a kerék, nem nulláról százra mihelyt hozzáér a kifutóhoz. nemde?
2010. ápr. 13. 00:07
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:
64%

Nem probléma megoldani, nem ez a lényeg. A repülőgépet úgy is meg kell állítani, le kell fékezni. Tök értelmetlen egy ilyen dologra beruházni, mert valami ugye jobban kopni fog. Vagy a gumi, vagy a féktárcsa, fékpofák. Ez a "felpörgető" egy plusz szerkezet, plusz hibalehetőség, plusz súly. Nem beszélve arról hogy most akkor emiatt új gumikat kellene használni, mert ugye nincsenek olyan igénybevételnek kitéve. Ha meg nem használnak új gumit, a réginek a felpörgetettség nélküli állapot is tökéletesen megfelelt, maximum gyakrabban kell cserélni (megjegyzem szerintem egy gumit a leszállások során adott esetben sokkal jobban igénybeveszi egy kicsit keményebb landolás, mint maga felpörgés a leéréskor). Ha meg előre felpörgetem a kerekeket, a fékek fognak jobban, gyorsabban kopni. Szóval valószínűleg olyan eget verően jobban nem járnék, ha kellene egy ilyen szerkezetet megtervezni, legyártani felszerelni, és gazdaságosan üzemeltetni.


összefoglalva: teljesen felesleges. És, ha nem az volna, nyilván alkalmaznák már.


maci

2010. ápr. 15. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:

OFF


Az utasszállító gépeket csak a kerekek segítségével fékezik? A fékszárnynak tudtommal csak a levegőben van fékező szerepe, a földön meg elfordul, hogy levezesse a levegőt a szárnyakról, nehogy a gép újra felemelkedjen.


ON

2010. ápr. 15. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:
91%

" ... az utasszállító gépeket csak a kerekek segítségével fékezik? A fékszárnynak tudtommal csak a levegőben van fékező szerepe, a földön meg elfordul, hogy levezesse a levegőt a szárnyakról, nehogy a gép újra felemelkedjen ..."


A fékezőszárnyaknak áramlásrontó hatása van, és a megnövekedett légellenállás miatt némi fékhatása is (és könnyen belátható, hogy ez a fékhatás igaz a földön gurulásra is!). A leszálláskor különben az elsődleges szerepe felhajtóerő csökkentése, és hogy a gép a megváltozott szárnyprofillal végül is kisebb sebességgel is repülőképes maradjon. Mivel a sebesség folyamatosan csökken, ha nincsenek extrém szeles időjárási viszonyok, újra elemelkedni nem fog, ez teljesen biztos.


Nem csak a kerekekkel fékezik a gépeket, vannak a sugárfordító berendezések is, illetve légcsavaros gépeknél a lapátállásszög-fordítók, de ettől még a kerékfékezés is szükséges.


Pusztán azt szerettem volna megmutatni, hogy ha a kerekeket felpörgetnénk, akkor azt a plusz fékhatást is ki kellene váltani valami mással, amit a különben lassan felpörgő, ilyenkor sivítva fékező kerekek generálnak.


maci

2010. ápr. 16. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:
Ezen a kerdesen en is gondolkzotam mar, és ki is talaltam fejben legalabbis egy nagyon olcso megoldast, csak attol felek, hogy nem igenyelnék légitarsasagok. A gép fekezese leszallas elott a megvaltoztatott szarnyprofillal (segedszarnyakkal) torténik, és rogton a leszallas utan féklapok, spoilerek felfele nyilnak, ami miatt a gep a foldhoz tapad. Persze kozben a motor visszafele nyomja a levegot, és persze a kerek-fek...
2010. ápr. 30. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:

Pl így ? :


http://www.youtube.com/watch?v=uM2qChoc9BU


vagy így ?


http://www.youtube.com/watch?v=VrETuZeahbg&feature=related


:DDD Szóval kell nekik az ötlet, azért is használják ;))


maci

2010. máj. 3. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:
Mert fölösleges :D
2011. júl. 17. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim válasza:
100%

Itt vagy még, kedves kérdező? :)


Én épp ilyesmin spekulálok az utóbbi időben, és az a meglátásom van, hogy megoldható lenne a dolog, sőt, jó üzlet is lehetne. Abszolute nem kell 100 féle dologgal számolni, téglaegyszerű a dolog, mármint a kütyüt, mint tárgyat illetően. A "már biztos megcsinálta volna valaki" megközelítést meg tévesnek tartom.

Inkább a tesztelések, amik bonyolultak, de főleg költségesek lennének. Inkább egy feltalálónak, egy nagy cégnek meg pitiség.


De az igazi okot én abban látom, hogy jó üzlet időről időre csomó gumit eladni...


Aki meg azt mondja, hogy elhanyagolható a gumikopás, annak felhívnám a figyelmét, hogy évente tonnányi gumimaradékot vakarnak le méregdrága kütyükkel a repterek futópályáiról.

2014. dec. 8. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim válasza:

maci

Látom, te értesz is valamennyire a repülőkhöz. :)

A landoláskor, a gumi és a futópálya között keletkező tizedmásodpernyi surlódás elhanyagolható, szinte semmivel sem fog többet kopni a fék és egyéb sem valószínű. Viszont a gumik így nagyon is sokat kopnak. Ha egy gumi koptatása csökken, akkor fölösleges mást gyártani, kicserélni egész egyszerűen, csak mikor annyira elkopott, csak akkor cseréled. Hoppááá! Na itt van szerintem a magyarázat, hogy akkor nem tudnak annyi kereket eladni. Nem az első termék, aminél tervezett elavulással dolgoznak. Ha nem is szándékos, de nem kedvező a gyártóknak az ellenkező helyzet. Hogy a felhasználók mit szólnak, az nem számít nekik.

2014. dec. 8. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim válasza:

A féklapoknak a földön is nagy szerepe van. Amikor a gép földet ér azonnal nyitják őket, így a fékezőerő mellett leszorítóerőt is generálnak. Ez oldalszélben nagyon fontos.


Le és felszálláshoz, a szárnyak felületét elsősorban az orrsegédszárny és hátul a háromszorosan réselt fékszárnyak növelik meg. Amikor ezeket kiengedik ettől még nem esik le a gép, csak egyszerűen tud lassabban repülni.


Ha biztosan földet ért és kint vannak az áramlásrontó féklapok, a továbbiakban a hajtóművek ellentétes működtetése adja a lassulás nagy részét, kerékkel sztem csak a terminálra beálláshoz fékeznek.


Egyébként a kerekek felpörgetésén a napokban én is agyaltam és van is egy sztem használható 5letem. A következő napokban pedig megtúrom a netet, hogyan lehet ezt találmánnyá fejleszteni és levédetni :)

2017. okt. 7. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim válasza:
Aki azt írja tök felesleges felpörgetni annak nincs igaz nem veszi figyelembe a környezetvédelmi szempontokat a gumi égésénél sok káros anyag keletkezik.
2019. jan. 15. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!