Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A repülőgép pilóták miért...

A repülőgép pilóták miért kapcsolják fel a reflektorokat repülés közben?

Figyelt kérdés
2011. okt. 16. 11:13
 1/9 anonim ***** válasza:
nem inkább helyzetjelzőket?
2011. okt. 16. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
nem a h.jelzőket. Sokszor látom este hogy világítanak a röfik repülés közben.
2011. okt. 16. 11:22
 3/9 anonim ***** válasza:

Vadlibákra vadásznak ami vakon repülve nehezebb.

A szomszédaim pilóták.

2011. okt. 16. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Lefelé szállva hogy jobban lássák a kifutópályát.

Felfelé meg biztos utolsónak jut eszükbe hogy ki kéne kapcsolni mégis kapcsolni.. :D

Amúgy szerintem azért van a reflektor bekapcsolva hogy jól látható legyen a gép messziről hogy felfelé száll és nem lefelé. Mert nagy távolságból a sötétbe egy másik pilóta nem látja szembe jön e mégis vagy megy.. Ez ilyen biztonsági előírás lehet..

2011. okt. 16. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
mert ez az előírás
2011. okt. 16. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

"Felfelé meg biztos utolsónak jut eszükbe hogy ki kéne kapcsolni mégis kapcsolni.. :D

"


Be is b*na ha a pilóták úgy vezetnék a gépet, hogy "fejből, és vajon mit felejthettem el..."


Mindenre van checklist, amin minden egyes alkalommal végigmennek, van ilyen a felszállásra és a felszállás utáni teendőkre is. A checklisteket tudják fejből is, de a biztonság kedvéért ott van a combjukon és minden egyes alkalommal olvassák, mert "sose lehet tudni..."

Itt egy pont kimaradása (mondjuk egy kerék kiengedése) akár több száz ember életbe is kerülhet...

2011. okt. 16. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim válasza:
Ami a repülőgép és/vagy légitársaság és/vagy repülőtér részéről a követendő eljárás, azt csinálják. Az ilyen dolgokon nem kell odafenn gondolkodni a kapitánynak, hogy bekapcsoljam, vagy ne kapcsoljam. Magyarországon ill. a Malév repülők elvileg ereszkedéskor 10000 láb alatt már bekapcsolják a landing light-ot és 250 csomós sebességlimit is van.
2011. nov. 11. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim válasza:
100%

Süllyedéskor, 10000 láb alatt (3000m)be kell kapcsolni a turn-off fényeket (Boeing 737)ez egy kisebb teljesítményű fényszóró, de a belső leszállófényszórókkal egybeépített házban található, majd a leszállási engedély vételekor, de legkésőbb 500 láb-ig be kell kapcsolni a leszállófényeket is. Ez azért kell, hogy a földről is jól látható legyen a végső egyenesen közeledő repülőgép. Ezen kívül a pilótáknak ez egy jó kis emlékeztető, hogy megkapták-e a leszállási engedélyt, vagy sem? Miután megkapják, bekapcsolják a leszállófényt (landing clearance reminder)

A felszállásnál is hasonló szerepe van, nappal csak annyi, hogy a többi repülőgép lássa a földön, hogy a repülőgép hamarosan felszáll, és erre az engedélyt már megkapták, illetve rossz látási viszonyok között bevilágítja az előttük lévő teret. A felszállási engedély birtokában bekapcsolják a leszállófényeket (felszállófényeket, ugyan az), majd felszállás után, emelkedés közben legkésőbb 10000 lábik kikapcsolják. Utazómagasságon nappal és éjszaka egyaránt nincs bekapcsolva a fényszóró. Ilyenkor csak a helyzetlámpák (position lights), piros színű villogó (anti collision lights) és a szárny végi fehér, villanó lámpák üzemelnek (strobe lights)

2012. jan. 10. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Hogy ők is lássanak, és őket is lássák.
2012. márc. 13. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!