A repülőgép pilóták miért kapcsolják fel a reflektorokat repülés közben?
Vadlibákra vadásznak ami vakon repülve nehezebb.
A szomszédaim pilóták.
Lefelé szállva hogy jobban lássák a kifutópályát.
Felfelé meg biztos utolsónak jut eszükbe hogy ki kéne kapcsolni mégis kapcsolni.. :D
Amúgy szerintem azért van a reflektor bekapcsolva hogy jól látható legyen a gép messziről hogy felfelé száll és nem lefelé. Mert nagy távolságból a sötétbe egy másik pilóta nem látja szembe jön e mégis vagy megy.. Ez ilyen biztonsági előírás lehet..
"Felfelé meg biztos utolsónak jut eszükbe hogy ki kéne kapcsolni mégis kapcsolni.. :D
"
Be is b*na ha a pilóták úgy vezetnék a gépet, hogy "fejből, és vajon mit felejthettem el..."
Mindenre van checklist, amin minden egyes alkalommal végigmennek, van ilyen a felszállásra és a felszállás utáni teendőkre is. A checklisteket tudják fejből is, de a biztonság kedvéért ott van a combjukon és minden egyes alkalommal olvassák, mert "sose lehet tudni..."
Itt egy pont kimaradása (mondjuk egy kerék kiengedése) akár több száz ember életbe is kerülhet...
Süllyedéskor, 10000 láb alatt (3000m)be kell kapcsolni a turn-off fényeket (Boeing 737)ez egy kisebb teljesítményű fényszóró, de a belső leszállófényszórókkal egybeépített házban található, majd a leszállási engedély vételekor, de legkésőbb 500 láb-ig be kell kapcsolni a leszállófényeket is. Ez azért kell, hogy a földről is jól látható legyen a végső egyenesen közeledő repülőgép. Ezen kívül a pilótáknak ez egy jó kis emlékeztető, hogy megkapták-e a leszállási engedélyt, vagy sem? Miután megkapják, bekapcsolják a leszállófényt (landing clearance reminder)
A felszállásnál is hasonló szerepe van, nappal csak annyi, hogy a többi repülőgép lássa a földön, hogy a repülőgép hamarosan felszáll, és erre az engedélyt már megkapták, illetve rossz látási viszonyok között bevilágítja az előttük lévő teret. A felszállási engedély birtokában bekapcsolják a leszállófényeket (felszállófényeket, ugyan az), majd felszállás után, emelkedés közben legkésőbb 10000 lábik kikapcsolják. Utazómagasságon nappal és éjszaka egyaránt nincs bekapcsolva a fényszóró. Ilyenkor csak a helyzetlámpák (position lights), piros színű villogó (anti collision lights) és a szárny végi fehér, villanó lámpák üzemelnek (strobe lights)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!