Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Le bírna szállni egy repülőgép?

Le bírna szállni egy repülőgép?

Figyelt kérdés
12km-re vagyunk(kb) a budapesti repülőtértől légvonalban , és felettünk is repdesnek a repülők , és azon gondolkoztunk , ha felettünk leállna a motorja , vissza bírna-e menni a repülőtérre és le birna-e szállni? tehát kérdésem , hogy milyen magasan vannak ilyen messze a repülőtértől , milyen gyorsan mennek (nem tudom milyen repülők jönnek mennek itt , de egy átlagos fajta), és hogy vissza bírna e menni mielőtt lezuhanna....és nyilván a repülőtértől elfele mennek , tehát vissza is kéne fordulniuk....
2011. okt. 5. 22:47
 1/6 anonim válasza:

nos konkrét választ nem tudok, de van egy oldal ahol nyomon követheted hogy milyen magasan illetve mennyivel repül a gép: [link]

de szerintem olyan, hogy mind a két hajtómű leáll nem igazán fordul elő. eggyel meg talán sikerülne visszaérni.

2011. okt. 5. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Hello! Látom a kérdéseből, hogy nem nagyon értesz a repüléshez, repülőkhöz. Egyébként hány éves vagy? Fiú/lány?


Rögtön az elején szeretnélek megnyugtatni, hogy az a repülő, ami felettetek már megkezdte a leszállást (magyarul: éppen száll le) az 100%, hogy nem fog a házatokra zuhanni!

Akkor most válasszuk ketté a 2 esetet! Ha egy gépen tegyük fel, repülés közben leáll a hajtómű valami oknál fogva (vagy elfogy az üzemanyag - de ez a lehetőség, teljesen kizárható!) akkor sem zuhan le azonnal. Ugyanúgy repül tovább, csak vitorlázó repülőként! A felhajtóerő még hat rá, attól függetlenül, hogy a hajtómű nem működik. Ha működik a hidraulika, akkor minden gond nélkül földet ér.


2. Már felszálláskor kiderül, hogy valami gond van és le kell szállni, akkor az nem megy csak úgy azonnal. Pl egy Boeing 767-es repügépbe akár 90 000 liter üzemanyagot is tölthetnek, attól függően, hogy milyen távra repülnek ele éppen, tehát az úgy van kiszámolva, hogy a repülőút végére már csak kevés üzemanyag marad, pontosan azért, hogy csökkentség a gép leszálló-tömegét és az esetleges tűzveszélyt. Tehát ha felszálláskor kiderül, hogy kényszerleszállásra van szükség, akkor a felesleges üzemanyaggal kezdeni kell mit, (magyarul: meg kell tőle szabadulni) Ilyenkor mint egy sétarepüléskor reptetik körbe-körbe a gépet, amíg elégeti (felhasználja) + kiengedi a levegőbe az feleslegessé vált üzemanyagot. Ilyenkor csökken a súly és nő a biztonság, mivel nincs több tonna kerozin a szárnyakban.


Technikai jellegű kérdéseid:

Milyen magasan van felettetek? Hát ezt nehéz megmondani, de nézd meg a [link] oldalt, keresd meg Budapestet és nézd a számítógépen a magasságot.

Vagy másik megoldás: Számold ki: Mi légvonalban 80 km-re lakunk Kassától, a múltkor jött egy repülő, (felettünk szokták megközelíteni) itt 2600 m-t írt a honlap. Matematikailag ki lehet számolni.

2 felszálló gépet néztem most, ami kb olyan távolságban 495 m (MA214 Tel Aviv-i járat) és 770 m-en (MA224 Larnaca-i járat) voltak.

Mennyi a sebességük? Felszálláskor 274-293km/h, leszálláskor kb 220-230 Km/h.

2011. okt. 5. 23:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
Köszi a választ , amúgy közel 20 éves vagyok , lehet hogy furán fogalmaztam , azért irtam igy hogy érthető legyen , * az erkélyen beszélgetve gondolkoztunk el ezen a kérdésen* nem attól tartok hogy ránkzuhan.... csupán kivéncsiságból kérdeztem meg mert felmerült, és igen , tudom hogy vitorlázva menne vissza , de arra vagyok kiváncsi hogy visszérne-e , ha pont FELszáll és pont felettünk ál le a hajtóműve, nem pedig le(nyilván ott már nem igazán megy a hajtómű , mert ugyis leszáll) , azaz vissza is kell fordulnia , miközben emelkedne...
2011. okt. 6. 00:22
 4/6 anonim ***** válasza:

[link]


Egy jobb utaszállító gép siklószáma olyan 15-20 körüli, de úgy tudom van olyan is, amelyiké jobb mint egy vitorlázógépé...


A ferihegyi leszálláshoz bécsnél kezdi meg a süllyedést a gép. Igaz nem folyamatosan süllyed, hanem szakaszosan, de azért ez akkor is érdekes információ.


Tehát a kérdésre az a válasz hogy elvileg igen, vissza tudna menni... Igazából abban a távolságban már gyűjtött annyi magasságot, hogy vélhetően vissza tudna fordulni.


A legtöbb utaszállító két motoros, ha az egyik motor le is áll, ott a másik. A fordulókörük is elég szűk tud lenni, ha úgy hozza a sors, persze az utasok nem fognak repesni a boldogságtól, de ha nincs más választás...


Egyébként egy standard iskolakör ferihegyen azért elég nagy, lényegében fél Budapestet magába foglalja.

2011. okt. 6. 00:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
68%
A siklószám megadja. Ha pl. 20 a siklószám az azt jelenti, hogy 1 km magasságvesztéssel 20 km-t halad előre.
2011. okt. 6. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat , erre voltam kíváncsi:) tehát elméletileg igen....
2011. okt. 6. 17:49

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!