Miért nem pörgeti meg a repülőgép leszállás előtt a futómű kerekeit?
Ha tervezel egy olyan rendszert, amely:
- képes a repülőgép valódi sebességéhez hasonló tempóra pörgetni a kereket (nem kell egyeznie, csak úgy nagyjából)
- nem túl nehéz, hogy ne kelljen a jelenleginél is nagyobb munkahengerekkel működtetni a futóművet és ne legyen túl vastag szára
- kibírja a földetéréskor jelentkező jókora lökést
- mindemellett olcsó és gazdaságosan használható...
Na, akkor fog megvalósulni, amit szeretnél. Addig azonban célszerűbb a gumik gyakoribb cseréje (nem biztos, hogy ez a legjobb megoldás, csak ez a legkevésbé rossz).
Köszönöm a válaszokat. Én is főleg a többlet-súly gondokra gondoltam. A szeles dolog jó lehet, de mit csinálunk vele felszálláskor, mert akkor meg lassítana, ugye. Mondjuk tényleg megjött a kedvem, a tervezéshez.
Van valakinek valami linkje, ahol meg lehetne nézni robbantott- ábrán egy fékrendszert?
Leszálláskor úgyis fékezni illik a gépet, felszálláskor meg olyan hamar behúzzák, ahogy csak lehet. Nem kell semmi plusz dolog (súly) oda. Jó ez így, ahogy van! :)
maci
Mondjuk tervezgethesz, ha gondolod, itt egy kis ízelítő az A380 fékrendszer tesztjétől (túlterhelt leszállás imitálása):
http://www.youtube.com/watch?v=m1dv_y_3EK0
maci
szerintem ez irányítástechnikailag nagyjából súrolja a totál értelmetlen beruházás fogalmát. annyi tényezőt kellene figyelembe venni, és olyan bonyolult vezérlések kellenének amivel nem éri meg vesződni:
- jármű sebessége
- pálya tapadási tényezői:
- anyaga, felületi nedvesség, stb....
- repcsi tömege, beesés szöge, stb stb stb
bár ha belegondolunk hgoy az ABS is kiindult valahonnan...
egyébként ha meg lehetne csinálni úgy hogy lenne értelme már tuti megcsinálták volna...
00:24 azért a leszállási sebességre felpörgetni a kerekeket elég a jármű földhöz viszonyított sebességét figyelembe venni.
Ezek ebből a szempontból lényegtelenek:
- pálya tapadási tényezői:
- anyaga, felületi nedvesség, stb....
- repcsi tömege, beesés szöge, stb stb stb
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!