Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért nem pörgeti meg a...

Miért nem pörgeti meg a repülőgép leszállás előtt a futómű kerekeit?

Figyelt kérdés
Ugye nem lenne akkora a súrlódás ha már valamilyen sebességgen forogna a kerék, nem nulláról százra mihelyt hozzáér a kifutóhoz. nemde?
2010. ápr. 13. 00:07
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
100%
Valószínű olcsóbb kicsit gyakrabban új gumit venni a futóműre, mint megoldani azt, hogy forogjon. Pl egy villanymotorral, és aztán az plusz energiát igényel meg karban is kell tartani. Szterintem ez lehet az oka.
2010. ápr. 13. 00:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 anonim ***** válasza:
100%

Ha tervezel egy olyan rendszert, amely:

- képes a repülőgép valódi sebességéhez hasonló tempóra pörgetni a kereket (nem kell egyeznie, csak úgy nagyjából)

- nem túl nehéz, hogy ne kelljen a jelenleginél is nagyobb munkahengerekkel működtetni a futóművet és ne legyen túl vastag szára

- kibírja a földetéréskor jelentkező jókora lökést

- mindemellett olcsó és gazdaságosan használható...

Na, akkor fog megvalósulni, amit szeretnél. Addig azonban célszerűbb a gumik gyakoribb cseréje (nem biztos, hogy ez a legjobb megoldás, csak ez a legkevésbé rossz).

2010. ápr. 13. 00:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 anonim ***** válasza:
100%
Hogyan lehet ilyent elképzelni? A keréknek szabadonfutónak kell lennie!Még csak az hiányozna hogy a kerék ne szinkronban forogjon a leszálláskor, a gép rögtön fölborulna!
2010. ápr. 13. 00:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:
100%
Miert borulna fel? A kerdesrol mar en is gondolkodtam, de tobb mint valoszinu az az oka, hogy gond lenne megporgetni kb 200-300km/h sebessegre a kerekeket. Azokat a nagyokat foleg. Habar talaln megoldhato lenne a szel erejevel, mert leszallaskor ugyis fekeznie kell magat...
2010. ápr. 13. 00:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim ***** válasza:
50%
felesleges, elhanyagolható költség, nem kell gyakran cserélni
2010. ápr. 13. 07:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat. Én is főleg a többlet-súly gondokra gondoltam. A szeles dolog jó lehet, de mit csinálunk vele felszálláskor, mert akkor meg lassítana, ugye. Mondjuk tényleg megjött a kedvem, a tervezéshez.

Van valakinek valami linkje, ahol meg lehetne nézni robbantott- ábrán egy fékrendszert?

2010. ápr. 13. 09:59
 7/21 anonim ***** válasza:

Leszálláskor úgyis fékezni illik a gépet, felszálláskor meg olyan hamar behúzzák, ahogy csak lehet. Nem kell semmi plusz dolog (súly) oda. Jó ez így, ahogy van! :)


maci

2010. ápr. 13. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:
91%

Mondjuk tervezgethesz, ha gondolod, itt egy kis ízelítő az A380 fékrendszer tesztjétől (túlterhelt leszállás imitálása):


http://www.youtube.com/watch?v=m1dv_y_3EK0


maci

2010. ápr. 13. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:
76%

szerintem ez irányítástechnikailag nagyjából súrolja a totál értelmetlen beruházás fogalmát. annyi tényezőt kellene figyelembe venni, és olyan bonyolult vezérlések kellenének amivel nem éri meg vesződni:

- jármű sebessége

- pálya tapadási tényezői:

- anyaga, felületi nedvesség, stb....

- repcsi tömege, beesés szöge, stb stb stb


bár ha belegondolunk hgoy az ABS is kiindult valahonnan...


egyébként ha meg lehetne csinálni úgy hogy lenne értelme már tuti megcsinálták volna...

2010. ápr. 15. 00:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim ***** válasza:
100%

00:24 azért a leszállási sebességre felpörgetni a kerekeket elég a jármű földhöz viszonyított sebességét figyelembe venni.


Ezek ebből a szempontból lényegtelenek:


- pálya tapadási tényezői:

- anyaga, felületi nedvesség, stb....

- repcsi tömege, beesés szöge, stb stb stb

2010. ápr. 15. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!