Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » MÁV tényleg ilyen rossz...

MÁV tényleg ilyen rossz helyzetben van? Régen is ez volt?

Figyelt kérdés

Olvastam pár helyen hogy a MÁV-nál kritikus mértékű a szakemberhiány,már nem annyira vonzó vasutasnak lenni,mint régebben.

Ugyebár nincs ünnepnap,hétvége,stb.

A vizsgán sokan megbuknak és a képzési költséget a bukott dolgozónak kell megfizetni.

Állítólag a rengeteg túlórát sem akarja kifizetni a MÁV a dolgozóinak.


Ennyire rossz lenne a helyzet a MÁV-nál?

Mondjuk egy 10-20 éve is ilyen helyzetben volt a MÁV,vagy most kezdett ilyen #arba lenni?

Havi szinten mennyit dolgozik mondjuk egy jegyvizsgáló és ezért cserébe mennyi a fizetése?



2016. jún. 13. 18:20
 1/3 anonim ***** válasza:

Nagyon sok az olyan munkahely, munka, ahol szintén nem számít, hogy hétvége, vagy ünnepnap van, menni kell, és még a fizetés is kevesebb, mint a MÁV-nál.


Ami a MÁV-nál változott a régi időkhöz képest, hogy darabjaira szedték a fejesek a céget, meg sem lehet mondani, hogy a régi Állam Vasút ma már mennyi RT-re KFT-re bomlott, s ebből a személyszállítás sem jött ki jól.

A MÁV régen is veszteséges volt, sőt a vasút talán mindenhol veszteséges, de a felaprózással kivettek olyan részeket, amelyek képesek nyereséget termelni a vasútnál.

A követelmény magas a dolgozók felé, ami sokszor elavult technikával párosul.

A fizetések még mindig az átlag fölött vannak, de közel sem annyira kiemelkedőek, mint néhány évtizeddel korábbi összehasonlításokban, a dolgozókon pedig nagy a nyomás.

A rendszertelen munkarendnek is van jó oldalai, nem csak rossz, a dolgozó havi lebontásban megkapja a beosztást, vannak gürizős időszakok, de olyan is, amikor több napig szabad.

Ismerek több vasútnál dolgozót, szinte kivétel nélkül azt mondják, rosszabb a helyzet, mint évekkel ezelőtt volt, de még mindig jobb a vasútnál, mint egy gyárban a folyamatos három műszak (és ez nem dicséret tőlük)

2016. jún. 13. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Azért is van szakemberhiány, illetve magasak a követelmények, mert ezt vagy jól megtanulja a leendő munkavállaló, és vizsgát tesz belőle, vagy nincs értelme az egésznek. Mit ér egy olyan mozdonyvezető, forgalmi szolgálattevő, aki csak félig tudja az anyagot? Rá lehet bízni milliárdos értékeket, több száz emberi életet? Hát nem.


A vasút álláspontja valószínűleg az, akkor már inkább ne menjen a vasút, de a vasút hibájából akkor sem lesz baleset. Ezért nem várható, hogy majd könnyítenek a vizsgákon, illetve csökken az elvárás. Ehhez a veszélyes, precíz üzemhez megfelelő képzettségő munkavállaló szükséges, máshogy nem megy.

2016. jún. 14. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
Igen nagy a letszamhiany sokan nyugdijasok lettek vagy kulfoldre mentek es tenyleg hihetetlenul nehez de a nehez az csak a mozdonyvezetore vonatkozik viszont aki itt dolgozik es mindent becsulettel csinnal nem kell rettegni, hogy masnap mar aztmondjak leepites van, hanem altalaban az emberek innen mennek nyugdijba is tehat stabil munkahely. En szemely szerint az egyetlen elfogadhato fizetest a mozdonyvezetoket tartom apam mozdonyvezeto a tulorat nagyon jol megfizetik majdnem 2x-es oraber muszakba jar dolgozni egyik nap reggel masik nap este es utanna 2 nap szabad havonta netto 300 es 400 kozott hoz haza mikor mennyi a tulora a kepzes soran ami 16honap mar kapsz fizetest kb 90-100ezer nettot utanna a kezdo fizetesed kb200ezer lesz nettoba szerintem ez teljesen jo sok kezdo diplomas nem keres ennyit
2016. jún. 29. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!