MÁV tényleg ilyen rossz helyzetben van? Régen is ez volt?
Olvastam pár helyen hogy a MÁV-nál kritikus mértékű a szakemberhiány,már nem annyira vonzó vasutasnak lenni,mint régebben.
Ugyebár nincs ünnepnap,hétvége,stb.
A vizsgán sokan megbuknak és a képzési költséget a bukott dolgozónak kell megfizetni.
Állítólag a rengeteg túlórát sem akarja kifizetni a MÁV a dolgozóinak.
Ennyire rossz lenne a helyzet a MÁV-nál?
Mondjuk egy 10-20 éve is ilyen helyzetben volt a MÁV,vagy most kezdett ilyen #arba lenni?
Havi szinten mennyit dolgozik mondjuk egy jegyvizsgáló és ezért cserébe mennyi a fizetése?
Nagyon sok az olyan munkahely, munka, ahol szintén nem számít, hogy hétvége, vagy ünnepnap van, menni kell, és még a fizetés is kevesebb, mint a MÁV-nál.
Ami a MÁV-nál változott a régi időkhöz képest, hogy darabjaira szedték a fejesek a céget, meg sem lehet mondani, hogy a régi Állam Vasút ma már mennyi RT-re KFT-re bomlott, s ebből a személyszállítás sem jött ki jól.
A MÁV régen is veszteséges volt, sőt a vasút talán mindenhol veszteséges, de a felaprózással kivettek olyan részeket, amelyek képesek nyereséget termelni a vasútnál.
A követelmény magas a dolgozók felé, ami sokszor elavult technikával párosul.
A fizetések még mindig az átlag fölött vannak, de közel sem annyira kiemelkedőek, mint néhány évtizeddel korábbi összehasonlításokban, a dolgozókon pedig nagy a nyomás.
A rendszertelen munkarendnek is van jó oldalai, nem csak rossz, a dolgozó havi lebontásban megkapja a beosztást, vannak gürizős időszakok, de olyan is, amikor több napig szabad.
Ismerek több vasútnál dolgozót, szinte kivétel nélkül azt mondják, rosszabb a helyzet, mint évekkel ezelőtt volt, de még mindig jobb a vasútnál, mint egy gyárban a folyamatos három műszak (és ez nem dicséret tőlük)
Azért is van szakemberhiány, illetve magasak a követelmények, mert ezt vagy jól megtanulja a leendő munkavállaló, és vizsgát tesz belőle, vagy nincs értelme az egésznek. Mit ér egy olyan mozdonyvezető, forgalmi szolgálattevő, aki csak félig tudja az anyagot? Rá lehet bízni milliárdos értékeket, több száz emberi életet? Hát nem.
A vasút álláspontja valószínűleg az, akkor már inkább ne menjen a vasút, de a vasút hibájából akkor sem lesz baleset. Ezért nem várható, hogy majd könnyítenek a vizsgákon, illetve csökken az elvárás. Ehhez a veszélyes, precíz üzemhez megfelelő képzettségő munkavállaló szükséges, máshogy nem megy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!