Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért kell leengedni a kamion...

Miért kell leengedni a kamion félpótkocsiját rakodáskor?

Figyelt kérdés
Láttam egyszer, hogy lerakodás előtt a sofőr elfordított vmilyen csap féleséget a félpót hátsó részén, és az egész elkezdett hangos sziszegéssel lefele süllyedni. Ez mondjuk hűtős pót volt, nem tudom, hogy mindegyiknél így kell-e eljárni vagy csak ennél a típusnál.
2015. okt. 4. 06:53
 1/6 anonim ***** válasza:
0%
Kamionos vagy? Ne járasd lemagad. Ha nem az vagy meg teljesen mindegy , majd megtanulod.
2015. okt. 4. 06:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
csak kíváncsi lettem volna, de mind1, azért kösz a kimerítő választ!
2015. okt. 4. 07:03
 3/6 anonim ***** válasza:

Van olyan amikor kell és van olyan is amikor nem.

Helyzetfüggő.

2015. okt. 4. 08:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%
Ponyvásoknál is le lehet engedni,azért kell,mert nem biztos,hogy a rámpa pont egy szintbe van a pótkocsival. Vagy például tolat a rámpához,de a raktár rész lejjebb van,ezért leejtőn kell tolatni,és hogy ne törje szét a pótot. a hátulját emelnie kell rajta. Külföldön ez gyakoribb.
2015. okt. 4. 08:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Van, hogy nem teljesen az átlagos félpótkocsi magassági szintjéhez van a rámpa építve. Ekkor emelni vagy süllyeszteni szoktak rajta a pótkocsi hátulján lévő karral. Ha a kar kivan húzva középállásban, terheltségtől függetlenül mindig egy adott magasságra állít a légrugó. Ha a karral lejjebb süllyeszted, aztán lerakodják róla az 1 tonnás raklapokat, ahogy csökken a terhelés, egyre fentebb lesz a segge, ezért újra után kell állítani a karral, macerás. Ezért ha elfogadsz egy jó tanácsot tőlem: hacsak nem elkerülhetetlen, soha ne szintezd a pótkocsit, hagyd automatában.


Ha nem szintezed vissza menetszintre (kihúzod a kart automata állásba), és elindulsz, vagy 5-10 km/h felett a kar automatikusan kiugrik, szóval nem lehet úgyfelejteni sem.


Előfordulhatnak olyan lejtviszonyok, hogy hirtelen lejt az út majd újra sík lesz, pl. egy telephely udvarán. Van, hogy ezen csak úgy tudsz keresztülmenni, hogy kiszállsz, felszintezed a pótkocsit, mert különben leérne a pótkeréktartó, és így fog centire eljönni a pótkeréktartó a talaj felett. Utána meg ha kiszállsz visszaállítani, kiszállsz, de ha nem, az se baj, mert kiugrik úgyis automatába, ha elindulsz vele normál sebességgel.

2015. okt. 9. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Pl. egy magasabb járműre épített rámpáról van, hogy egy normál targoncával csak akkor tudsz bemenni a kamionba biztonsággal, ha előtte a félpótkocsit felszintezted, mert igaz, hogy így fentebb van a segge, de ha az a több mint egy tonnás targonca begurul, akkor nem fog túl lesüllyedni a pótkocsi, magyarul sokkal nagyobb biztonsággal fog tudni a targoncás ki-be közlekedni a pótkocsi és a raktár között.


De ha jól van megépítve a rámpa, nem kell hozzányúlni, simán bejárkál a targonca is.

2015. okt. 9. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!