Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Mozdony vagy kamion lenne...

Mozdony vagy kamion lenne erősebb?

Figyelt kérdés

Ha lenne egy mondjuk 2000Le-s ( Úgy néztek MO-n ilyen van sok ) dízelmozdonyunk és 4 darab 500Le-s kamionunk és összekötnénk őket, majd a mozdony egyik a 4 kamion a másik irányba indulna melyik húzná el a másik(ak)at?


Vagy mi alapján lehetne ezt eldönteni, mert addig oké, hogy Le-ben ugyanannyit vennénk alapul, de amúgy mi lenne a dolog nyitja?



2015. okt. 4. 03:12
 1/8 anonim válasza:
0%
Nem tudom de miért érdekel ez téged
2015. okt. 4. 04:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
2000 ló.
2015. okt. 4. 07:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
Passz, csak kíváncsi vagyok, nincs benne semmi egyéb, csak kíváncsiság.
2015. okt. 4. 07:14
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

Az egyik nem tud menni a másiknak való "úton"

Nem hiszem hogy túl sok ilyen teheroautót tudnál találni (nem pont kamion, de belefér a kategóriába):

https://www.youtube.com/watch?v=8zcbitdaSGQ&feature=youtu.be..

Amúgy az egész nem egy "autóskártya", meg az "én apukám kocsija akkor is erősebb"...

Sok mindenen múlik, tapadáson, a kamionok áttételezésén. Legrövidebb fokozatban esetleg elképzelhető hogy lenne, hogy meg tud mozdítani egy mozdonyt, de ott a gumi tapadása a gyenge pont.


Nézd meg ezeket az adatokat:

[link]

Szergely,tömege 116 tonna, indulási vonóerő 37 tonna.


Vegyünk egy jó kamion-vontatót: DAF CF 510 FTT6x4 MX-13 375kW megfelel? 510 lóerő. Önsúly: a legnehezebb sem több mint 9,5 tonna.

Ellenőrizheted:

[link]

Magyarul, ha leparkolsz a Szergej elé négy ilyen vontatóval akár keresztbe, a négyet egyszerre úgy tolja le, hogy észre sem veszi. Ettől kezdve tök mindegy, hogy a kamion kereke forog-e, vagy épp az ellenkező irányba akarna-e menni...

2015. okt. 4. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
52%

Egy baj van itt. A vasúton a mozdony teljesen más tapadásviszonyokkal rendelkezik, magyarul sz*r. Jó eséllyel 4 jól tapadó kamion el is húzná, a mozdony egy az egyben elforogna. De ez is csak elméletileg működik, mert hogy oldod meg, hogy a mozdony sínen legyen, a kamion meg aszfalton? Ha meg a kamionra tennél vaskereket, hogy sínre lehessen rakni (nem hiszem hogy megoldható), akkor a mozdony győzne, mert nagyobb a súlya, a kamionok pehelysúlyúak, és a sínen már nem lenne tapadás.

Amúgy tényleg érdekes felvetés, én is kiváncsi lennék.

2015. okt. 4. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
81%

Nem nem, más baj van itt. Az a baj, hogy funkcionális analfabéta vagy, nem tudsz szöveget értelmezni.


Úgy látszik, hogy az elméd, korlátai miatt nem volt képes befogadni azt az infót, hogy a Szergej vonóereje 370 000 kN, köznapaian szólva 37 000 klió, avagy 37 tonna. Tudod, amikor áll a sínen, mögé van akasztva 100+++ tehervagon, és szápen elhúzza. Magyarul, a sínen állva a csatlkáson keresztül képes 37 tonnával húzni egy szerelvényt. Ha veszünk egy olyen terepet (gyárudvar, iparvágánnyal), ahol a sín az aszfalt szintjéábe van süllyesztve, akkor a kamion vontató is "hazai pályán" van. A négy vontató üzemkész össztömege épp csak eléri a mozdony vonóerejét. De ugye azt se sem gondolod komolyan, hogy egy kamion vontatója képes a saját tömegének megfelelő vonóerővel húzni?

Szóval a tények: a mozdony vónóereje több, mint a 4 kamion tömege összesen. Tehát a kamionok meg sem tudnának mozdítani egy befékezett mozdonyt, másrészt egy maximális teljesítményen dolgozó mozdony álló helyből kimozdítana egyszerre négy befékezett kerekű kamiont. A tények makacs dolgok...

2015. okt. 4. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat, főleg a kettőt akik érthetően elmagyarázták. :)
2015. okt. 4. 22:03
 8/8 anonim ***** válasza:
Nem csak a motor ereje számít, hanem a mozdony tapadása. Az meg annak a tömegétől és a kerekei számától, jellegétől függ. Például a DHM-es (hidraulikus) mozdonyoknak kicsi a súlya, direkt, hogy rámehessen a mindennél ócskább állapotú magyar mellékvonali pályára. DVM-es mozdonyok nehezebbek. Azok valók arra, hogy egyedül meg bírjanak indulni 50 telirakott zúzottköves vagonnal. Pedig a névleges teljesítménye lehet kb. ugyanannyi annak is. Aztán pl. ugyanolyan teljesítményű gőzmozdonyok idejében a kapcsolt (meghajtott) kerekek száma különböztette meg, hogy a mozdony gyorsvonati, vagy nehézvonati munkára alkalmasabb. Több kapcsolt kerék nehezíti az ívek bejárását, de nem forog ki a mozdony alól induláskor. Gyors járáshoz 2 kapcsolt kerékpár volt szokásban, nehéz vonathoz 3, hegymenethez 4. De volt olyan mozdony is, ami 6 kapcsolt kerékpárral rendelkezett. Na az direkt arra volt konstruálva, hogy hegymenetben meginduljon és felvontassa a Dinári hegyeken át a nehéz tehervonatokat. Ezen felül további műszaki ügyességeket is fejlesztettek hozzá anno, amik gátolták a kipörgést. Szóval szerintem, akadhat olyan mozdony, amit maga alatt kipörgő kerékkel elhúznának a kamionok, de amit hegymeneti vagy nehézvonati mozdonynak terveztek, ráadásul úgy, hogy az állandó (papíron szereplő) teljesítményénél induláskor speciálisan jóval többet produkál, azzal nem lehetne játszani. És lehet, hogy a sínnek nem a legjobb a tapadása, de egy 120-170 tonna fém önsúly azért odateszi rá. Kamionok gondolom ahhoz képest papírból, meg levegőből vannak.
2015. nov. 16. 03:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!