Mozdony vagy kamion lenne erősebb?
Ha lenne egy mondjuk 2000Le-s ( Úgy néztek MO-n ilyen van sok ) dízelmozdonyunk és 4 darab 500Le-s kamionunk és összekötnénk őket, majd a mozdony egyik a 4 kamion a másik irányba indulna melyik húzná el a másik(ak)at?
Vagy mi alapján lehetne ezt eldönteni, mert addig oké, hogy Le-ben ugyanannyit vennénk alapul, de amúgy mi lenne a dolog nyitja?
Az egyik nem tud menni a másiknak való "úton"
Nem hiszem hogy túl sok ilyen teheroautót tudnál találni (nem pont kamion, de belefér a kategóriába):
https://www.youtube.com/watch?v=8zcbitdaSGQ&feature=youtu.be..
Amúgy az egész nem egy "autóskártya", meg az "én apukám kocsija akkor is erősebb"...
Sok mindenen múlik, tapadáson, a kamionok áttételezésén. Legrövidebb fokozatban esetleg elképzelhető hogy lenne, hogy meg tud mozdítani egy mozdonyt, de ott a gumi tapadása a gyenge pont.
Nézd meg ezeket az adatokat:
Szergely,tömege 116 tonna, indulási vonóerő 37 tonna.
Vegyünk egy jó kamion-vontatót: DAF CF 510 FTT6x4 MX-13 375kW megfelel? 510 lóerő. Önsúly: a legnehezebb sem több mint 9,5 tonna.
Ellenőrizheted:
Magyarul, ha leparkolsz a Szergej elé négy ilyen vontatóval akár keresztbe, a négyet egyszerre úgy tolja le, hogy észre sem veszi. Ettől kezdve tök mindegy, hogy a kamion kereke forog-e, vagy épp az ellenkező irányba akarna-e menni...
Egy baj van itt. A vasúton a mozdony teljesen más tapadásviszonyokkal rendelkezik, magyarul sz*r. Jó eséllyel 4 jól tapadó kamion el is húzná, a mozdony egy az egyben elforogna. De ez is csak elméletileg működik, mert hogy oldod meg, hogy a mozdony sínen legyen, a kamion meg aszfalton? Ha meg a kamionra tennél vaskereket, hogy sínre lehessen rakni (nem hiszem hogy megoldható), akkor a mozdony győzne, mert nagyobb a súlya, a kamionok pehelysúlyúak, és a sínen már nem lenne tapadás.
Amúgy tényleg érdekes felvetés, én is kiváncsi lennék.
Nem nem, más baj van itt. Az a baj, hogy funkcionális analfabéta vagy, nem tudsz szöveget értelmezni.
Úgy látszik, hogy az elméd, korlátai miatt nem volt képes befogadni azt az infót, hogy a Szergej vonóereje 370 000 kN, köznapaian szólva 37 000 klió, avagy 37 tonna. Tudod, amikor áll a sínen, mögé van akasztva 100+++ tehervagon, és szápen elhúzza. Magyarul, a sínen állva a csatlkáson keresztül képes 37 tonnával húzni egy szerelvényt. Ha veszünk egy olyen terepet (gyárudvar, iparvágánnyal), ahol a sín az aszfalt szintjéábe van süllyesztve, akkor a kamion vontató is "hazai pályán" van. A négy vontató üzemkész össztömege épp csak eléri a mozdony vonóerejét. De ugye azt se sem gondolod komolyan, hogy egy kamion vontatója képes a saját tömegének megfelelő vonóerővel húzni?
Szóval a tények: a mozdony vónóereje több, mint a 4 kamion tömege összesen. Tehát a kamionok meg sem tudnának mozdítani egy befékezett mozdonyt, másrészt egy maximális teljesítményen dolgozó mozdony álló helyből kimozdítana egyszerre négy befékezett kerekű kamiont. A tények makacs dolgok...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!