Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Folyamatosan kell indexelni?...

Folyamatosan kell indexelni? Ez nem megtévesztő?

Figyelt kérdés
Lassan vizsgázom autóvezetésből. Az oktatóm azt mondta, hogy ha egy utcában megyek és a parkoló autók mellett csak úgy tudok elhaladni, hogy a másik sávba átkell mennem akkor az indexemnek (akár az egész utcán) mennie kell. Ez valóban így van? Nem megtévesztő a többi autós számára? És még az lenne a kérdésem, hogy a vizsgán megbukhatok azért, mert kuplungot lenyomom és úgy fékezek a piros lámpánál? Fura kérdés tudom, de az oktatóm szerint nem kell kuplungot nyomni csak mikor már oda értem...de szerintem akkor lefullad a kocsi... Remélem érthető voltam. :) Előre is köszi. :)
2015. szept. 17. 14:34
 1/9 anonim ***** válasza:
Ha kuplung nélkül fékezel akkor lefulladsz igen vagy ha kiveszed kuplungból és üresen gurulsz be a lámpa elé azért is meg szoktak buktani, bár a második hülyeség szerintem.
2015. szept. 17. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Útkereszteződés előtt vissza kellene húzódni. Ez nem mindig lehetséges.

A mögötted jövőnek kell tartania a követési távolságot. Ha így tesz, mindegy, hogy egyenesen mész tovább, vagy elkanyarodsz. Ha lenne is hely, ő nem előzhet téged.

Előfordulhat az is, hogy közben szemben is jönnek, nem tudsz visszatérni. Ilyenkor rugalmasan és kreatívan kell egymást segíteni.

2015. szept. 17. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
0%

Neeem, ez nettó hülyeség.

Az indexnek addig kell mennie, amíg az irányváltoztatás tart. vagyis addig, amíg behúzódsz középre/át a másik sávba. aztán már egyenesen mész, tehát nem kell index, majd csak legközelebb a visszatéréshez.


Pirosnál meg eleve kuplung+fékkel állsz meg. Megállni mindig így állsz meg, bármi is van. Hogy máshogy?

2015. szept. 17. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Amíg levizsgázol, addig úgy indexelj, ahogy az oktatód mondta, vagyis folyamatosan. Persze a gyakorlatban ez így tényleg hülyeség, és megtévesztő ahogy te mondod.

Ezzel a kuplungos dologgal pedig elég szomorú amit művelnek a vizsgáztatók, hogy ilyenért buktatnak, hogy például kanyarodás közben, vagy éppen megállás előtt kuplungolsz menet közben. Ezt így kell, 100x jobb így az autónak, minthogy 1000res fordulat alatt kínozd a motort. De mondom, amíg levizsgázol, úgy csináld ahogy az oktató mondja.

2015. szept. 17. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Csinálj mindent úgy ahogy az oktatód mondja aztán utána már úgy vezetsz ahogy akarsz, tényleg sok szabály hülyeség.
2015. szept. 17. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

#4es

azért kanyarodás közben ne kuplungoljon már! az életveszélyes...

2015. szept. 17. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

"#4es

azért kanyarodás közben ne kuplungoljon már! az életveszélyes..."


Mondtam hogy ez is egy régi sztereotípia. Az oktató beléd beszéli, hogy életveszélyes, stb. Próbáld egyszer ki hogy benyomod a kuplungot, és úgy kanyarodsz. Durván meg fogsz lepődni, mert semmi sem fog történni, az autó csak kanyarodni fog :D

De képzeld el, én olyan életveszélyesen vezetek, hogy néha tempós kanyarban (100-120 km/h) váltok sebességet. Kuplung benyomásával. Na ez csoda még, ugye?

2015. szept. 17. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%

Érdekes, nekem oktatóm azt tanította, hogy kanyar előtt ki kell nyomni a kuplungot, és a kanyart kuplung + (ha kell) fékezéssel veszem be, mert mi van, ha a kanyarba veled szembe jön egy kocsi? (fékezéskor lefulladsz, ha nem nyomod ki a kuplungot.

Oktatóm azt mondta, hogy úgy, ahogy index sincs tükörbenézés nélkül, úgy fékezés sincs kuplung nélkül. Vannak helyzetek, mikor nem kell kinyomni a kuplungot, mert a kocsinak még van akkora tartaléka, hogy nem fullad le.

Oktatód valószínűleg azt mondja, hogy először a féket nyomd meg, aztán mikor már a fordulat kb. 1000 alatt van, akkor nyomd a kuplungot.

Ahány ház annyi szokás - ahány oktató, annyi tanítási módszer. Többségük (szerencsére) biztonságos, nem életveszélyes, csupán egyedi szokások, egyéni vélemények.

18/f 6 hónapos jogsis.

2015. szept. 17. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 lupara ***** válasza:
33%
Ha két sávból "elfogy a külső",amin haladsz,időben indexelve és körülnézve,besorolsz a belsőbe.Irányjezőt az irányváltás ideéig működteted,annak kezdetére különösen ügyelve.Példád szerint innen már nem tudnál visszasorolni akár teljes utcahosszba,a parkoló kocsik miatt.Ilyen helyzetben értelmetlen,és megtévesztő lehet atovábbi folyamatos index.Útszűkületnél,lassú jármű beérésekor erős szembeforgalomban,ott van helye az esetlegesen sokáig tartó ,nem megszakitott irányjelzésnek.Piros lámpánál,lassitáskor,vészfékezéskor,mindig első a fék,utána a kuplung.Nem fulladsz le akkor,ha mindig jól követsz a kuplungal.(Mielőtt berángana a motor,akkor oldasz),ehhez gyakorlat kell.Kanyarvétel szóbajött,ne csináld kinyomott kuplungal.Kanyarba megfelelő fokozatba visszaváltva motorfékkel érkezzünk,és az ivnek megfelelő gázadással hagyjuk el.
2015. szept. 17. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!