Folyamatosan kell indexelni? Ez nem megtévesztő?
Útkereszteződés előtt vissza kellene húzódni. Ez nem mindig lehetséges.
A mögötted jövőnek kell tartania a követési távolságot. Ha így tesz, mindegy, hogy egyenesen mész tovább, vagy elkanyarodsz. Ha lenne is hely, ő nem előzhet téged.
Előfordulhat az is, hogy közben szemben is jönnek, nem tudsz visszatérni. Ilyenkor rugalmasan és kreatívan kell egymást segíteni.
Neeem, ez nettó hülyeség.
Az indexnek addig kell mennie, amíg az irányváltoztatás tart. vagyis addig, amíg behúzódsz középre/át a másik sávba. aztán már egyenesen mész, tehát nem kell index, majd csak legközelebb a visszatéréshez.
Pirosnál meg eleve kuplung+fékkel állsz meg. Megállni mindig így állsz meg, bármi is van. Hogy máshogy?
Amíg levizsgázol, addig úgy indexelj, ahogy az oktatód mondta, vagyis folyamatosan. Persze a gyakorlatban ez így tényleg hülyeség, és megtévesztő ahogy te mondod.
Ezzel a kuplungos dologgal pedig elég szomorú amit művelnek a vizsgáztatók, hogy ilyenért buktatnak, hogy például kanyarodás közben, vagy éppen megállás előtt kuplungolsz menet közben. Ezt így kell, 100x jobb így az autónak, minthogy 1000res fordulat alatt kínozd a motort. De mondom, amíg levizsgázol, úgy csináld ahogy az oktató mondja.
#4es
azért kanyarodás közben ne kuplungoljon már! az életveszélyes...
"#4es
azért kanyarodás közben ne kuplungoljon már! az életveszélyes..."
Mondtam hogy ez is egy régi sztereotípia. Az oktató beléd beszéli, hogy életveszélyes, stb. Próbáld egyszer ki hogy benyomod a kuplungot, és úgy kanyarodsz. Durván meg fogsz lepődni, mert semmi sem fog történni, az autó csak kanyarodni fog :D
De képzeld el, én olyan életveszélyesen vezetek, hogy néha tempós kanyarban (100-120 km/h) váltok sebességet. Kuplung benyomásával. Na ez csoda még, ugye?
Érdekes, nekem oktatóm azt tanította, hogy kanyar előtt ki kell nyomni a kuplungot, és a kanyart kuplung + (ha kell) fékezéssel veszem be, mert mi van, ha a kanyarba veled szembe jön egy kocsi? (fékezéskor lefulladsz, ha nem nyomod ki a kuplungot.
Oktatóm azt mondta, hogy úgy, ahogy index sincs tükörbenézés nélkül, úgy fékezés sincs kuplung nélkül. Vannak helyzetek, mikor nem kell kinyomni a kuplungot, mert a kocsinak még van akkora tartaléka, hogy nem fullad le.
Oktatód valószínűleg azt mondja, hogy először a féket nyomd meg, aztán mikor már a fordulat kb. 1000 alatt van, akkor nyomd a kuplungot.
Ahány ház annyi szokás - ahány oktató, annyi tanítási módszer. Többségük (szerencsére) biztonságos, nem életveszélyes, csupán egyedi szokások, egyéni vélemények.
18/f 6 hónapos jogsis.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!