Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Hogyan süllyedhetett idáig a...

Hogyan süllyedhetett idáig a közlekedés?

Figyelt kérdés

Emlékszem 4 évvel ezelőtt milyen jó volt biciklizni: lehetett járdán menni, és zebrán is. mindig kikerültem a gyalogosokat. Jó, most már mindig leszállok a zebrán.

De most már a járdán sem lehet menni??? Debrecenben nincs elég bicikliút, az utak hihetetlenül forgalmasak, ezért a járda az ideális. Meg a bicikliutak ,de az kevés. Most meg már 50 ezer Ft büntetés is lehet, ha a járdán elkapnak.

MIÉRT???

Miért mindig szegény biciklisnek kell szenvednie?

U.I. Az olyan válaszokat nem akarom látni, hogy a járda a gyalogosoké, vagy járdán nem szabad biciklizni, különösen bunkón nem.

A kerékpárt a 19.század végén szabadalmaztatták, nem igaz, hogy Most, több mint 100 év múlva kell...


2015. aug. 11. 11:28
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
63%

En magasrol lesz*rom a bicikliutakat, meg hogy nem tudsz biciklizni.

Van 1000x nagyobb problema, pl. milyen mar az hogy egy videki korhazban 129 nap az elojegyzesi ido a szemeszeten.

Es minden mas osztalyon minimum 30.

2015. aug. 11. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim ***** válasza:
100%
A 19.század végén autó se volt. Azóta más a helyzet, megváltoztak a forgalmi viszonyok.
2015. aug. 11. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:
100%

Tudod, ha egy-egy idös(ebb) embert, vagy kisgyereket naponta legyalulnak a biciklisek, akkor tökéletesen értheö, hogy nem tetszik senkinek.

A nagynéném nemrég kerül kórházba többszörös combcsonttöréssel és agyrázkódással, mert két biciklis közül egyik sem akart kitárni a másiknak, ezért MINDKETTÖ nekimet és fellökte.

De rengeteg olyan esetet hallottam, ahol másokat is egyszerüen fellöknek, mert nem akarnak vagy nem tudnak idöben lelassítani/megállni a biciklisek.

A bicikli JÁRMÜ, ezért a járdán (aminek a hivatalos neve "gyalogjáró") semmi keresnivalójuk. (Mégha ezt nem is akarod hallani, ez így van.)


Az meg, hogy a 19. században szabadalmaztatták a biciklit: akkoriban 1000 ember közül EGYNEK volt biciklije, autók nem téteztek, és a gyalogosok is sokkal kevesebben voltak az utcán. Ezenkivül az akkori biciklik nem voltak lényegesen gyorsabbak, mint egy gyalogos, ellentétben a maiakkal.

2015. aug. 11. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:
54%
Pedig a válasz sajnos ez: a járda a gyalogosoké, ott nem szabad biciklizni, különösen bunkón nem. Gondolom te sem örülnél neki, ha kamionok mennének a bicikliutadon.
2015. aug. 11. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 anonim ***** válasza:
89%
A lábad pedig kb. pár millió éve szabadalmaztatták, touché
2015. aug. 11. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 anonim ***** válasza:
34%

egy levegős kürt előre, aztán nyomás...úgy ugranak szét a gyalogosok, hogy öröm nézni..nehogymá valaki elédálljon..babakocsit félrelököd, és kész. a járókeretesnek meg elkéred az orvosi papírját...lehet, hogy nem is kell neki..


4 évvel ezelőtt jó volt biciklizni? és? azelőtt? akkor még a csattogós lepkédet húzogattad, anyuci kezét fogva?

2015. aug. 11. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:
69%

Ember, miért nagyobb szenvedés a relatíve sima aszfalton tekerni az autók mellett, mint padkáról le, padkára fel ugrándozni, gyerekeket, nèniket kerülgetni, faágakat lefejelni, kinyíló üvegajtón átrepülni, stb?


A járdák 4 évvel ezelőtt is ugyanolyan alkalmatlanok ès tiltottak voltak a bringások számára, mint manapság.


Az úttesten egyébként is nagyobb biztonságban vagy, mert a többi járművezető látóterében vagy és nem a holtterében, mint amikor járdán érkezel. És a gyalogosok sem tesznek az úttesten kiszámíthatatlan mozdulatokat.


Persze arra oda kell figyelned, hogy ne kerülj az autók holtterébe, pl. jobbról soha ne menj el mozgó autó mellett.


Szöval nyeregbe fel, járdáról le!

2015. aug. 11. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 anonim ***** válasza:
100%

Hát, kedves kérdező… Irigylem a problémáidat. Én a kijelölt kerékpárúton haladtam körülbelül 25 km/h sebességgel, figyeltem, hogy érkezik-e valaki a 30 méterrel előttem levő zebrához (mert bizony, a kerékpárutat is keresztezheti zebra, ahol a gyalogosnak elsőbbsége van), mikor balról megjelent mellettem egy kisteherautó kevesebb, mint 1 méterrel mellettem, hogy őszinte legyek inkább olyan 50 centinek éreztem. Lehet, hogy a hátsókerekemtől csak 10 centire volt az orra. Még csak útkereszteződés sem volt, a kínai büfé elé akart leparkolni. A kerékpárúttól balra levő úttestről érkezett velem szemből.


Az olyan autósokról ne essék szó, akik az úton jönnek, és szét se néznek a kerékpárút előtt, hiába van kint az elsőbbségadás kötelező tábla alatt a kerékpárúton érkezőkre figyelmeztető kiegészítő tábla, ezekre számít már a biciklis, mert az útkereszteződés előtt mindig nézem, hogy akar-e valaki elém kanyarodni szemből, figyelem, hogy jön-e valaki a betorkolló úton (néha szokott a kezükben telefon is lenni), sőt, még hátra is nézek az úttestre, de a kapubeálló előtti kisteherautótól őszintén bevallom, hogy megijedtem.


Aztán olyan is volt már, hogy 4 felnőtt gyalogos elállta az egész kerékpárutat, csengettem nekik háromszor, aztán mikor megálltam előttük, és szépen kértem, hogy a járdán álljanak (oké, lehet hogy az volt az szöveg, hogy „miért nem az úttestből álltok el egy sávot?”), akkor odáig jutottak, hogy „bunkó biciklis”. Pedig engem tényleg érdekelt a dolog, ugyanis a kerékpárúton csak 2 sáv volt, ezeket mind elfoglalták, az úttesten pedig 8, de véletlenül se álltak volna oda az egyikbe. Az autósok is előszeretettel parkolnak a bicikliútra. Például a Veres Péter úton gondolom azért kell annyi oszlop a kerékpárútra, mert különben az autósok ott közlekednének, ahogy a Könyves Kálmán körúton teszik a Lenkei János utca körül (esőben nagyon jól látszik a 10 cm mély nyomvályú, amit a kerékpárúton csináltak, de amúgy is érezni, hogy minden tégla mozog a bicikli alatt, mikor arra haladunk el).


Meg aztán, hogy ne csak az autósokat oltsam, még ha egyelőre többen is vannak: Azokat a kedves angol turistákat is csodálkozva figyelem, akik a kerékpárúton folyamatosan a bal oldalon haladnak biciklivel… A telefonáló biciklis az pedig külön agyrém. De abból láttam már nagyon virtuóz fajtát is: jött keresztbe a 2×4 sávos úttesten, a hátán táska, a vállán két külső gumi, a jobb kezében telefon, és úgy padkázott fel közben a kerékpárútra, hogy közben arra is figyelt, hogy én jobbról mögötte érkezem, és szűken a bal sávba fordult, azután sorolt csak mögém. Nem tudom hány szabályt szegett meg, de ő legalább tényleg profin csinálta.


Debrecen elég kellemes környéknek tűnt, mikor arra voltam…

2015. aug. 11. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 A kérdező kommentje:
Kivéve a 8-as.Bocsi. Az úton azért nem jó, mert forgalmas.
2015. aug. 11. 14:57
 10/19 A kérdező kommentje:
Azért írtam hogy 4 évvel ezelőtt, mert még nem volt tiltva a zebrán való áttekerés. Utána kezdődött, egyik ismerősöm mondta, 2012-ben, hogy át ne menjek a zebránál, mert őt már büntették meg. Akkor még 18 voltam.
2015. aug. 11. 15:00
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!