Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Ma vezettem életemben először,...

Ma vezettem életemben először, és nem ment! Feladjam ezek után?

Figyelt kérdés
Sikeres kresz vizsgát tettem elsőre,és ma mentem vezetni.Azzal kezdte az oktató,hogy a városban bent álltunk az út szélén a szegélynél,elmondta mit hol találok (fék,gázpedál,stb) és mondta,hogy indulhatok is.Bent kellett köröznöm a városba,meg átmenni egy másik településre.Nekem ez így elsőre sok volt.Előtte életemben nem vezettem még,soha!Egyszerűen nem megy a váltás,nem akkor nyomom a kuplungot,mikor kéne,és az iránytartásom sem a legjobb!Szerintem jobb,ha lemondok a jogsiról!Tök béna vagyok!Lehet ez csak az kezdők balszerencséje?(23/N)

2014. szept. 28. 17:35
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
2014. szept. 28. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 Athlon77 ***** válasza:
Kb 20 éve vezetek. Én állandóan fejfájással mentem haza. Sok volt nekem is. Sokszor azt sem tudtam hol a tükör, az index kint van -e még, hányasban vagyok. Szerintem ezek a dolgok nagyon megviselik az embert. Pláne ha az oktató is türelmetlen. Én pl nem voltam képes arra, hogy sebességet váltsak mikor kanyarodtam. Az már túl sok lett volna. Aztán a vizsgák után mikor már felügyelet nélkül kezdtem egyedül elmenni ide-oda akkor jöttem rá hogy túlbonyolítottam mindent. Vezetni egyszerű, csak kell egy kis időnek eltelnie hogy természetes legyen. Később "C" "E"kategóriám is meglett, belföldön kamionoztam. Ott felező váltó is volt. Sokszor eszembe jutott, hogy nem voltam képes kanyarban sebességet váltani mikor tanuló vezető voltam. Akkorra már a kamionon 4-et is váltottam a kanyarban anélkül hogy észrevettem volna, vagy foglakoztam volna azzal hogy hányasban vagyok épp. Ez csak egy példa volt, hogy ne add fel, mindenkinek nehéz volt és sok egyszerre. Mindere figyelni, szabályokat betartani...stb. Nézz körül mennyien vezetnek autót. Szerintem mindenkinek van olyan rész ami nehezen ment. Aztán mégis tele vannak az utak. Ügyes vagy.... :)
2014. szept. 28. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:

#12: "mikor már felügyelet nélkül kezdtem egyedül elmenni ide-oda akkor jöttem rá hogy túlbonyolítottam mindent."


Jól mondja a 12-es, velem is ez volt!

Amíg az oktató mellettem ült, bizonytalan voltam. (Mert például ő gyakran belenyúlt a pedálhasználatba, vagy csak aggódtam, hogy bele fog nyúlni, és nem éreztem elég önállónak magam.) Még a vizsgán is eléggé.


Aztán átültem a saját kocsimba, megkértem a tesómat, hogy üljön mellém a jobb egyre asszisztálni, és elkezdtem vezetni. Ő adott néhány egyszerű tanácsot, és onnantól ment minden, mint a karikacsapás.


Arra ügyelj majd, hogy ezután van még egy veszélyes időszak: mikor már pár hónapja vezetsz, és szert teszel némi önbizalomra, akkor az ember hajlamos elbízni magát és csinálni néhány koccanást. Meg mondjuk a kocsim négy sarkából hármat meg is húztam eleinte...

2014. szept. 28. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:

Azt nem értem, miért ekkora segg az oktatót, hogy olyan emberrel rögtön forgalomban kezd, aki sosem ült még autóban, és láthatóan tart is még a dologtól.


Velem az oktató úgy kezdte, hogy egy elhagyatott gabonasiló előtti betonplaccra kimentünk (egy már régebben vezető tanulóval), és az első negyed óra azzal telt, hogy elmondta merre vannak a folyadékok, mit kell ellenőrizni induláskor és hogyan. Majd először csúsztatott kuplung megtanulása következett egyenes vonalban előre, egyenes vonalban hátra, utána előre pici szlalommal. Nagyon lassan haladva, hatalmas üres téren. Utána amikor látszott, hogy ez megy, akkor visszaült a régebben vezető tanuló, és elmentünk a rutinpályára. Persze kicsit kacskaringósabb úton, hogy a másik tanuló is tudjon gyakorolni forgalomban. A rutinpályán megint én következtem (a másik srácnak ekkor lett vége az órájának, ő hazament), és szépen sorban elkezdtük csinálni a rutinfeladatokat, a könnyebbeknél kezdve.

Attól, hogy mostanság már nincs külön rutinvizsga, nem azt kellene hogy jelentse az oktatók szemszögéből, hogy rögtön forgalomban kellene szívatni a tnaulókat...


Mondd el az oktatódnak, hogy legyen szíves először magyarázzon, mutogasson, AZTÁN engedjen téged a kormányhoz. Először szeretnéd tudni, hogy mit hogyan kell, amit utánas lehet gyakorolni. Ő is mit szólna hozzá, ha beültetnék egy szó nélkül egy Forma-1-es autóba, aztán mehetne ki rögtön időmérőre. Körülbelül ugyanúgy érezné magát, mint most te: azt sem tudná, mit csináljon.

2014. szept. 29. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 kovpet ***** válasza:

Meglep, hogy először csináltad és nem ment? :)

Engem az lepne meg, ha előszörre tökéletesen menne.

Most beszélj kínaiul kicsit. Ha az jobban megy, akkor hagyd abba a vezetés tanulását. De ha nem, akkor ügyes voltál, mert elindultál, mentél majd megérkeztél. Ezt így kell.

A második órán kicsit kevésbé lesz furcsa, aztán 20 év múlva már egyáltalán nem lesz furcsa, hogy vezetsz. Ez ilyen :)


Ha rossz az oktató, akkor cseréld le. De ebből nekem nem az jön le, hogy rossz lenne. Bedobott a mély vízbe és túlélted. Ez jó.


"Nem szeretném veszélyeztetni mások életét! :D"


Nem is kell. Az oktató azért van ott, hogy ne legyen ilyen veszély. Azért van pedálja is meg tükre is meg szakvizsgája meg sok év tapasztalata, gondolom.

2014. szept. 29. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!