Milyen lesz a közlekedés a jövőben?
lehet őrült, vicces és normális válasz!!
Sorozzatok meg az ötleteitekkel!! :DDD
"a Tesla S ma már 400 km-t tud egy töltéssel"
Amennyi akkut beleraktak el is várható, hogy tudjon :D De nem értem, az elektromos-autó rajongók miért épp mindig a Teslával jönnek elő - a Venturi Fetish Li-Po akkukkal sokkal többet tudott, már évekkel korábban. De még ha meg is lesz pár éven belül az 5-600 kilométeres hatótáv (amire én nem látom a technológiát: de mondd nyugodtan, hogy mi lenne az), akkor is ott van még a felhasználó: az üzemanyagtank ugye kő-egyszerű szerkezet, de az akksi nem.
Ahogy írtad is: ott van minden kütyünkben. S most gondolkodj el egy kicsit, hogy hány olyan kütyüvel találkoztál az elmúlt években, amiben meghalt az akksi. Én 3 telefonnal, 1 fényképezőgéppel, 1 MP-3 lejátszóval, 2 notebookkal - igaz ezek közül csak 1 telefon és az MP-3 lejátszó volt az enyém, de az autós akkutechnológiák élettartama is legfeljebb 7-8 év körül van, aztán csere. Ennek a cserének van jó, meg rossz oldala is:
- egyrészt elképzelhető, hogy mint egy mozdony remotorizálásánál - itt is lehetőség lesz modernebb akkukat berakni a régi, elavultak helyett, így új autó vásárlása nélkül is elérhető esetleg némi hatásfok-javulás.
-kontra: az akksik nagyjából egy elektromos autó árának felét teszik ki. Magyarán nem elég, hogy a vásárlásnál is dupla annyit fizettünk, mint egy belsőégésű-motorral ellátott autóért, de még a szervízelésnél is milliós tételek lépnek fel bizonyos időközönként. S talán a legnagyobb hátrány: a szervízhálózat hiánya. Oké, hogy mondjuk 4-5 éven belül elkezdenének terjedni az elektromos jószágok, de ki fogja karban tartani őket? Mert a fentebb becsült akksi-időtartam egy átlag, de lesz olyan, akinek már az első napon próblémája lesz vele, vagy az elektromotorral (oké, utóbbi mondjuk viszonylag problémamentes szerkezet szokott lenni). Egyszerűen nincsennek meg hozzá a szakemberek és a szerszámok. Gondolj bele, hogy csak Magyarországon hány autószervíz van, s abból kb. hány lenne alkalmas ilyen high-tech akkuk szervizelésére. Ha a következő 3-4 évben eladnának mondjuk 3-4000 elektromos autót, már az is komoly problémákat jelentene, nem még az, hogy ha esetleg 10.000+-os mennyiségben gondolkodunk. Talán pár elektromos autót forgalmazó cég (Citroen, Peugeot, Toyota, Mitsubishi, Honda, Renault) szakszervizese kapott külön valami képzést vagy van egy kis tapasztalata vele, de nem áll készen senki arra, hogy tömegek kezdjék el használni a technológiát. A "szakirodalom" meg van hozzá, de túl költséges lenne átültetni a gyakorlatba.
Íme, a "márpedig a vas a vason nem megyen" földhözragadt példája.
Bocs, de nem fárasztom magam azzal hogy megcáfoljalak.
A világtörténelem során a hozzád hasonlóak már sokmindent kijelentettek, vasból nem készülhet hajó, mert elsüllyed, levegőnél nehezebb tárgy nem repülhet.
Kergesd csak körbe-körbe a saját farkad az érveiddel, mint a bolond kutya, attól még a technika haladása nem áll meg.
A villanyautó a jövő. Ez tény. Hülye emberek márpedig léteznek. Ez is tény, ez utóbbira bizonyíték is van.
Azért egy tényt hozok, hátha belemegy abba az elképesztően buta fejedbe (kommersz kínai vackok akkuival jössz a csúcstechnikával szemben...)
Nem tudom milyen karbantartásról beszélsz, a fékek a megállítást kíváve energiavisszatáplálásosak, nincs olaj, nincs víz, csak mozgó alkatrészt nem tartalmazó vezérlő elektronika.
De jöjjön a tény, a hamar tönkremenő akkukról, és a szervizigényről. Igaz, hogy ez csak hibrid:
Kár hogy nem fogom látni az ostoba képedet, amikor kénytelen leszel látni, hogy igazam lett.
Ne adj igazat, mert nekem van, neked meg sokba kerülne.
Légy erős, már többszázezres darabszámban rohangálnak hibridek... csak az akku-élettartamra utalva.
Nyitott kapukat döngetsz, majd ha eladnak a következő 3-4 évben 3-4000 elektromos autót... már ennek a többszörösét adták el csak idén, és nem hibrideket.
Norvágok, Svédek, Japánok mind hülyék, de te aztán tudod a frankót.... Szánalmas vagy és nevetséges.
SZándékosan vagyok ilyen tapló, kedvenc szórakozásom az ostoba emberek szembesítése saját ostobaságukkal, kösz, jól szórakoztam.
Tisztább és szabályozottabb. Egyértelműen a villany felé mutatnak a motorfejlesztési trendek és az ehhez szükséges infra is elkezdett kiépülni. A különböző vezetéstámogató elektronikai rendszerek is elkezdtek leszivárogni az alsóbb kategóriák felé. Ezen kívül a forgalomellenőrző rendszerek is egyre okosabbak és talán olcsóbbak is, így összességében javulhatnak a baleseti statisztikák is.
Vasúton nyilvánvalóan szintén az automatizálásé a főszerep.
Íme a "márpedig nem tudom megcáfolni a szakmai érveidet, ezért inkább szarozlak" tipikus példája :D
Nem hiszem, hogy olyat írtam volna, amivel megbánthattalak, így kicsit sajnálom, hogy megpróbálod ilyen alacsonyra süllyeszteni a vita színvonalát. Az meg természetes, hogy eladnak most sok elektromos autót - amekkora marketing-gépezet dübörög most mögötte, ez a minimum - ha ráírod valamire, hogy "zöld" meg "környezetbarát", abból lehet csak igazán eladásokat kovácsolni.
"Légy erős, már többszázezres darabszámban rohangálnak hibridek... csak az akku-élettartamra utalva."
Pont azért hibridek, mert nem csak akku-élettartramra vannak utalva, nem? :D
Gratulálok a bécsi úriembernek, de ahogy belsőégésű motorknál, úgy az akksiknál sem általános az 1 millió kilométer hiba nélkül - ehhez szükség volt egy taxisra, aki többé-kevésbé ért az autókhoz és a technikához. Amerikában kicsit nagyobb bumm volt a Prius, onnan mégsem emlékszem, hogy dicsekedtek volna az akksi-élettartammal (pedig bizonyára megtették volna). De mégis: a hibridet az elektromoshoz hasonlítani nagy hiba, hisz előbbinél elvárhatunk legfeljebb 20-30 kilométer önálló hajtást az akksitól, még utóbbinál nagyjánól 10-szer ennyire van szükség!
S ugye jönnek a problémák a Li-ionnál:
- akkor is veszít valamennyit a töltéséből, ha nem használod (mintegy évi 2-3%-t).
- kell neki egy komoly vezérlő-egység
- az élettartamra kihatással van a töltés módszere: erről külön tanulmányok vannak, hogy hányszor érdemes lemríteni, hány százalék érdemes tölteni, satöbbi. Ezeknek a követelményeknek egyszerűen nem lehet eleget tenni normális autóhasználatnál.
- a már említett Tesla az akksikra 8 év vagy 200.000 km garanciát válall - a Mitsubishi/Peugeot/Citroen emlékeim szerint 8 évet és 150.000 kilométert. Ezeket az értékeket mindennek nevezném, csak örök-életűnek nem. Még ha ki is húzza egy autó 10-12 éves koráig, akkor is esélyes egy akksi-csere az autó használata alatt - vagy annyira jól megy a társadalmunknak, hogy ilyen fiatal autókat már a bontóba küldhetünk? Kicsit pazarlónak hangzik...
"nincs olaj, nincs víz, csak mozgó alkatrészt nem tartalmazó vezérlő elektronika."
Van ellenben kőkemény kémia. Meg elektromos áramkör - az is csak úgy tud működni, ahogy a gyárban megmondták neki? Végülis az autótechnika elmúlt 20-30 éve nem arról szólt, hogy az elektromos dolgok elromlanak :D Az lesz majd csak az igazán jó, mikor Józsibácsi nekiáll otthon autószerelni egy komolyabb akku-szetten.
A másik nagy tévhit, hogy az elektromos autó 100%-osan tiszta és szuper-zöld. Na de az autó gyártása során is keletkezik egy igen komoly biológiai lábnyom. A vas, alu bányászat, öntés és megmunkálás is környezetterhelő, de a lítium - mint ugyebár mérgező anyag - szerinted milyen hatással van a környékre, ahol bányásszák? Javaslom nézz utánna, milyen is egy lítium-bánya és a feldolgozás. Az erőművek sem mind megújuló energiaforrásból termelik az elektronokat - bár ennek hosszú távú elérésére talán van némi esély. De az autót itt is energia hajtja - Wiki szerint a Tesla Model S energiafogyasztása sacc/kb 2,64 liter benzin /100km-nek felel meg. Ezt vehetjük átlagnak elektromos autónál. A modern dízelek már 3-3,5 l/100km is lehetséges, de a benzin-technológia is 4l/100km alatt van. S üzemanyagot ha kell, Fischer-Trops vagy más katalizációs eljárások segítségével kőszénből vagy fából is elő lehet állítani - a bioüzemanyag már ma sem ördögtől való. Magyarán ugyanaz a közeg, amely megköti a CO2-t felhasználható energiaként, s utána újraültetve megint megköti a CO2 egy részét. Így létrehozható egy fenntartható körfolyamat.
Szumma szummárum: az akksis elektromos autóval nem az a baj, hogy fenntarthatatlan lenne, vagy hogy nem környezetbarát, hanem az, hogy a közúti közlekedésben egyszerűen nem működik. Működik a villamos, a vasút, a trolli, a dozsem, de az akksis autó nem. Ha meg áramszedővel látnánk el a járműveinket és villanypóznákat telepítenénk minden út felé, pont az autó lényege veszne el.
"Lenyomta a Tesla a Volkswagent és a Toyotát"-na persze :D
ÁFA nélkül,adták egy dúsgazdag országban,az emberek megvették kíváncsiságból.megnézném a Tesla hatótávját 3 év használat után mikor kétnaponta tölteni kell.ahhoz hogy működjön minden településre (+pályára) töltőállomások kellenek,nem 1-2 töltőfejjel hanem legalább tízzel.nálunk nem épül ki a rendszer 10 éven belül.és kizárt hogy ingyenes lesz a feltöltése ha elterjed.
egyenlőre városi autó,talán 2. autónak elmegy viszont iszonyú drága.
1800 liter üzemanyag 800 ezer Ft,nem látom hogy mikor térülne meg.
ha 3 milláért adnák és lennének töltőállomások akkor elgondolkoznék rajta.
Részben egyetértek az előzőekkel, de nem mindennel.
Az biztos, hogy az oilpeeken túl vagyunk, szóval a belsőégésű motorok kora a végét járja. Rővid távon kétségtelenül a villanyautóé a jövő, de ennek elterjedéséhez egy sereg technológiai problémát kell megoldani. Most nem konkrétan az akkukapacitás/hatótáv a legnagyobb akadály, hanem az energiakérdés. Ugyanis a hajtóanyagul szolgáló energiát is meg kell termelni valahogyan...
Jelenleg az elektromosság jelentős része hőerőművekből származik - szén, gáz, olaj... a többszörös átalakítások során előálló veszteségek miatt energetikailag jobban járnánk, ha ezeket közvetlenül a járműben használnánk fel. Bármennyire is hihetetlennek tűnik első hallásra, az elektromos járművek -hőerőműből származó energiával töltve- jobban szennyezik a környezetet, mint a mai belsőégésű társaik. És ha a közlekedés energiaigényét is az erőműveknek kell kielégíteniük, akkor belátható, hogy jelentősen bővíteni kell ezek kapacitását. hogy ne lépjen fel energiaválság, ehhez a megújuló forrásokat kell igénybe venni, ám ezek hatékony kihasználása még igencsak gyerekcipőben jár. de ezt a kérdést mindenképp meg kell oldani...
Szintén napjainkban is látható tendencia az egyéni motorizált közlekedés arányának csökkenése. Ez nagy valószínűséggel a jövőben is folytatódni fog, több okból kifolyólag. Nyilvánvaló hogy az elektromos járművek és az automatizáció terjedése jelentős beruházásokat tesz szükségessé. Gazdaságilag és hatékonyság szempontjából a közösségi közlekedés behozhatatlan előnyben van az egyéni motorizációval szemben. És ne felejtsük el a városi közlekedés napjainkban tapasztalható válságát sem: az utak nem képesek ellátni ekkora mennyiségű forgalmat, egyre több a dugó, a zaj, a zsúfoltság...
Hajtóanyagtól függetlenül (benzin/olaj/delej/jóégtuggyami) a jövő közlekedését alapjaiban a közösségi közlekedés, az (elektromos) kerékpár, a car-sharing, az iránytaxi fogja meghatározni -nem pedig a ma általános egyéni motorizáció.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!