Budapesti közlekedési lámpák hibabejelentése: lehet tudni publikusan, melyik a Siemens, és melyik a Swarco "területe"?
Más válaszból idemásolva: "Jelzőlámpákkal kapcsolatos észrevételeket a Siemens Forgalomtechnika 471-1860 vagy a SWARCO TRAFFIC HUNGARY Kft. (VILATI) 883-0985 telefonszámon lehet tenni."
A Siemens-számot ismertem, teljesen korrektek voltak korábban, a SWARCO hasznos volt nekem, mert néha mondták a siemensesek, hogy a bejelentett lámpa "vilatis" üzemeltetésben van. A BKK Infón egy központi szám van erre (301-7500), elég nehézkesen veszik fel a hibát, régebben majdnem az anyám nevét is megkérdezték :-). Ezért gondolom, hogy az üzemeltetőkkel egyszerűbb lenne szót érteni, és "területalapon" hívni őket lámpahiba esetén...
Ha gond van a mobilhálózattal akkor is a Ericssont, Huawei-t,estleg ZTEt, Cisco-t, Nokiát hívod direktbe?
A vendor ( a beszállító ) a legritkább esetekben áll kapcsolatban a "végfelhasználókkal", neked az üzemeltetőhöz kell fordulnod. Én szkeptikus vagyok azzal kapcsolatban, hogy te közvetlenül tudnád elérni a beszállítót. Max megköszönik, hogy hívtad őket.
2. látszik, hogy nagyon értesz hozzá... :D
Budapesten a lámpákat aa két említett cég üzemelteti is... Annó a Siemens úgy cserélte le a lámpákat LED optikásra, hogy a fizetségük egy része a későbbi üzemeltetés során keletkező energia megtakarítás lesz. (Ez egy jó konstrukció hiszen a saját haszna miatt arra ösztönzi a szállítót, hogy minél energiatakarékosabb rendszert szállítson be.)
A üzemeltető Budapesten a BKK közút Zrt. Első körben hozzájuk kell fordulni. A másik két említett cég velük van szerződésben és bár valóban ők mennek pl a helyszínre szerelni, de ők szerződésben állnak a BKKval.
Magyarán hiába van kiszervezve a munka a beszállítók felé a felelősség - a hiba mentes működés biztosítása - a BKK feladata.
Jogilag ez úgy néz ki pl ha te balestet szenvedsz pl a lámpa hibás működéséből adódóan akkor nem a két beszállítót fogod perelni hanem a BKKt például.
Bejelenthetsz hibát feléjük - talán foglalkoznak is vele - de a hivatalos bejelentés a BKK-án keresztül történik.
Sziasztok,
köszönöm a válaszokat. A Siemens-számot adásban mondta be még 6 évvel ezelőtt egy rádió reggeli műsora (SMS-es kérdésemre :-)), és akkor ők még "Siemens-Vilati"-ként vették fel a telefont. Később lett már csak "Siemens Forgalomtechnika", és kaptam néha olyan választ, hogy a bejelentett lámpa "vilatis". Tapasztalat szerint a kisebb csomópontok lámpáit "vitte" el a másik cég, zuglói példák: Nagy Lajos - Mogyoródi: Siemens, Róna - Mogyoródi: Vilati. Ebből is látszik, hogy feltehetően nem kizárólag földrajzi területalapú az illetékesség, hanem más szempontokat is követhetett a szétosztás.
Most, hogy a SWARCO száma is megvan, a "rónás" lámpa hibáját majd nekik próbálom meg bejelenteni, ha belefutok; kíváncsi vagyok, mit reagálnak. Valóban a BKK lenne a rendes lakossági bejelentővonal (az 0-24-es, míg a siemenses tapasztalatom szerint munkaidőben műxik inkább), de ahogy írtam, a közlekedésieknél döcögősebb a "hibajegynyitás", még ha az "egykapus" felelősség nyilvánvalóan az övéké. Ha az üzemeltetők közvetlen hívogatása az elviselhetetlenségig elterjed :-) - bár mondom: a Siemens eddig csak "vilatis lámpa" indokkal hajtott el -, csak felfejlesztik majd a BKK-s bejelentésfogadás hatékonyságát. A lámpák működése szerintem közérdek, mondjuk olyasmiről is hallottam, hogy nem egyforma "SLA-k" vonatkoznak a lámpákra, tehát a javítás nem feltétlenül lesz mindenhol villámgyors, még ha érkeznek is bejelentések...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!