Kerékpárosok vs autósok. Vélemények?
Valamelyik kérdésnél az egyik válaszolóra reagálva írnám ezt a kérdést. Írjátok le, hogy kerékpárosként az autósokon mit változtatnátok illetve fordítva.(Pusztuljon ki mindegyik nem jó válasz.)
Én kerékpározom elég sokat, országúti kerékpárom miatt csak aszfalton. Idén semmi komolyabb helyzet sem volt, csak 1-2 veszélyesebb előzés az autósok részéről, úgyhogy szerintem az autózók fejlődtek mostanában elég sokat. Amiben fejlődni lehetne az a dinamizmus főleg, városokban elég tördelt a haladás és nem csak a villanyrendőrök miatt. A satuféket picit ritkábban kéne alkalmazni.
Másik oldalról:kerékpárosoknak este lámpa, valami fényvisszaverő KELL!
Valami alapvető kresz a kerékpárosoknak is kellene.
Sokan még azt se tudják hogy balra kanyarodni nem úgy kell mint kocsival h besorolsz vagy hogy fogod magad és egyszerűen bekanyarodsz hanem leszállsz a bicikliről és áttolod az úton mintha gyalogos lennél.
Én nem szeretem ha a kocsi előtt szerencsétlenkedik a biciklis. A legrosszabb az hogy nem tudja tartani a tempót az autóval mint pl a segédmotorkerékpár.
A legjobb az lenne hogy ha bicikliúton mennének vagy a járdán, láttam olyat aki az úton ment miközben ott volt a kerékpár út is.
a kerékpárosokat is elküldeném tanfolyamra. rengeteget szabálytalankodnak ők is. némelyik simán áthajt a piroson, mikor az összes autó áll, este...ő átmegy. mivan rá nemvonatkozik a piros, vagy mivan????
a másik, van hogy nem az útszélén mennek, hanem az autósok között szlalomoznak. agybeteg....
a harmadik, amikor éjszaka, lámpa nélkül megy, ráadásul nem a sáv szélén, hanem a közepén....agybeteg 2.
ugyanannyira brutálisan szabálytalanok a kerékpárosok is, mint az autósok. csak mivel autósból eleve több van, ezért az úgytűnik h az autósok a ge-cik. pedig a kerékpárosok se kutyák...
második: ezt a leszállós dolgot ugye nem gondoltad komolyan?:O
Én az út szélét sokszor azért nem használom(csak ha 2sávos az út), mert tele van kátyúval. Kerekenként 10cm-es lengéscsillapítóval lehet, hogy nem érezni, de merev villával igen.
Keékpárút pedig ha nincs tele kátyúkkal, akkor babakocsis, kutyasétálgatós emberek vannak ott. Járdán meg 5km/h-s sebességgel szaggatni..
A többi dologgal egyetértek.
Én is bicikliztem nyáron rendszeresen, szintén országútival.
A járda mellett valóban nem lehet menni, tíz méterenként csatornafedél van, ami gyakran az úthoz képest 3-4 centivel lejjebb van, ami egy országúti kerékpárral igencsak érezhető, és ha nincs duplafalú felnid, akkor necces is. Ha rendesen halad a forgalom, akkor mindig a szélső sáv szélén hajtok, de ha dugó van, akkor az a néhány autós, aki jobban ráállt a járdaszegélyre, nem tud arrébb húzódni... Egymás között meg inkább több helyet szoktak hagyni, ott az esetek 90%-ában problémamentesen átférek.
Amúgy a budapesti autósokkal nekem egész jó tapasztalataim vannak, elég sokan látható igyekezettel félrehúzódnak, ha jövök.
Az utakon pedig meglepően kevés bringással találkoztam, aki nem tudott abszolválni egy ~30 km/h-s tempót. Az szerintem semmiképp nem akadályozza a forgalmat. A másik véglet meg mondjuk az volt, amikor siettem valahova, és leelőztem egy csuklós Ikarust :-)
Nekem is elég kevés necces előzésem volt, de pl. amikor elhúz mellettem hatvannal egy autó 15-20 centire a kormány végétől, ott a sz@r is vigyázzba állt bennem.
Aki meg satuzik, az vegye figyelembe, hogy az országúti kerékpárokra elvileg felesleges a tárcsafék, nem DH-zni készült, úgyhogy a fékút jócskán hosszabb... A biciklis körül meg nincs vagy fél tonna vas, meg húsz légzsák éa biztonségi öv, hogy megvédje.
Szerintem én írtam azt a kommentet:D Szerintem a biciklis közlekedjen CSAK a bicikliúton (a vonat sem jár arra amerre nem visz sín), vagy járdán (max 10km/h sebességgel lehet). Azokkal akik ezt megteszik ennyivel beérném.
Ha mégis útra akarnak merészkedni akkor:
- Kelljen rendszám a biciklire
- Ellenőrizhetőek legyenek a biciklisek is
- Kötelezően be kelljen tartaniuk a kresz előírásokat. Beleértve a lámpákat, csengőt, stb.
- Láthatósági mellény kelljen a városban is. Sokan abban járnak biciklivel és teljesen jól láthatóvá válnak tőle.
- Szükség legyen az úton való biciklizéshez biciklis jogosítványra. Ezt nem úgy kell érteni, hogy teljes jogsi, de egy kresz oktatás legyen benne mindenképp. Ha nem rendelkezik ilyennel akkor meg kell büntetni.
A bicikli nem városba való szerintem. Főleg nem egy forgalmas útra.
A biciklis tüntetésekkel amúgy miért az autósokat szivatják? Tüntetőleg ráállhatok a bicikliútra?
100-ból hány biciklin látsz a KRESZ által ELŐÍRT kötelező felszerelést?
(Fehér, folyamatosan világító lámpa elöl, piros folyamatosan világító lámpa hátul, narancs macskaszem legalább az első keréken, piros prizma hátul, stb).
Mennyi halad az elvárható legalább 30 km -es sebességgel? Ja, hogy nem akar annyival tekerni, mert a 20 a kényelmes? Nekem meg a 90 mégsem annyival megyek városban.
Szóval komoly gondok vannak a biciklisek körül, és a döntéshozók azt is szeretik elfelejteni, hogy az autósok pénzén felépített infrastruktúrát osztogatják a bicikliseknek.
Ja, és amit kifelejtettem, reagálok gyorsan a kérdező kommentjére:
"második: ezt a leszállós dolgot ugye nem gondoltad komolyan?:O"
De, ez így van.
"Én az út szélét sokszor azért nem használom(csak ha 2sávos az út), mert tele van kátyúval. Kerekenként 10cm-es lengéscsillapítóval lehet, hogy nem érezni, de merev villával igen."
A KRESZ előírja, hogy ha az útviszonyok nem teszik lehetővé, akkor a járdát kell használni biciklivel.
"Keékpárút pedig ha nincs tele kátyúkkal, akkor babakocsis, kutyasétálgatós emberek vannak ott. Járdán meg 5km/h-s sebességgel szaggatni.."
És szerinted miért roszabb az, ha neked kell 5km-el cammogni, mintha egy fél városnak kell miattad 20-al? Sőt tovább megyek: ha nem akarsz 5-10el cammogni, akkor ne biciklivel menj. Pontosan tudja minden autós, hogy ha csúcsidőben a városban jár autóval akkor 10-el fog cammogni. Pontosan tudja minden görkoris, hogy a járdán fog haladni és emiatt lassabban kell menni. FOGADD EL a bicikli ezirányultságú korlátait, és próbálj meg ez alapján tervezni.
Kerékpárost sávelhagyással kell előzni, mert bizonytalan az úttartása. Akkor meg minek is ez a nagy szélső 20cm-en menj?!?
Járdán menjek 10km/h-val? Ezt ugye nem gondolod komolyan? 30-35el megyek az úton akkor sok vizet nem zavarok ott szerintem, pirosnál meg elég hamar ki tudok gyorsítani.
Autósok adójából épült út. Akkor most mi is befizessünk súlyadót meg egyebet? Évi max 500ft, felőlem mehet.
Kereszteződésen meg tolhatom ha nincs zebra, annyi hogy így hamarabb elcsapnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!