Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Dugódíj, vagy hídpénz?

Dugódíj, vagy hídpénz?

Figyelt kérdés
Melyik pártján lennél, ha valamelyiket mindenképpen be kellene vezetni és választanod kellene? (Tehát, olyan lehetőség nincs, hogy egyiket sem!)

2013. aug. 29. 20:52
 1/5 anonim ***** válasza:
Dugódíj. A belvárost el lehet kerülni, a hidakat nem. Ha meg például csak a városi hidakra lenne hídpénz, akkor túlterhelt lenne a Megyeri híd és a déli M0 (még bővítve is).
2013. aug. 29. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Szerintem a dugó elkerülhetetlen ha a belvárosban van dolgod! Arra laksz arra van a dolgod mint több 100 ezer embernek szóval...
2013. aug. 29. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

De ha dugódíj lesz, akkor is elkerülik az autósok a fizetős övezeten belüli hidakat és szintén túlterheltek lesznek a zónán kívüliek.

Hallottam olyan véleményt is, hogy:

A tranzit forgalom valószínűleg meg fogja fizetni akár a dugódíjat, akár a hídpénzt, csak a napi szinten ingázók nem, a számukra viszont ingyenessé, vagy kedvezményessé akarják tenni a be és áthajtást. Azoknak nagy része, akik a belvárosba járnak dolgozni, már a külső kerületekben leteszi az autóját, lévén, a belvárosban lehetetlen parkolni és ha van is hely, az fizetős. Tehát se a dugódíj, sem pedig a hídpénz nem csökkentené jelentősen a forgalmat.

2013. aug. 29. 21:19
 4/5 anonim ***** válasza:

Én csak azt a részét nem értem, hogy miért is fizetné meg a tranzitforgalom a dugódíjat? Pl. a teherforgalom, ha akarna, pénzért keresztülhaladhatna a városon. De lám, inkább elkerüli, mert olcsóbb és általában még gyorsabb is.


Az ingázók pedig a rendszeres kiadásaik megnövekedése miatt igenis elgondolkoznának azon, hogy fenntartsák-e meglévő közlekedési szokásaikat avagy változtassanak azokon.


Az állításod rém egyszerű közgazdasági tételt próbál figyelmen kívül hagyni: minden egyéb paramétert változatlanul hagyva az egyéni közlekedés ára növekszik, így konstans összkeresletet feltételezve az egyéni közlekedést választók száma csökkenni fog. A kérdés csak annyi, mennyire rugalmas a kereslet.

2013. aug. 29. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

"Az állításod" => "Hallottam olyan véleményt is, hogy: "


De tudom értelmezni ezt a bizonyos véleményt.

A tranzitforgalomba beletartoznak azok az autósok, áruszállító furgonok és egyéb nem teherautók és kamionok, akik havonta, vagy hetente egyszer, kétszer hajtanak keresztül a városon. Ezekből elég sok van. E ritka alkalommal szemrebbenés nélkül kifizetik az egyszeri 400-500 forintot azért, hogy cserébe gyorsabban át tudjanak haladni. Ha a fizetős zónákat alakítják ki, akkor a zónákon belülieknek ingyenes lesz a behajtás, ha pedig hídpénz lesz, akkor is valószínűleg kijelölnek olyan határokat, amelyeken belül élőknek nem kell fizetniük a hidakon való áthajtásért. Aki a zónán kívül lakik, és a munkahelye is szintén kívül esne a fizetős övezeten, az eddig is valószínűleg elkerülte a belvárost, de aki eddig keresztülment, az sem fogja letenni az autót, hanem ő is kerül egyet. Tehát, összességében véve nem csökken majd a forgalom, nem fognak az autósok tömegesen átállni a tömegközlekedésre.


Majd ha bevezetik valamelyik megoldást, akkor meglátjuk, hogyan alakul.

2013. aug. 30. 09:33

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!