Okozna az katasztrófát, vagy egyéb "furcsa dolgot", ha a repülőgépek 850-950 km/órás sebességgel 100-300 m magasan repülnének?
Nem is keveset.
- A domborzati viszonyok ezt sok országban teljesen lehetetlenné tennék.
- A legkisebb magasságvesztés végzetes körülményekkel járna.
- Ezen a "magasságon" a madarak és az időjárás óriási veszélyforrást jelentenének.
- A forgalom miatt nem tudnák elkerülni egymást a légijárművek - gyakran többszáz métert kell emelkedniük és süllyedniük, mielőtt keresztezik egymás pályáját.
- Nem biztos, de valószínű, hogy az általuk keltett turbulencia erős kihatással lenne a földfelszínre is, az állandó zajterhelésről nem is beszélve.
A repülésben éppen fordítva érvényesül a biztonság, ahogy azt józan ésszel gondolná az ember:
magasság = biztonság (leállt hajtóművek esetén sokkal nagyobb az elérhető leszállópályák száma + időjárás viszontagságait többnyire el lehet kerülni, minél feljebb vagy)
sebesség = biztonság (minél távolabb az áteséstől, annál jobb, persze az extrém sebesség megterheli a gépsárkányt (karosszériát).
"végzetes körülményekkel járna"
Bocs, következményekkel.
Gondolom a kérdező nem tengerszinthez képest gondolta, hiszen akkor Magyarországon földalatti lenne, nem repülő.
De a felszínhez képest is zéró ez a magasság, pont azért, amit előttem is leírtak.
A szétválasztás is azt hiszem talán 300 méter körüli. Ebben nem vagyok biztos. Ha jól tudom (és gondolom) a fogyasztása is nagyobb lenne (nagyobb légellenállás), s a kibocsátott káros anyagok sem tudnak veszélytelen mértékben felhígulni földközelben. Elviselhetetlen lenne a zaj is.
Persze most a jelenlegi gépekből indulunk ki. Ezek ilyenek, ezért kell magasan repülni. Az első gépek lassabbak voltak, nem emelkedtek nagy magasságokba, hatótávolságuk jóval kisebb volt. Nem gazdaságos. A fejlesztés nem véletlenül ebbe az irányba ment el. A sugárhajtású gépek nagyobb sebességre képesek, messzebbre repülnek, sokkal nagyobb tömeget szállítanak.
Tenger felett sokkal alacsonyabban és gyorsabban is repültek már. Ezeket a gépeket határfelület-repülőgépnek, párnahatás-repülőnek, vagy ekranoplannak nevezik.
http://www.youtube.com/watch?v=V8Nu94khHoo
A földfelszín felett nem igazán jó ötlet az alacsony repülés...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!