Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Egy repülőnek (Airbus, Boeing)...

Egy repülőnek (Airbus, Boeing) mennyi a gyorsulása 0-1000-re?

Figyelt kérdés
2013. júl. 19. 11:27
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Semennyi.

Nincs értelmezve. Az utazósebességét az utazási magasságon éri el, addig folyamatosan emelkedik, értelemszerűen az utazósebességnél kisebb sebességgel.

Egy találomra kiválasztott Boeingnek (767) az utazósebessége 851 km/h, maximális sebessége 913 km/h 11 000 méteres masságban.


Airbus 300, utazósebesség 833 km/h, maximális sebesség 876 km/h 35000 láb (10668

2013. júl. 19. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
10668 méter, lemaradt a végéről
2013. júl. 19. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
először is, ritka az olyan utasszállító vagy egyáltalán nincs is, amelyik 1000km/h utazósebességel hasít, legalábbis mikor én még repültem akkor nem volt. nem vezettem se airbus se boeing gépet, Tupoljev vállalatnál dolgoztam berepülő pilótaként a szovjet időkbe, TU-154 típusu géppel 4 fős legényzettel (2 pilóta, 2 fedélzeti mérnök)el lehetett érni a 971 km/h utazósebességet az atlanti óceán felett 11-12000 méter között (az óceánok felett jobb a levegő és nagyobb teljesítményekre képesek a hajtóművek). A nevezett teszt gép TU-154 Olekszej néven futott volna, de a sorozatgyártása soha nem indult el ennek az altípusnak, nagy volt az anyagfáradása a hatalmas teljesítmény miatt, talán 2 teszt út volt ami hiba nélkül ért véget, a többi teszten állandósult hibák jelentkeztek.
2013. aug. 9. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat.

Azt gondolom ki lehet számítani, hogy amilyen mértékben emelkedik a sebesség 800 km/óráig, mennyi idő múlva érné el az 1000-et, még ha nem is képes rá a gép.

A sok Airbus és Being közt találtam egy Tupoljevet (most már ritka, mint a fehér holló), és igazából nem tudom, hogy valós értékeket láthatunk-e? Szóval itt műholdak alapján állapítják meg a repülő helyzetét és a sebességét (ez a valószínűbb), vagy a gép leküldi a jelet, és azt látjuk, amit a pilóta is (szerintem ez a pontosabb)

Itt a kép:


[link]


A gép a marylandi Andrews légitámaszpontból Reykjavíkba repült.

2013. aug. 10. 03:32
 5/9 A kérdező kommentje:
Pontosabban Keflavíkba.
2013. aug. 10. 03:37
 6/9 anonim ***** válasza:
3-a vagyok. megnyugtatlak hogy a Tupoljev által tervezett gépek a mai napig a leggyorsabbak közé tartoznak. Ha csak arra gondolsz hogy utasszállítóba melyik repülőgép lépte át először a hangsebességet és mikor. Az már másik dolog hogy az oroszországban tervezett és épített gépek a nyugati világnak úgymondván "nem biztonságos", természetesen nem olyan szép mint egy Airbus vagy egy Boeing, de messze több a lefutási ideje, noha nem használják addig amit valóban bírna. Ha megnézed az általad említett gépeket és a TU 154 utazó sebességét, látod hogy a TU lényegesen gyorsabb (természetesen arra a modellekre gondolok amiket forgalomba is állítottak, az Olekszej messze gyorsabb lett volna ha nincsenek állandósult hibák és gyártásba veszik)
2013. aug. 10. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

Az oroszok tudnak valamit. :)

Azért a Tu-144 egy egészen más kategória, annak idején komoly verseny volt, hogy a kelet vagy a nyugat tud előbb gyorsabbat építeni. Jött is rá a válasz.

Az tény, hogy a Tupoljevek nem a szépségükről híresek, ilyen szempontból akkor inkább már az IL-96-os, ha az orosz gépeknél tartunk, bár kinek mi az ízlése.

2013. aug. 10. 13:09
 8/9 anonim ***** válasza:
3as vagyok. a TU 144 inkább katonai célra készült mint utaszsállításra, persze átlett építve a törzs némileg (150 férőhely) és a szárnyak felülete is meglett nagyobbitva, de igazából sosem volt teljesen alkalmas utasszállítónak. Később már megsem kapta az engedélyeket, csak katonai használatra. Az amcsik lőtték a Concorde-ot válaszként, de a szovjeg gépezet jobbnak bizonyult, képes volt 16-18000 méterig emelkedni, max sebessége pedig elérte a 2300 km/h sebességet. Oroszország a világ legfejlettebb országa lehetett volna, olyan mérnökök és tudósok voltak a tervező asztal mögött, akiket a világ elismert, csak egyetlen gond volt a pénz és az a ku*rva nagy titkolózás amit folytattak.
2013. aug. 10. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim válasza:

A Tu-154 nem a kiváló kidolgozásának köszönhette a nagy utazósebességét, hanem a bivalyerős hajtóműveinek, ne felejtsük, hogy a 154-esnek kb. 3-as siklószáma volt (tégla), ami testvérek között is botrányos.

Az első utasszállító hangsebesség felett egy DC-8 volt 1961-ben miután módosították a szárny belépőélét.

A Tu-144 projekt meg a mély mocsár. Semmi sem egyértelmű, a Le Bourgeti baleset oka: elemi szinten szar gép, vagy a Concorde előző napi teljesítménye miatti vezérlés megbabrálása, vagy más ok stb.

A Tu-154 idejében amúgy a Convair 990 volt a leggyorsabb utasgép, de az még a 154-esnél is többet zabált.

Az meg hogy mennyire nagy szakértők voltak a Szu-ban... Biztosan voltak, de ugyanazokból a német ii.vh-s tervekből dolgozva az USA-val vagy Nagy-Britanniával ellentétben nekik soha sem sikerült normális hatásfokú hajtóművet összebarkácsolni (nem tudták elérni a kívánt hőfokot).

A kidolgozással se voltak a helyzet magaslatán, hiszen az orosz gépek korrózióra hajlamossága legendás, de pl. a Tu-154-eseket a 70-es évek elején vissza kellett hívni szárnycserére meg a fékszárny-vezérsík összehangolás kialakítására egy-két katasztrófát követően.

Így mondhatjuk, hogy a keleti blokkban a mesterségesen lenntartott olajárral elmentek, de nyugaton labdába se rúghattak.

2015. júl. 24. 02:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!