Egy repülőnek (Airbus, Boeing) mennyi a gyorsulása 0-1000-re?
Semennyi.
Nincs értelmezve. Az utazósebességét az utazási magasságon éri el, addig folyamatosan emelkedik, értelemszerűen az utazósebességnél kisebb sebességgel.
Egy találomra kiválasztott Boeingnek (767) az utazósebessége 851 km/h, maximális sebessége 913 km/h 11 000 méteres masságban.
Airbus 300, utazósebesség 833 km/h, maximális sebesség 876 km/h 35000 láb (10668
Köszönöm a válaszokat.
Azt gondolom ki lehet számítani, hogy amilyen mértékben emelkedik a sebesség 800 km/óráig, mennyi idő múlva érné el az 1000-et, még ha nem is képes rá a gép.
A sok Airbus és Being közt találtam egy Tupoljevet (most már ritka, mint a fehér holló), és igazából nem tudom, hogy valós értékeket láthatunk-e? Szóval itt műholdak alapján állapítják meg a repülő helyzetét és a sebességét (ez a valószínűbb), vagy a gép leküldi a jelet, és azt látjuk, amit a pilóta is (szerintem ez a pontosabb)
Itt a kép:
A gép a marylandi Andrews légitámaszpontból Reykjavíkba repült.
Az oroszok tudnak valamit. :)
Azért a Tu-144 egy egészen más kategória, annak idején komoly verseny volt, hogy a kelet vagy a nyugat tud előbb gyorsabbat építeni. Jött is rá a válasz.
Az tény, hogy a Tupoljevek nem a szépségükről híresek, ilyen szempontból akkor inkább már az IL-96-os, ha az orosz gépeknél tartunk, bár kinek mi az ízlése.
A Tu-154 nem a kiváló kidolgozásának köszönhette a nagy utazósebességét, hanem a bivalyerős hajtóműveinek, ne felejtsük, hogy a 154-esnek kb. 3-as siklószáma volt (tégla), ami testvérek között is botrányos.
Az első utasszállító hangsebesség felett egy DC-8 volt 1961-ben miután módosították a szárny belépőélét.
A Tu-144 projekt meg a mély mocsár. Semmi sem egyértelmű, a Le Bourgeti baleset oka: elemi szinten szar gép, vagy a Concorde előző napi teljesítménye miatti vezérlés megbabrálása, vagy más ok stb.
A Tu-154 idejében amúgy a Convair 990 volt a leggyorsabb utasgép, de az még a 154-esnél is többet zabált.
Az meg hogy mennyire nagy szakértők voltak a Szu-ban... Biztosan voltak, de ugyanazokból a német ii.vh-s tervekből dolgozva az USA-val vagy Nagy-Britanniával ellentétben nekik soha sem sikerült normális hatásfokú hajtóművet összebarkácsolni (nem tudták elérni a kívánt hőfokot).
A kidolgozással se voltak a helyzet magaslatán, hiszen az orosz gépek korrózióra hajlamossága legendás, de pl. a Tu-154-eseket a 70-es évek elején vissza kellett hívni szárnycserére meg a fékszárny-vezérsík összehangolás kialakítására egy-két katasztrófát követően.
Így mondhatjuk, hogy a keleti blokkban a mesterségesen lenntartott olajárral elmentek, de nyugaton labdába se rúghattak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!