Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Az igazán nagy repülők, mint...

Az igazán nagy repülők, mint pl. az Airbus A380, a An-225 és a Boeing 747-8 tudnak olyan trükköket csinálni a levegőben, mint amilyenek a légibemutatókon szoktak lenni?

Figyelt kérdés
Mert még soha nem láttam tőlük.
2011. okt. 4. 14:10
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
65%
Túl nehezek azokhoz. Ha sikerülne nekik mégis megcsinálni, szétszakadnának.
2011. okt. 4. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
65%

nem igazán célszerű velük "trükköket" végezni :D

több gond is van, ezek közül az alapvetők:

- a szárnyszerkezet egyszerűen nem bírja a fellépő erőket, eltörik

- az üzemanyagrendszer "megbolondulna" pl. egy loop közben, ezért leállnának a hajtóművek


a legnagyobb "trükk", amit ilyen méretű géppel megcsináltak, az a vizszintes orsó volt. sikerült, de a konstruktőrök majd' kórházba kerültek a sokktól :D

(azóta sem próbálta meg senki...)

2011. okt. 4. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
Én egyszer láttam a Discoveryn vagy valami ilyen tematikus csatornán egy Boeing utaszállító berepülését és terheléses próbáját.Millió érzékelőt raktak rá,és így kezdett pörögni-forogni,dugóhuzóba menni meg ilyesmit Ugyanúgy mint a Bessenyei...Egy pillanat alatt átfordította a hátára és vissza majd bukfencezett egyet.Annyira tetszett a film,hogy azóta többször meséltem haveroknak.
2011. okt. 4. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:
Az Airport '79-ben volt az a jelenet, amikor a Concorde-dal kitértek a vadászgépek elől. Valószínűleg ott előnyt jelentett a nagyobb sebesség is, hozzáteszem kisebb is volt.
2011. okt. 4. 14:22
 5/13 anonim ***** válasza:
65%
Nem. Nem is arra tervezik őket. A hajtóművek nem elég erősek ahoz, hogy teljesen függőlegesen felfelé reptessenek egy ekkora tömegű gépet. Az orsótól/ dugóhúzótól meg darabokra hullanának és abból szinte képtelenség kihozni a gépet lezuhanás nélkül. 747-est hoztak már le dugóhúzóból, de súlyosan megrongálódott és csoda volt, hogy letudták hozni. Amúgy a mostani gépeken a számítógép már nem is engedi, hogy ilyen manőverekbe keveredjen bármelyik gép is.
2011. okt. 4. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
pl az airbusokon a fly-by-wire rendszer is ilyen biztonági berendezés. ott már az egész gépet szinte a számítógépek vezetik és a pilóta még szándékosan sem eshetne át a géppel
2011. okt. 4. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

a fly-by-wire alapvetően nem biztonsági rendszer, hanem azt jelenti, hogy a kormánymozdulat nem közvetlenül hat a kormányszervre, az átesést meg végképp ne keverjük bele, mert azt, adott esetben (sebességvesztésből való végzetes felhajtóerő csökkenés, pl. szélnyírás esetében)semmilyen vészrendszer nem tudja megakadályozni.

(az persze igaz, hogy minden módon igyekeznek a különböző automatikák tiltani a kritikus manővereket...)

2011. okt. 4. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

"Az orsótól/ dugóhúzótól meg darabokra hullanának"..

Nem egészen.. Az 747 első hivatalos repülése során megcsinálta vele az orsót a pilóta (kapott is érte az elnöktől, ő meg meghúzta a vállát és azt mondta: el akarjuk adni nem?), egyébként ez a manőver igen kíméletes, ami a gépet illeti..

2012. jún. 8. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
58%

"számítógép már nem is engedi, hogy ilyen manőverekbe keveredjen bármelyik gép is."

Ez igaz a számítógép "szándéka" szerint, de ha leszakad a kormányfelület, amire már volt példa, akkor a számítógép "mondhat amit akar", a gép nem azt fogja csinálni...

Másik eset: ellőtték rakétával felszálláskor egy DC10-s tehergép szárnyát, mind a 3 (!) egymástól függetlenül is működtetni képes hidraulika rendszer megsérült, használhatatlan lett.

Erre mit "mond" a számítógép?? Mondhat amit akar!

És visszafordultak, leszálltak egyetlen egy vezérlő felület (vízszintes, magassági, csűrő) nélkül számítógép nélkül!

2012. jún. 8. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

Az orsó a 707-essel volt... :)


Egy 747-est meg belevertek 1x dugóhúzóban 12 000 m-en, és csak alacsonyan tudták kivenni...

2012. dec. 11. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!