Büntethetnek azért hogy 0 kézzel megyek biciklivel?
Ma csak rámszóltak.
Esetleg mibe akadnak bele ha megállítanak?
(fékek állapota,lámpák)
Ha másnak okoz anyagi kárt, miből fizeti ki? Kerékpárosként nincs felelősségbiztosítása.
Az egészségügyi ellátását is az én pénzemből fizetik, ha összetöri magát.
Továbbá egy kerékpárt azért elég nehéz nagy sebességnél irányítani, megállítani. Ha balesetveszélyes helyzetet okoz, és egy autós ijedtében félrerántja a kormányt és teszem azt frontálisan elkap emiatt egy másik autót, és meghalnak nyolcan, azzal hogy számol el a kerékpáros? De nem kell ilyen extrém példa, épp elég, ha a gyorsan haladó biciklis nem tud megállni egy kereszteződésnél vagy egy hirtelen fékező autó mögött, vagy egy pirosra váltó lámpánál...
aki nem tudja irányítani az ne menjen annyival...
meg nem kell sajnálni az autósokat meg kamionosokat se...
mindig lelöknek az útról meg 30centire mennek el mellettem..azóta rászoktam hogy a sávomnak a közepén megyek ha nem tetszik dudáljon de le nem megyek a szélére..és én még fiatal vagyok nem úgy mint pl anyám ha ő felborul biztos nem csak pár horzsolás lesz a baja..
Ez már két téma.
Egy: sebességkorlátozás. Ha a kerékpárnál eltöröljük a sebességkorlátozást, akkor jönnek a robogósok, a motorosok, a kamionosok, az autósok, a traktorosok, hogy töröljük el az ő sebességkorlátozásukat is. És majd aki nem tud gyorsan menni, az nem megy. Ez nem így működik. Mindenki gyorsabban menne (amíg élne), totális káosz lenne. Meg kell húzni egy határt, hogy meddig biztonságosan irányítható az adott jármű egy átlagos felhasználó számára. Nem hiszem, hogy Schumacher vagy Rossi túl sokat reklamálna, hogy töröljék el a sebességkorlátozást a közutakon. Ha versenyezni akarsz, menj pályára.
Másik: a mindig lelöknek-téma. Adott ugye 100%-nyi autós, ebből mondjuk 30% "lelök" az útról, a maradék 70% korrektül kerül ki. Mármost, ha te beállsz a sáv közepére (mellesleg szabálytalanul!), akkor akadályozod (bünteted) azt a 70%-ot is, aki egyébként toleráns lenne veled szemben, és őket is magadra haragítod. Ráadásul így semmivel nem vagy jobb, mint azok, akik téged "lelöknek". És fenn áll annak a veszélye, hogy egy autós, aki nem számít az út közepén csámborgó kerékpárosra, kivasal... És hiába írják majd a fejfádra, hogy "Ő volt a vétlen", rajtad az már nem fog segíteni.
A sáv közepén tekeréssel két gond van. Egy: a kerékpáros nem tűnik ki annyira a tájból, mint egy autó, még akkor sem, ha van rajta világítás. Egy kicsit elbambuló autós simán kilapít, míg ha a sáv szélén haladsz, akkor az elbambuló elfér melletted, vagy legrosszabb esetben is egy egészen kis kormánymozdulattal elkerül. Sokkal nagyobb a túlélési esélyed a sáv szélén.
Másrászt a rendőr sem biztos, hogy tolerálni fogja - bár ez a kisebbik baj. Ezt legalább túléled.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!