A mi nap Budapesten forgolódtam egy 40 tonnás kamionnal és egy budapesti autós rá ált a dudára és ku*va anyázott de ez mindenhol így van ezek a nagyvárosiak (tisztelet a kivételnek) hova sietnek ennyire hogy nem tudnak segíteni?
Nyilván zavarta, hogy egy 40 tonnás kamionnal behajtottál egyáltalán Pestre (nyilván volt ugye útvonalengedélyed).
Aztán ugye a kamionosok arról híresek, hogy ahelyett, hogy elmenne egy körforgalomig vagy egy helyre ahol szabályosan megfordulható egy részüknek jó szokásuk, hogy a dupla vontatványos böhöm sz@rral röpke 15 perc szerencsétlenkedés után valahol egy teljesen szabálytalan helyen - akár az út közepén megfordul.
Amúgy hogy segítsen? Üljön melléd és szurkoljon?
Bevallom őszintén, néha nekem is tele van az összes hócipőm a budapesti közlekedéssel... Mennék, mert dolgom van, vagy sietnék haza, de nem lehet, mert bénáznak az úton, mert kínaikám 30-cal(!!) megy a 70-es tábla után, mert az előttem cammogó rózsaszín csodában éppen telcsizik a napcsiszemcsis csinibaba, mert elromlott a közlekedési lámpa és rendőrök duzzasztják fel a sort, mert a kereszteződésben keresztben állnak az autók és nem lehet menni tőlük, vagy mert éppen egy 40 tonnás kamion forgolódik egy kapubejáróban...
De dudálni nem szoktam. Annak nincs értelme, attól még szerintem soha nem ment gyorsabban a sor, maximum hangosan emlegetni kezdik édesanyámat is... Pedig ő aztán igazán nem tehet a dugóról! :-)
Pedro
"Nyilván zavarta, hogy egy 40 tonnás kamionnal behajtottál egyáltalán Pestre (nyilván volt ugye útvonalengedélyed)." elég sok helyre nem kell útvonalengedély
"Aztán ugye a kamionosok arról híresek, hogy ahelyett, hogy elmenne egy körforgalomig vagy egy helyre ahol szabályosan megfordulható egy részüknek jó szokásuk, hogy a dupla vontatványos böhöm sz@rral röpke 15 perc szerencsétlenkedés után valahol egy teljesen szabálytalan helyen - akár az út közepén megfordul."
Tételezzük fel te vezeted azt a 16,5-18,75 méteres sz@rt, olyan szituációba keveredtél, ahova nem kellett volna. Ekkora géppel, egy átlag útkereszteződésben nem tudsz Y-ban megfordulni. Ha nincs nálad GPS akkor lövésed sincs, van-e előtted körforgalom, visszafordulási lehetőség, vagy bármi. Ilyen esetben a legnagyobb hiba továbbmenni, mert lehet utána egy-két kilométert kell tolatni, és akkor tuti bedugul az egész környék, tehát marad a szükségmegfordulás, ami még mindig jobb - még akkor is ha 10 percig tart, mert senki nem hajlandó kiszállni és integetni, hogy meddig mehetsz- mint utána fél órát tolatni, qrva nagy gáz esetén rendőri kísérettel :)
Ha választanod kellene mit választanál: egy 10 percig előtted forgolódó kamion, vagy egy beszorult kamion előtted(lásd gyorsforgalmi), ami elb@ssza 3 órádat és az egész napodat? :)
Azt kellene végre megérteni, hogy a kamionos is ember. Ő azért ül be a volán mögé, mert szolgáltat, árút szállít. Ő viszi a tejet, az alapanyagot a pékségbe, a boltba az árut, a gyárakba az alapanyagot és onnan a készterméket. Ha mi kamionosok nem lennénk, akkor gyakorlatilag mindenki azt venné(akár élelmiszer akár használati cikk) amit 5 kilométeres körzetben előállítanak. Ja, ezt mindenki elfelejti.. Mi nem azért kocsikázunk kamionnal, mert baromira unatkozunk szabadidőnkben. Néha előfordul fals infó a le/felrakóról és akkor a GPS semmit sem ér, ha a megadott cím rossz.
Az utolsó hozzászólónak tökéletesen igaza van! Ha nem lennének a kamionosok, akkor semmihez nem tudnánk hozzájutni. Nyáron a szakmai gyakorlatom során (szállítmányozó cég) történt meg, hogy a külföldi partner véletlenül egy budai címet adott meg a pesti iparterület helyett. A külföldi kamionos nem ismerheti annyira Budapestet, hogy megoldja a problémát. Ilyen sajnos előfordul, de ettől függetlenül megéri. Ha pl alkatrész kell a kocsiba, akkor a kamionosok miatt nem kell elutazzak Hamburgba... A számítógépet is ők hozták, amin írtok!
A másik fele: szerintem azok az autósok ugyanúgy hibáznak akik fikázzák a kamionoskat. A különbség annyi, hogy ha én csinálok hülyeséget, akkor egy egyirányú, szűk utcában is megfordulok. A kamionosok nem tudnak... Hozzátenném, hogy eddig a kamionok sokkal kevésbé tartottak fel mint a bénázó, hétvégi sofőrök, akik azt sem tudják, hogy merre van arccal előre.
Velem is pont a héten volt egy hasonló eset. Céges mikrobusszal el kellett mennem bel-Budára egy telephelyre.
Hozzáteszem, még személyautón kívül soha nem vezettem nagyobb járművet, úgyhogy nekem ez is böszme nagynak tűnt belülről nézve.
A telephelyre közvetlenül az utcáról lehetett ráfordulni, ahol a kapuban egy sorompó volt. Indexeltem, befordultam a sorompó elé. Persze portás sehol, senki, aki kinyitotta volna. Nem álltam túl jó helyen, mert az autó vége kicsit így is kilógott a külső sávba. Telefonálgattam, hogy valakit kerítsek már, aki beenged. Erre jön egy gyalogos, megáll és elkezd nekem qurva anyázni. Hozzáteszem a sorompó és az autó között volt kb egy méter hely, úgyhogy bőven elfért volna, ha két lépést tesz azért, hogy kikerüljön. De nem, inkább elkezd ott az utcán ordibálni. Jó, hátratolattam, vissza a forgalomba (szerencsére ott akkor pont nem dudált rám senki), után visszaálltam, de addigra már szerencsére beengedtek.
Viszont ezt a gyalogost nem fogom megérteni... Bőven volt helye, nem hiszem el hogy két lépés olyan nagy fáradtságba került volna. Vagy odajön és megkér, hogy legyek szíves egy kicsit arrébb állni. Az megint más lett volna, mert láthattam hogy én sem jókedvemből ácsorgok ott.
A másik, hogy hétfőn este az M0-áson több mint egy órát álltam a dugóban (M7-M5 irányában). Nem dudáltam, nem ordibáltam, nem idegeskedtem, szépen végigvártam a soromat. Pedig már nagyon szívesen hazaértem volna, mert előtte 4-kor keltem és több mint 600km-t vezettem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!