Az autók világításán mik a különbségek az európai és az amerikai autók között?
Észak-Amerikában sokáig előírás volt az ún. sealed-beam rendszerű fényszóró: a fényszóróizzó nem volt külön cserélhető, csak lámpatesttel együtt, ezért volt minden Amerikába exportált európai autónak kerek fényszórója (rondán is néztek ki vele egyesek). Mára már azt hiszem, ez nem kötelező.
Viszont sok helyen különböznek az előírások. Ott a tompított fényszóró is szimmetrikus, más a vetítési képe, mint nálunk. Az első helyzetjelző borostyánsárga fényt bocsát ki, ezt villogtatva irányjelzőként működik. Oldalra kötelező az elöl sárga, hátul piros oldaljelző fény, hátul a lámpa egy az egyben piros. Ha világít, helyzetjelző, ha erősebben világít, féklámpa, ha villog, irányjelző. Ezek csak körülbelüli előírások, a konkrét szabályok államonként változnak - például ha jól tudom, Kalifornia eléggé megengedő ebben.
Az elso nagyon jol leirta.
Ami meg Amerikaban megfigyelheto, es ez nem az autok vilagitasanak a kulonbsege, hanem az atlag amerikai h.ulyesege, hogy ha kell ha nem, a vilagitassal egyutt a kodlampat is hasznaljak. Uton utfelen, meg nappal is vilagit a kodlampajuk. (szerintem nem is tudjak, hogy az mire valo... nagyon bosszanto tud lenni)
Miben tér el?
(fejből nem ugrik be a különbség, de képről talán eszembe jut)
Amerikában nem kötelező a hátsó ködlámpa, azért az amerikai piacra gyártott autókon 2 tolatólámpa van, míg Európában gyakran 1 tolató és 1 ködlámpa. Az index hátul piros is lehet, ami elég jól néz ki pl. egy Ford Mustangon ( http://www.youtube.com/watch?v=Kow0aethFjg , szekvenciális irányjelzőnek hívják). Oldalt nem kötelező indexlámpa, Európával ellentétben.
A többit mind leírta az első válaszoló
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!