Melyik a kedvenc MÁV kocsid? (lent képek)
20 éven át Bhv-vel utaztam, mert azok voltak felénk. Én szerettem (vagy csak megszoktam?), bár egy rakás ócskavas volt mind már a '80-as években is!
A Bo-hoz pedig a Balatoni élmények fűznek, mert arra meg az járt!
:)
Az utolsót nem ismerem talán egyszer utaztam olyannal.
A Budapest-Nagykanizsa vonalom, ahol én járok mindhárom szokott járni :)
A Bhv-t szeretem, gyerekkoromban szinte csak olyanok jártak, úgyhogy én is megszoktam, bár tényleg nagyon nagyon elavult. Mondjuk 98 óta 350 db-ot felujítottak és azok nagyon fullosak lettek.
A Bo-t annyira nem szeretem, mert a fülkés elrendezést utálom vonatokon. Plussz a MÁV most nagyon elcsúfította a fülkéiket, mert bugyicitromsárgára festette őket :S
A Halberstadt-i 2006 óta jár, véglis azt is bírom, de a Bhv áll legközelebb a szívemhez.
Bhv: A 20-07 középszámú Bhv igazi retro személykocsi, nincs vele különösebb gondom, kétségtelenül ezen vannak a legkényelmesebb ülések. Sajnos a nagy részük elég szakadt állapotban van, de pl. a Székesfehérvári állományban viszonylag sok rendelkezik relatíve friss fővizsgával, azok nagyon szépen fel vannak újítva. Néhányon az ülés is ki van cserélve Bz ülésre. Sajnos az újraépített kocsiszekrényű 20-05 középszámú Bhv-val ( posta Bhv ) még nem utaztam, így nem is tudok azokról véleményt mondani.
Bo: Nem vagyok túlzottan oda értük, nekem sem a kedvencem a fülkés elrendezés. Sajnos a nagy részük legalább 2 éves fővizsgával rendelkezik, így az állapotuk is eléggé lelakott. Eddigi tapasztalataim alapján ennek a kocsitípus takarítására sokkal kevésbé adnak, ugyanis állandóan vastagon áll a por és a kosz az üléseken.
Halbi: Ugye ezeket a kocsikat vettük a németektől, sajnos elég sok gond van vele mind utas, mind üzemeltetési szempontból is. Elég sok probléma van a fékekkel, ráadásul hangosak is. Nekem személy szerint nem tetszik ez a 3 szakasz / kocsi elrendezés, főleg amikor át kell caplatni mindegyiken, hogy eljusson az ember a WC fülkébe. Az automatikusan záródó ajtó záródása sajnos messze nem tökéletes ( haláleset is volt belőle ), habár lehet központilag is zárni őket ( jegyvizsgáló tudja, szakaszkulccsal ), de a jv-k nagy része nem is hallott még erről. Alapból ezek a kocsik elővárosi forgalom lebonyolítására szolgálnak, ennek ellenére a MÁV rengetegszer sorozza be őket gyorsvonatokba és távolsági személyvonatokba is. Ami azt illeti még 1 órát is kényelmetlen eltölteni az ülésekben, nem hogy 5-6-ot. Az ablakok elrendezése is logikátlan és azt sem értem, hogy az első osztály miben különbözik a másodosztálytól. ( Üléshuzat, babarózsaszín falon és a tükrön kívül. ) Másik negatívum, hogy a hozzá vásárolt vezérlőkocsikat egy pár éve történt balesetből kifolyólag nem lehet rendeltetésszerűen használni ( körbe kell járni a mozdonynak ), ezért inkább IC kocsik végére sorozzák be őket a kerékpárszállító kocsiként. Hogy valami pozitívumot is említsek, a fűtéssel teljes mértékben meg vagyok elégedve és a termek hangulata is sokkal vidámabb, mint a Bhv-ban, ráadásul van bőven hely a fejünk fölött a csomagok elhelyezésére.
Flirt-el még nem utaztam, de nem tűnik valami jónak, mert nagyon alacsonyan ülnek az ülések, és a vonatokban az egyik dolog, ami tetszik az a magas üléshelyzetük.
A Railjet-et próbálnám ki szívesen, az nagyon komolynak tűnik.
Ezzel is szoktam néhányszor utazni, a Bpmz kocsik nagyon komolyak:
Szégyen, nem szégyen életemben összesen eddig egyszer utaztam IC-n. Nem is jár szinte IC a vonalon, amin járok, csak egy ( Kvarner ) és egy EN ( Venezia ).
Jövő nyárra viszont az a tervem, hogy Veneziával lemegyek egészen Velencéig, remélem összejön. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!