Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért kapcsolják le a belső...

Miért kapcsolják le a belső világítást az utasszálító repülőn felszálláskor?

Figyelt kérdés
2009. ápr. 22. 00:08
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
61%
Ez most nem biztos, de szerintem azért van ez, hogy mikor szall fel, vagy le a gép, akkor lassal kifele a gépbol, mert ha nem latsz ki, akkor sokkal konnyebben hanyingered tud lenni. :)
2010. ápr. 30. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
58%

Erre sokan azt mondják, hogy azért, mert a repülőgépnek minden mozgósítható energiára szüksége van a felszálláshoz. Ez azonban nem így van. Valójában azzal magyarázható, hogy amennyiben valami vészhelyzet alakul ki felszállás közben, s el kell hagyni a gépet, így az utasok szeme könnyebben hozzászokik a kinti sötétséghez, jobban észrevehetőek a vészkijáratokhoz vezető, a padlóra felfestett fluoreszkáló vonalak, illetve könnyebb megőrizni az orientációjukat is. (Ezt nem szeretnénk kipróbálni...)



A mérnökök alapjáraton is mindent túlterveznek, plána igaz ez a repülésre, ahol meg aztán hatványozottan így van... A repülőnek akkor is fel kell tudnia szállni, ha az összes ülést az "elhízottak világkongresszusára igyekvők" töltik meg a maguk 120 kg-jával...


Csúnya lenne ha azon a kis energián múlna hogy fel tud-e szállni vagy sem.

2013. febr. 24. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
Igaz, hogy mindent túlterveznek, de a repülőgépeket pont hogy a legkevesebbel, nem a legtöbbel. Repülőgépész mérnök vagyok, hidd el nekem. Míg egy hídnak mondjuk 3-4x-es a biztonsági tényezője, addig egy repülő szárnyának 1.5, mert itt van a legnagyobb jelentősége a súlycsökkentésnek is.
2013. febr. 24. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim válasza:

Hadd jegyezzem meg a témában, hogy az "energoára szükség van" típusú válaszok nagyfokú fizikai tájékozotlanságról árulkodnak, pro és kontra.

A repülő természetesen nem villanyárammal működik, de generátokok termelik az energiát, amit ezek a berendezések akkumulátorból vételeznek.

Ugyanakkor a hajtóművek teljesítményéhez elhanyagolható a világítás energiafogyasztása, (a hűtőket is kikapcsolhatnák ebből a célból :-) ), ez kb. olyan, mintha autónál előzésnél kikapcsolnád az autórádiót, hogy több energia álljon rendelkezésre... :-)


A szokásnak prózai okai vannak. Ha a fel- és leszállás "sötétben" történik, az utasok szeme jobban megszokja a félhomályt, látja a vészjelzéseket, a vészkijáratokat stb.


Ha ne adj Isten valami gubanc alakulna ki, akkor értékes idő veszne kárba, amíg az utasok szeme alkalmazkodik a sötétséghez, ez megnehezítené a mentést-menekülést. Emellett a vészfényeket a padlózaton és a kabin oldalán-tetején is jobban lehet látni.


Az "energetikusoknak" üzenem, hogy LESZÁLLÁSNÁL is lekapcsolják hasonló okok miatt s világítást, már pedig a felszállással ellentétben a leszállás nem kimondottan "energiaigényes" művelet...

2019. ápr. 15. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!