Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért kapcsolják le a belső...

Miért kapcsolják le a belső világítást az utasszálító repülőn felszálláskor?

Figyelt kérdés
2009. ápr. 22. 00:08
1 2
 1/14 anonim válasza:
50%
Szerintem nem technikai oka van, hanem pszichológiai. Így jobban rá tudják venni az embereket, hogy maradjanak a seggükön, és mászkáljanak fel és leszállás közben.
2009. ápr. 22. 01:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
41%
A hajtóművek az egész utazás során a legnagyobb kapacitással a felszállás során működnek, közel 100% -on.Azért kapcsolják le a világítást, mert a felszálláshoz minden energiára szükség van.
2009. ápr. 22. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat, másodiknak:erre nem is gondoltam, köszi szépen :-) (én valami biztonsági előírásra gondoltam) Még nem repűltem, de hamarosan fogok, és hallottam a dologról. Nem tudom, de biztosan gondolom, hogy előtte elmondják a stewardessek.Mondjuk kissé parásabbnak találom a sötétben való fel-és leszállást!Na de majd kiderül!Mégegyszer köszi!
2009. ápr. 22. 09:03
 4/14 anonim válasza:
35%
Igen, a világítást azért kapcsolják ki, mert minden energiára szükség van. de azért ne vak sötétre gondolj ám...
2009. ápr. 22. 11:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim válasza:
17%
Ennyi hülyét :) méghogy energiára van szüksége :) A repülő nem árammal megy, hanem üzemanyaggal, aminek a begyújtásához szinte 0 teljesítmény kell.
2009. ápr. 22. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
57%
Felszállásnál és a repülőtér megközelítésénél is lekapcsolják (mint ahogy minden kényelmi fogyasztót pl. klíma is) azért, hogy a generátorok ne terheljék fölöslegesen a hajtóműveket, mert a felszállásnál ugye eleve óriási terhelésnek vannak kitéve, megközelítésnél pedig készülni kell egy esetleges átstartolásra.
2009. ápr. 22. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
80%
12:33 azt az energiát a hajtóművekből nyerik. ha valamihez nem értesz, ne szólj hozzá.
2009. ápr. 22. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim válasza:
54%
15:23 Ha a gép a repülőtéren van, akkor is megy a világítás, méghozzá aksiról. Azok az aksik 10-20 órát simán bírnák, ezért semmilyen technikai oka nincs annak hogy lekapcsolják a világítást. Az nem oszt és nem szoroz hogy repülés közben dinamók töltik az aksikat.
2009. ápr. 22. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
75%

Nem dinamó tölti, hanem generátor.

A repülőtéren meg természetesen nem akksiról megy a világítás, hanem a segédhajtómű (APU) által termelt energiából, illetve komolyabb reptereken a gépeket külső áramforrásról (AUX) üzemeltetik (mintha bedugnák a konnektorba).

2009. ápr. 22. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
36%
De mindentől függetlenül annak, hogy felszálláskor lekapcsolják a lámpákat inkább van pszichológiai oka, mint technikai. Nyilván ha szükség lenne rá akkor meg lehetne oldani hogy égjen, de nincs szükség arra h az utasok keveregjenek a gépen..
2009. ápr. 23. 00:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!