A kapaszkodós sávra nem érvényes a jobbra tartási kötelezetség?
kreszt tanulom, sokszor ellentmondásosak a dolgok vagy nem éppen vannak megfelelően elmagyarázva.
Tehát a kapaszkodó sáv a lassab járműveknek van kitalálva, egyik kérdésnél a helyes válasz az hogy elég nagy sebességgel haladva nem vagyok köteles a kapaszkodó sávot használni de mi van ilyenkor a jobbra tartsal?















2 én azt a verziót leáttam, hogy a kapaszkodósáv melletiben mondjuk 60 a minimális, egyel beljebb meg mondjuk 90 (autópályán).
Tehát aki nem tudja a 60-at sem annak kötelező a kapaszkodó.
Igazából b+e nyomom 10 éve vezetek én erre nem is emlékeztem egyáltalán, nekem alapvető dolog hogy jobbra sorolok a jobbratartás miatt akár mennyivel megyek.
DE úgy látszik a kresz itt más mond nem kötelező ha nem vagy lassú




















25. § (3) Az autóbuszöblöt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodó sávot, a gyorsító és lassító sávot, a nyitott kerékpársávot, valamint a kerékpársávot a (2) bekezdésben említett jobbra tartási, vagy az úttest jobb szélén való haladási kötelezettség szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.





Igaz. Persze felmerül az emberben a kérdés, hogy akkor hogyan lehetséges a kapaszkodó sáv használata. Erre való
36. § (9) * Ahol kapaszkodósáv van, a kapaszkodósávon kell haladniuk azoknak a járműveknek, amelyek a jelzőtáblán [17. § (1) bek. h) pont] megjelölt – ennek hiányában lakott területen kívül 70 km/óra, lakott területen 40 km/óra – sebességnél lassabban haladnak.
Mik derülnek ki. Mondjuk értelmetlennek tartom ezt a logikát. Számomra a kapaszkodósáv azt jelentette, hogy egy rövid emelkedő szakaszon párhuzamos közlekedést tehessen lehetővé, ahol sebességtől függetlenül lehessen előzni annak, akinek gyorsabb az autója. Miért fontos bárkinek, hogy 80 km/h sebességű autót ne lehessen itt megelőzni itt? Rejtély. De ha a KRESZt tanulod, akkor a szabály jól kell tudnod. Bár a vizsgán nem fognak ilyen helyre vinni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!