Az új Kresz értelmében nappal is kötelező lehet a kerékpár kivilágítása. Mi a véleményetek erről?
Mindkét járművet rendszeresen használva úgy gondolom, teljes tévút az egész:
1. Amelyik közlekedő nappal, megfelelő fényviszonyok mellett nem képes észlelni egy kerékpárost külön világítás nélkül, az egészségügyileg teljesen alkalmatlan a közlekedésre. Tehát inkább velük kellene foglalkozni, eltiltani őket a jogosítvánnyal vezethető járművek vezetésétől vagy fokozott eü. teszteknek alávetni őket.
2. A nagy teljesítményű, tehát valóban hatásos kerékpáros lámpák kapacitása véges, néhány órát bírnak ki egy töltéssel. Ha a kerékpáros napközben is használja a világítást, akkor sötétedés utánra, amikor már valóban szükséges lenne, lemerülhet a lampa, amennyiben egy hosszabb, több órás, fél napos workoutot teljesít.
Persze lehet több lámpája is, de ez már indokolatlan anyagi teher és macera, vagy a nappali órákat ki lehet bliccelni a kínaiban ötszáz forintért kapható gumis lámpákkal, de avval meg épp a szabályozás lényege vész el.
Most még este is nagyon sokan nem kapcsolnak lámpát és ezt se ellenőrzik.
Sőt a múltkor mentünk a fiammal a kerékpár úton este és szembe egy lovas csattogott kivilágítatlanul.
Félelmetes volt.
Azt is bele kellene venni, hogy aki nem tudja, hol van valami elöl és hátul.
Láttam már hátra szerelt fehér lámpácskát, elöl zöldet. Egyéb nem is volt rajta.
Nem kövezem meg az összes közlekedőt egy barom miatt, de volt olyan, hogy a busz úgy szorított le, hogy egy karácsonyfa nincs jobban kivilágítva.
Bokámon sárga fényvisstaverő csík, vörös fény a vázon lent, erös fényű vörös a nyereg alatt, karszalag ès vörös fény a hátizsákon.
Általában nem szokás felènk szélesen kerülni.
Az lopakodó módban közlekedővel mut fognak tenni? Elveszik a vörösborát? Kifésülik a szakállát?
Ha jól láttam, arról nem volt szó, hogy a kerékpáros villogót be akarják tiltani az egyik ötlet szerint. Csak folyamatos fény lenne engedélyezett, ami ugyebár jobban meríti az áramforrást is.
Mert villogás állítólag "zavaró". Engem autóban nem szokott zavarni és az is igaz, hogy jól azonosítja már távolról is a kerékpárt.
Más kérdés, ha egy erősebb reflektor villog, az már zavaró, de a kis villogók nem.
Ahogy olvasom, New Yorkban már egyenesen bunkóságnak számít a villogó (de azt nem írják, milyen erősséggel).
Németországban már StVZO konform lámpát kell használni állítólag, ami tompított, hogy ne vakítson felfelé irányban. Ilyen lámpák terjednek a lengyeleknél is, ha nem is kötelezően.
A villogó néha tényleg zavaró, amikor erős, és felfelé van állítva.
De sima ledes első lámpával is találkoztam már, ami úgy vakított (ez is felfelé állítva), mint egy autó reflektora.
Ezt talán lehetne szabályozni, hogy nem összevissza fényforrásokat rakni a kerékpárokra, hanem olyat, ami még ha nem is adott típushoz gyártott, de legalább beállítható szögű.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!