Az új Kresz értelmében nappal is kötelező lehet a kerékpár kivilágítása. Mi a véleményetek erről?
Mindkét járművet rendszeresen használva úgy gondolom, teljes tévút az egész:
1. Amelyik közlekedő nappal, megfelelő fényviszonyok mellett nem képes észlelni egy kerékpárost külön világítás nélkül, az egészségügyileg teljesen alkalmatlan a közlekedésre. Tehát inkább velük kellene foglalkozni, eltiltani őket a jogosítvánnyal vezethető járművek vezetésétől vagy fokozott eü. teszteknek alávetni őket.
2. A nagy teljesítményű, tehát valóban hatásos kerékpáros lámpák kapacitása véges, néhány órát bírnak ki egy töltéssel. Ha a kerékpáros napközben is használja a világítást, akkor sötétedés utánra, amikor már valóban szükséges lenne, lemerülhet a lampa, amennyiben egy hosszabb, több órás, fél napos workoutot teljesít.
Persze lehet több lámpája is, de ez már indokolatlan anyagi teher és macera, vagy a nappali órákat ki lehet bliccelni a kínaiban ötszáz forintért kapható gumis lámpákkal, de avval meg épp a szabályozás lényege vész el.
Ez egy olyan cikk, amivel nem érdemes foglalkozni.
Tele van a sajtó ilyen cikkekkel, ami az új KRESZ lehetőségeiről ír. De ezek nem egyebek ötletbörzéknél, és a leírt dolgok minimum harmada nem is lesz több soha ötletnél. Más cikkekben is rengeteg az irreális, gyakorlatilag megoldhatatlan ötlet, nem csak ebben.
"Persze lehet több lámpája is, de ez már indokolatlan anyagi teher"
Bármikor lehet napközben is olyan látási viszony, amikor indokolt lenne a kivilágítás a kerékpáros SAJÁT érdekében.
Hogy kell-e világítás bringára, nem tudom, de autósként pl. nagyon hálás vagyok az élénk neonszínes ruházatért. Egyenes úton már akár 200 méterről is észreveszem a bicajost.
A lámpáját nem fogom kiszúrni, hacsak nem százezer lux fényerejű.
(Autósként és biciklisként írom)
Az ötlet nem rossz, szerintem lakott területen kívül lenne értelme. Viszont azt is szeretném látni, hogy engedélyezik hivatalosan is a villogó és pulzáló fényű lámpákat. Autósként is sokat segít sötétben, mert így tudom, hogy biciklis és ezeket napközben könnyebb észlelni is.
A cél jó, de az is felmerül bennem, hogy csak javasolt legyen, de ne kötelező: az átlag pár ezer forintos hátsó villogó fényes nappal nem igazán számít mert nincs elég fényereje. Aki sokat biciklizik lakott területen kívül, főleg sötétben, az tud venni olyat, aminek értelme is van nappal, de nem hiszem, hogy az átlag bringás, aki kenyérért megy a Teszkóba akarna erre költeni 20 ezer forintot. Akkor meg már többet érnénk el azzal, ha a Rendőrség nekiállna például büntetni az este kivilágítatlanul közlekedőket. Ehhez még új jogszabályra sincs szükség.
"szeretném látni, hogy engedélyezik hivatalosan is a villogó és pulzáló fényű lámpákat."
Akkor ideje egy időgépbe ugrani, mert a Kresz már 12 éve engedi a villogó lámpákat :)
Majd akkor véleményezem ha már vége lesz ennek és lesz egy végső döntés arról ami ténylegesen be lesz vezetve. Elég sokat olvasok a változtatásokról, legyen autós, motoros, biciklis, rolleres, gyalogos, eddig vagy orbitális hülyeségeket olvastam ami még érthetetlen is, vagy olyat ami csak egy ötlet volt és nem is lesz bevezetve....
Én majd akkor végig tanulmányozom az újdonságokat amikor már véglegesen el lesz döntve hogy na akkor "ez lesz innentől kezdve" na azt akkor tüzetesen átolvasom és akkor fogom majd véleményezni. Persze van tippem hogy lesz benne bőven baromság ezért nem is idegesítem magam előre.
Biztos jobban fog látszani Marinéni, amikor a kontrás Csepelen bekapcsolja a dinamós világítást.
Mert nem a szuperbicajos, csúcskategóriás lámpájú hobbisták vannak többségben, hanem a Marinénik, Józsibácsik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!