Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Sok repülőgép függőleges...

Sok repülőgép függőleges vezérsíkja miért van megtörve?

Figyelt kérdés
Ha aerodinamikailag ez jobb, akkor a többségé miért nincs?
szept. 21. 13:47
 1/5 anonim ***** válasza:
Gondolom gyártó és típusfüggő is.
szept. 21. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Úgy érted miért ferde?

Mert kiváltja a vízszintes vezérsík funkcióját is.


Nem jobb, vagy rosszabb mint a többi konstrukció, hanem más. Ezeket rendszerbe tervezik, ahol a többi aerodinamikai elem is belehegedül a végső hangzásba.

szept. 21. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

Most utánanéztem (tudom, ezzel kellett volna kezdenem), ezt dorsal finnek hívják, bár a funkciója most sem tiszta.

[link]

szept. 21. 16:28
 4/5 anonim ***** válasza:

A "dorsal fin" a függőleges vezérsíkot (vagy hátúszót) jelenti.

A vízszintes meg "ventral fin". Ami hasúszót is jelent. Ezek a gép stabilizálásához kellenek.


Itt egy cikk konyhanyelven zanzásítva.

[link]

Ereszd rá a google fordítót, ha angolul nem igazán érthető.

szept. 21. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm, megpróbálok megbirkózni vele, talán majd a google fordítót is igénybe veszem.
szept. 21. 18:48

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!