Az ilyen 4 sorompós vasúti átjáróknak mi értelme van?
Ilyenekre gondolok mint a linken, hogy az átjárónak nemcsak a bemenő, hanem a kimenő oldalán is van sorompó, a menetirány szerinti bal oldalt, így félsorompó is 4 db van az átjáróban, nemcsak 2 db szokványosan,
Na de mi értelme van 4-et is tenni, miért nem elég csak 2? Normál esetben csak a jobb oldalit is észreveszi az ember (vagy aki 2 lecsukott sorompót nem vesz észre az 4-et már igen?)
Itt még ráadásul nem is valami nagy autóforgalmú országútról van szó, csak egy falu széli hátsó mellék földút
Ilyen helyekre mi indokol ennyi sorompót?
5-ös
oké, de ez nem magyarázza hogy miért 2X2 félkaros van 2 teljeskaros helyett.
Nincs olyan, hogy teljes karos. (Az az Indul a bakterházban volt.)
Az út teljes szélességét lezáró két félsorompó az előírás a 120 és 160 km/h közötti vasúti pálya esetén, ezeken a vonalakon az összes útátjáró ilyen (teljesen mindegy, hogy a keresztező út milyen minőségű).
Pl. Mezőtúr-Gyoma között (a 120-as vonal Szolnok-Békéscsaba között 160 km/h a pálya kiépítési sebessége):
[link] ,20.6524627,3a,75y,226.02h,98.32t/data=!3m7!1e1!3m5!1sL9Ms-1aKmZDZeVjbEFr7Gg!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D-8.321232528654008%26panoid%3DL9Ms-1aKmZDZeVjbEFr7Gg%26yaw%3D226.0201447036003!7i16384!8i8192?hl=hu&coh=205410&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MDkwMi4xIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Pl. Törökszentmiklós-Kisújszállás között (a 100a/100-as vonal Albertirsa-Cegléd 140 km/h, Cegléd-Debrecen 160 km/h):
[link] ,20.6538752,3a,75y,329.02h,90.15t/data=!3m7!1e1!3m5!1sH3v5OHicgBnT7IqdcH1X2g!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D-0.1527151874629027%26panoid%3DH3v5OHicgBnT7IqdcH1X2g%26yaw%3D329.0151847872415!7i16384!8i8192?hl=hu&coh=205410&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MDkwMi4xIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Ez pedig a kérdésben szereplő 1-es vonalon Komárom-Ács között:
https://www.youtube.com/watch?v=7c0WRyoAJsA
Csak annyi a lényege, hogy ilyen sebességnél (40 másodperccel a vörösre váltás után – és egyébként 10 másodperccel a második pár csapórúd záródása után – érkezik a 160 km/h-val haladó vonat) nem volna szerencsés egy közúti járművel történő ütközés.
ma 20:31
Végre egy értelmes válasz!
Bár azért ennyivel kiegészíteném:
"Átjárók a MÁV hálózatán:
– teljes csapórudas sorompó: 253..."
Vagy ezek már megszűntek?
Nem nézzük el! Tanulj meg linkelni! Ott a három pötty bal felül, arra rákattintasz, megosztás és kapsz egy fasza rövid linket:
Amúgy igazad van, teljes csapórúd nincs ilyen automata sorompóknál. A régi, tekerős sorompók olyanok még. A teljes csapórudat 2-vel helyettesítették. A második pedig késletetve csukódik le, hogy az esetlegesen bent ragadónak legyen hol menekülnie.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!