Ha nincs a zsebemben jogosítvány ára egy összegben akkor nem is kezdhetem el?
Egy ideje gyüjtök a jogosítványra. Havonta olyan 80 ezret tudok félre tenni erre a célra.
Olvasgattam, hogy sokaknak egybe véve olyan 2,5-3 hónap volt amire megszerezték a jogosítványt.
Ez mennyire reális?
Most van 260-ezrem.
(Nem szeretnék részlet fizetést vagy hasonlót.)
Ez a pénz a beiratkozásra, tanfolyamra elég + kresz vizsga és 20 óra vezetés kijön belőle (itt vidéken 10 ezer egy óra).
1 hónap múlva a maradék 10 óra árát össze tudom szedni ismét.
Mi ennek a fizetős dolognak a menete egyébként?
Nekem az lenne jó ha nem sietnénk a vezetéssel mert így össze tudom gyüjteni a pénzt a későbbi órákra. Munka mellett amúgysem tudom, hogy mennyi időm lesz erre.
Nálunk 5 óra volt a szerződéses minimum bukta esetén, de az oktató megmondta, hogy ő nem ragaszkodik hozzá, felnőtt emberek vagyunk, mindenkinek a saját jól felfogott érdeke, hogy ne vaktában menjen vizsgára. Érzi mindenki magán, hogy okkal bukott vagy sem.
Ténylegesen viszont, mivel időbe telik az új időpont (vidéken nem tudom, hogy milyen az új rendszer, Pesten kb egy hónap), ezért nem árt, ha nem marad ki annyi idő/gyakorlás vizsga előtt...
A plusz órák száma olyan sok mindentől függ, hogy nem lehet általánosságot mondani. Mennyire lelkiismeretes az oktató (pont a napokban volt itt egy kérdés, hogy a kislány nem mer kimenni az autópályára, a válaszokból kiderül, hogy a többségnek még a kötelező minimum sincs meg), te ültél-e már valaha kocsiban, mennyire vagy tisztában az alapokkal, mennyire megy a figyelmed megosztása, stb.
Én azt gondolom, jó oktatóval több az óra (bár itt a gyk-n ezért le leszek hurrogva), viszont szerintem megéri. Arányaiban olcsóbbak a plusz órák, mintha utána egy hónap után lezúzod a kocsidat...
8-as vagyok.
Hát, amiket olvasok fórumokon, fb csoportokban, az alapján nagyon szeretnek buktatni. Mondjuk ott úgy adják elő, hogy mindenki hibás, csak a tanuló nem 🤷🏻♀️. Látom, sokan csak 4-5. alkalommal mennek át, rengeteget órával. Nekem ugye jövőhéten lesz az első, majd meglátjuk. Az oktatóm azt mondja, hogy nem kötelező órákat venni bukás után, bár nyilván nem árt.
Az elsősegély vizsgától én is rettegtem. Megvettem az soselsosegely videókurzusát. Megnéztem, elolvastam mindent, bejelentkeztem vizsgára. 3-an mentünk be, be kellett mutatni stabil oldafektetést, újraélesztést, aztán húztunk 2 tételt. Nagyon sokat kérdeztek, de arra mentek, hogy átengedjenek mindenkit :) kb 15 percig tartott.
A KRESZ-hez egyébként nagyon ajánlom youtube -on a Kreszprofesszor videóit. Nagyon sokat segít a megértésben, neki köszönhetően lett hibátlan a vizsgám.
Az elsősegély a legkevesebb. Ahhoz külön tehetség kell, hogy megbukj rajta. Ott nem kötekednek. Csak készülj fel rá normálisan.
Szerintem attól is függ, hol fogsz vezetni, milyen oktatót és vizsgabiztost fogsz ki. Én pl. a Covid idején vezettem Miskolcon. Akkor nagyon jellemző volt, hogy az utolsó bőrt is lenyúzták a tanulókról. Ráadásul oktatót is kellett váltanom, mert az első oktatóm kb. semmire nem tanított meg, be akarta velem magoltatni az útvonalakat, meg hogy hol milyen közlekedési táblák vannak kirakva.
Lehetetlen előre megmondani, hogy mennyi plusz órával számolj, mert azt rengeteg tényező befolyásolja.
Azért én ezzel nem igazán értek egyet. Sose értettem, hogy hogy a fenébe nem lehet forgalmi vizsgára felkészülni és részt venni a kötelező 30 óra alatt. Én 26 éves vagyok, januárban leszek 27. Én 9 évvel ezelőtt ilyen tájt kezdtem el a KRESZ-t, és a rákövetkező év aprilis 26-án vizsgáztam már 18 évesen személyautóból Miskolcon még suli mellett csináltam, kb fél év volt, vagy talán pont annyi. Párszor kimentünk egy placcra faterral, hogy szokjam azt hogy milyen autót vezetni. Nekünk akkor egy 5 ajtós 1.0 swiftünk volt, én pedig egy 5 ajtós citroen xsara 2.0 tdi-vel tanultam. Nagyon más volt a kettő. De legalább azt szoktam, hogy milyen a pedálokat és a kormányt kezelni, meg ilyenek. Én autób**i vagyok kb 3-ik osztályos korom óta, ami kb 8 éves kort jelent. Én saját pénzből csináltam meg a jogsit, mert akartam és tudtam, minden nagyképűség nélkül mondom, hogy volt hozzá érzékem. Az elején nekem is nehezebben ment, de kb 10 óra elteltével nyugodtan üllt mellettem az oktatóm és olvasta az újságot az országúton, ezt más mellett nem csinálta amikor mentünk vezetni akár összesen 4-en vagy 5-en. Elsőre sikerült minden vizsgám. Nem kellett sem plusz és sem pótórát vennem. Rá 5 évre elkezdtem a teherautót, ami egy teljesen más tészta és más világ, mint a sima B kategóriás személyautók. Ott is sikerült minden vizsgám elsőre. 2 éve megvan a C kategória. Az volt összesen 430-440.000Ft között valahol. Rá 2 évre (azaz most) pedig elkezdtem az autóbuszt, ami pedig a D kategória. KRESZ meglett elsőre, ma és tegnap voltam vezetni a rutinpályán, majd jövőhéten szerdán kora reggel megyek vizsgázni rutinból. Nem félek tőle. Utána pedig majd megyek vezetni. Így, hogy van előképzettségem (C kategória miatt), az órák kevesebbek lesznek a vezetésből, de ha minden sikerül elsőre, akkor is 550.000Ft-ra jön ki a D kategória, ami ahhoz képest még mindig nem sok, én szerintem. Előképzettség nélkül, ha valaki 2 éves B kategóriával szeretne menni D kategóriára mert autóbuszt szeretne vezetni, akkor pedig 750.000Ft-ra jön ki a teljes összeg úgy, ha minden vizsga sikerül elsőre. (KRESZ+RUTIN+FORGALOM, BÜ már nincsen, bele van építve a RUTIN-ba.)
Nehogy azt mondja már nekem valaki, hogy 500.000Ft-ba meg 1.000.000Ft-ba kerül egy B kategóriás jogosítvány... Ilyen nincs, nem létezik. Pedig mégis van, mert sajnos én is tudok ilyen esetekről. Ez elég szomorú. Ott akkor baj van, de nem csak az oktatóval és az autósiskolával, de a TANULÓVAL IS! Méghozzá főként a tanulóval. Tehát azaz ember (nemtől és kortól függetlenül, jó azért nem mindegy hogy 18 éves emberről beszélünk vagy 55, de ez csak felfogás és érzék kérdése) aki a jogosítvány elkezdésének ideje előtt csak utas volt egy autóban és csak tömegközlekedéssel és biciklivel közlekedett előzetes ismeretek és tudás nélkül, annak persze, hogy sokkal nehezebb lesz és tovább fog tartani, mint annak akinek szó szerint a vérében van a vezetés.
A kötelező 30 órából, egy rutinpályán fogtok gyakorolni és szinte biztos, hogy az első 5-10 óra zárt pályán fog történni. Utána az a 20 óra el is hiszem hogy kevés lesz, mire mentek forgalomba vizsgázni. Ezért kell az 50-60 óra. Nem azért mert az oktató a hülye, hanem mert nincsen érzék és érdekeltség hozzá.
Számomra hihetetlen az, hogy az emberek kifizetik a fizetésükből a rengeteg pénzt a jogosítványra, és nem foglalkoznak vele, nem érdekli őket, mert nem akarnak és nem is fognak rendszeresen vezetni, csak megcsinálják, hogy napi 5-15 km-t menjenek vele összesen, amibe belefér a munkahely és a nagybevásárlás is. Ezzel rutint nem szerez senki sem 10, sem pedig 30 év alatt. Mert ő nem vezetett az úton, csak közlekedett.
Aki elkezdi a jogosítványt, és nem csinálja folyamatosan, hanem kicentizi a KRESZ vizsgától számított 2 évet, az szintén ne csodálkozzon már, hogy nem fogja elküldeni az oktatója vizsgázni a 30 óra után, mert hiába van meg papíron, ha havi 1-2-3 alkalommal megy vezetni. Akkor az a kis "rutin" is elvész, amit az ember az alatt az 1 - 1,5 - 2 óra alatt összeszedett, mert 2-3-4 hét után megint nem fog magabiztosan közlekedni a forgalomban. Így megint szükség lesz plusz órákra, hiszen aki nem tudná, ez az oktatónak és az autósiskolának is rossz pont, hírnév, statisztika, hogy buknak meg a tanulók a forgalmi vizsgákon. El is hiszem, hogy sok oktató bunkó, vagy nem magyaráz. Akinek nincs érzéke hozzá, nem érdekli csak csinálja, de azt is úgy hogy néha eljár vezetni, azzal én sem foglalkoznék, csak éppen annyit, hogy átmenjen a vizsgán, vagy pedig ha nem megy át, akkor nyugodtan mondhassam neki, hogy hát én megmondtam. És ezt minden rosszindulat nélkül írom.
Mielőtt jönnének a szokásos dolgok, én nekem is rá kellett érezni az autóvezetésre az első 10 alkalom után. A maradék 20 óra amit becsületesen levezettem, nem is engedtem magamat hamarabb vizsgára küldeni ha már kifizettem, nekem gyerekjáték volt. Miután megjött a jogsi, már másnap egyedül vezettem, és ki is próbáltam 0 tapasztalattal, hogy mit bír a kis családi 1.0 benzin/gázos swiftünk.
Teherautónál már csak a méreteket, légféket kellett megszoknom, a közelekdésre tudtam figyelni, hiszen több mint 5 éve megvolt a B kategória AKTÍV VEZETÉSI TAPASZTALATTAL, mikor elkezdtem. Abból is a 30 óra vezetés elég volt, a forgalmi vizsga sikerült elsőre ami 1 vicc volt.
De én tettem érte, hiszen nem kevés időről és főleg pénzről beszélünk. Én feleslegesen nem fizetek ki pénzt, hanem teszek érte. Így van és lesz ez most a D kategóriánál is.
#15 Aztán ez most mire jó, hogy szidod meg leszólod itt azokat, akiknek "nincs a vérükben" a vezetés? Neked ettől jobb lesz, vagy mi? Igen, vannak, akiknek jobban van érzékük hozzá, mint másoknak. Mindennel így van ez az életben...
Mesélj csak még magadról, fogadjunk, hogy van olyasmi, amihez meg neked van az átlagosnál kevésbé érzéked...
Ja igen, azt elfelejtettem odaírni, hogy akinek nem inge, nem veszi magára. Számítottam is az ilyesmi kommentekre. :)
Biztosan van nekem is ami kevésbé megy, SŐT, EGÉSZEN BIZTOS, de itt most a vezetésről beszélünk. Nem kell mindjárt áthárítani másokra vagy más dolgokra a témát, ez a legegyszerűbb. Tipikus mentalitás, hogy nem nézünk szembe a dolgokkal, hanem elbújunk előle, vagy pedig hárítunk. :) Nem fényeztem magamat, és nem szidtam senkit, de "örömmel" látom, hogy Te magadra vetted a hozzászólásomat. Ne aggódj, majd belejössz te is. :)
15, Saját magadnak mondasz ellent.
"Nehogy azt mondja már nekem valaki, hogy 500.000Ft-ba meg 1.000.000Ft-ba kerül egy B kategóriás jogosítvány... Ilyen nincs, nem létezik."
"A kötelező 30 órából, egy rutinpályán fogtok gyakorolni és szinte biztos, hogy az első 5-10 óra zárt pályán fog történni. Utána az a 20 óra el is hiszem hogy kevés lesz, mire mentek forgalomba vizsgázni. Ezért kell az 50-60 óra."
10ezer felett vannak már az órák. 50 óra alsó hangon félmilla, és nincs benne az elmélet, az elsősegély, a vizsgadíjak, az orvosi, stb stb...
Nekem valahol 700 körül volt a vége, de megmondom őszintén, egy ponton elengedtem és nem számoltam. Mert az is csak egy plusz stresszfaktor, hogy ménincsmeg annyiból, amennyi rá volt szánva.
Fizettem, csináltam, meglett a jogsi. Jó oktatóm volt, bármikor visszamennék hozzá. Akkor is, ha nem rugdosott át 30 óra után, hanem megpróbálta a lehető legtöbb dolgot megtanítani, amit lehetett. Ha 60 óra alatt, akkor annyi alatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!