Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Mit gondoltok a tervezett...

Mit gondoltok a tervezett 2026-os KRESZ módosításról?

Figyelt kérdés

Amit én kifogásolhatónak tartok (kivonat a Telex cikkéből):


- Tilos lesz veszélyesen megközelíteni más közlekedőt akár hossz-, akár oldalirányból. Ez vonatkozik a zebrán áttekerő bringásokra és a piroson átszaladó gyalogosokra is, magyarul hiába nincs elsőbbségük ezekben az esetekben, ugyanúgy az autós lesz a hibás a veszélyes megközelítésük miatt.


Oké, jól hangzik, hogy végre kedvezni próbálnak a kerékpárosoknak az oldaltávolság kötelező megtartásával, de ki dönti majd el, hogy vajon veszélyesen közel volt-e hozzá vagy sem? Ha 1 méter oldaltávolságot hagy, akkor az veszélyesebb, mintha csak 0,8 métert hagyott volna? Hogyan ellenőrizhető ez? Vagy majd minden szubjektíven, amilyen kedve van éppen a biztos úrnak?


- Új alapelv, hogy a jelzőtábla magasabb rendű, mint a jogszabály. Erre egy egyszerű példa: körforgalomban nem lehet parkolni, de ha van kijelölt parkoló, igen.


Ez mögött szimplán nem értem a logikát. Gyakorlatilag ezzel azt mondják, hogy ha hibásan van valami kitáblázva, akár olyan szinten, hogy az balesetet okoz, akkor nem a kitáblázó a hibás, hanem a közlekedő. Ez abszurdum.


- A közlekedőnek figyelemmel kell lenni a nála védtelenebb közlekedőre. Védtelenebbnek számít a kamionhoz képest a személyautó is, az autóhoz képest a motor vagy a kerékpár, és a biciklihez képest pedig a gyalogos. Külön csoportot alkotnak a legvédtelenebb közlekedők: a gyerekek, idősek, gyengén látók, kerekesszékesek, vagy a felismerhetően ittas személyek is.


Na persze, és majd honnan ismerem azt fel, hogy a sarkon álló Manci néni gyengénlátó-e? Sokan még szemüveget sem hordanak, miközben a lábukig nem látnak el. És ezt most nem poénból írtam, mert tényleg így van.


A másik, hogy személyautóval megyek és berobban elém egy kerékpáros takarásból, akkor erre hogy a p.ba figyeljen az ember? Egyáltalán mi az, hogy legyek figyelemmel a védtelenebb közlekedőre? Eddig nem így kellett közlekedni, mert szerintem igen?


- A bizalmi elv is bekerül az új KRESZ alapelvei közé, ami azt jelenti, hogy minden közlekedő számíthat arra, hogy a szabályokat a többi közlekedő is betartja. Itt is érdekesek a kivételek: a bizalmi elvet nem lehet alkalmazni a legvédtelenebbeknél, például egy gyalogátkelőhely pirosánál labdát pattogtató kisgyereknél, és azoknál sem, akikről üvölt, hogy magasról tesznek a szabályokra, például az autópálya dúvadjaira.


A bizalmi elv alapján készült az egész eddigi KRESZ, szóval ez ebben a formában szimplán hülyeség, hogy bekerül a KRESZ-be. Aztán hogyan van, hogy számítanom kell a többiek betartják a szabályokat, de közben mégsem kell számítanom rá, mert deviens emberkék nem biztos, hogy betartják? Csak én nem értem, hogy mit akarnak ezzel mondani?


- A fenntarthatóság alapelve szintén új elem lesz, ami azt jelenti, hogy a közlekedőknek kerülni kell a szükségesnél nagyobb környezeti terhelést. Az említett példák szerint ide tartozik az, [...] ha valaki a ház előtt az ivóvíz-hálózatból származó vízzel mossa az autóját.


Hát köszi, és akkor mivel mossam az autómat? A koszos szennyvízzel? Eleve nincs is ilyen szolgáltatás, hogy szürkevizet vezessenek be a házamhoz.


[link]



2024. jún. 15. 20:31
1 2 3 4
 31/31 anonim ***** válasza:
"Azért, hogy megtöltsd a melegben a palackodat (kb. októbertől márciusig ezek nem is működnek)" Hogyne működnének? A kék, ejektoros közkifolyóknál nincs fagyveszély.
2024. jún. 25. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!