Mi a véleményetek a hármas tiltó táblákról, illetve azok magyarországi használátaról?
Róla van szó.
Tele vannak vele a magyar utak, főleg az elsőrendű főútvonalak, kisebb részt a másodrendű főutak mentén. Ilyen van például a 4-es főúton Szolnoktól csaknem az ukrán határig vagy a 35-ös főút nagy részén, de lehetne még sorolni hosszasan.
Fontos megjegyezni, hogy hungarikumról van szó, a fejlett nyugaton nemigen találkozni ilyesmivel, legfeljebb ha a lassú járműveknek van megfelelő alternatív útvonaluk, nem úgy mint Magyarországon, ahol a Kisújszállás és Karcag közötti 18 km országúti kerékpárral 80 km.
Mi a véleményetek?
#10 Amúgy a 4-esen kívül tudsz még másik példát?
És amúgy bicikliztél már a 4-esen valaha? Voltál valaha a 4-esen bármi más járművel? Szerinted van bármennyi életösztön abban, aki ott akar biciklizni? Ne haragudj, van az, amikor kamu, hogy a "biciklis érdekében" van onnan kitiltva, de a 4-esre ez konkrétan a színtiszta igazság. Ha ott lehetne biciklizni, akkor nem a motorosok halálesetei lennének a legtöbb kattintást generáló hírek.
#11
"És amúgy bicikliztél már a 4-esen valaha?"
Nemhogy valaha, hanem rendszeresen. A példaként hozott szakaszt ugyan csak térképről ismerem, de a szabolcsi vagy a Hajdú-Bihar megye északi szakaszán legalább kéthetente megfordulok. Tiltás ide vagy oda, nem érdekel.
"Voltál valaha a 4-esen bármi más járművel?"
Igen, autóval.
"Szerinted van bármennyi életösztön abban, aki ott akar biciklizni? Ne haragudj, van az, amikor kamu, hogy a "biciklis érdekében" van onnan kitiltva, de a 4-esre ez konkrétan a színtiszta igazság."
Semmi szükség erre az ostoba gyámkodásra. Felnőtt, többnyire jogosítvánnyal rendelkező emberek vagyunk. Mindenki eldöntheti maga, mit tart veszélyesnek. Ne valami hivatalnok döntsön ebben a kérdésben, aki már abban elfárad, ha a városkája kerékpárútján elteker otthonról a zöldségesig. Aki vállalja a veszélyt, hadd menjen, ez nem óvoda. Aki szerint meg veszélyes, az még mindig dönthet úgy, hogy nem teker rajta. Ennyi.
"Ha meg bicikliutat építenének Karcag-Kisúj közé, akkor meg azon lennél felháborodva, mennyi közpénz, és 5-10 évvel később hogy néz ki...)"
Előbbi miatt biztosan nem háborodnék fel, sőt, üdvözölném, ez lenne a legjobb megoldás. A második rész miatt jogosan háborodna fel bárki.
"Amúgy a 4-esen kívül tudsz még másik példát?"
Nem vagyok túlságosan ismerős az országban, de ahogy látom a merretekerjek.hu-n, a 8-as, 5-ös, 6-os, 51-es, 26-os utak mellett valószínűleg bőven lehet példát meríteni. Hátha valaki ennél konkrétabbat is ír.
#13
"Előbbi miatt biztosan nem háborodnék fel, sőt, üdvözölném, ez lenne a legjobb megoldás. A második rész miatt jogosan háborodna fel bárki." lásd a megye bármely bicikliútja az elmúlt 20 évben.
"Semmi szükség erre az ostoba gyámkodásra" - akkor rossz helyen élsz. Európában, főleg ezen a fertályán túlzottan és ostobán gyámkodnak az életed felett. Amerikában meg túlzottan és eszetlenül engedik, hogy akárhogy megöld magad és másokat. Ez van. Ha elmúltál 12, akkor ezen nem kéne meglepődni. Még így is sokkal szabadabban lehetsz gyökér, mint pár országgal nyugatabbra.
Traktorok és lassú járművek esetén nem sokat ér, mert célforgalomban vagy ha 50%-nál nagyobb kerülőt kéne tennie, akkor úgyis bemehetnek.
Állati erővel vont jármű már gyakorlatilag nem létező dolog.
Szóval igazából egyszerű kerékpáros-szivatás.
Én úgy gondolom, hogy valamilyen köztes megoldás kéne kitalálni, ugyanis mindkét oldalnak van igaza.
A tiltás ellen szólók: Ahogy sokan írták, nincs sokszor normális alternatíva, ha van, akkor az vagy valamilyen elfeledett, éppen csak útnak nevezhető csík a sárba, (ami traktoroknak nem gond, de nem szívesen jár arra senki), vagy 30-40 perc kitérő. Ha mi sietünk a munkába, akkor ő nekik is el kell nézni, hogy szeretnének haladni. Erre lenne jó egy külön út, ami nem dobja meg annyira az utazási időt. Bicikliseknek egy jó bicikli út, traktorosoknak, szekereknek egy kicsit arrébb egy csendesebb útvonal. a probléma ugye az, hogy ez pénzbe és időbe kerül, illetve, hogy van egy feljebb érdeke valakinek erre.
Az tiltás mellett állók: Némelyik úton tényleg kellemetlen, amikor ezek a járművek megjelennek, mert veszélyt hordoznak magukban, és feltartják azt az utat, ami direkt a gyors autós forgalom miatt lettek kiépítve. Bicikliseknek veszélyes, mert a sok gyors autó között nagy az esélye annyak, hogy fellökik őket, főleg, ha egy felelőtlen sofőr, két milliméterre előzi meg őket. Szekereknek, lovaskocsik már tényleg ritkultak, de azért néha-néha megjelennek az úton. Szintén veszélyes rájuk nézve a forgalom. nem járok ilyennel, és nincs benne tapasztalatom, de egyszer olvastam egy fórumon egy lovaskocsistól, hogy a hangos járművek megijeszthetik a lovakat, ami szintén okozhat meglepetéseket (nem tudom, hogy reális-e, aki jobban benne van a témában, írjon erről). Végül a mezőgazdasági járművek, amik nagyok, lassúak. Mifelénk rengetegszer felviszik a sarat és a köveket az útra, ami balesetet okozhat, vagy komolyabb károkat mások járművében. Illetve találkozok olyannal, amikor feljönnek hatalmas kombájnokkal, hátulról, oldalról kilógó eszközökkel, amik miatt még előzni sem lehet, így megfojtva a forgalmat.
Itt is csak alternatív út lehetnek a megoldás.
Összességében a probléma az, hogy nincs megfelelő kerülőút, és életbe lép az itt jellemző dolog, miszerint megoldás helyett tiltást alkalmaznak, ami tényleg egy elmaradott hozzáállás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!