Mi a véleményetek a hármas tiltó táblákról, illetve azok magyarországi használátaról?
Róla van szó.
Tele vannak vele a magyar utak, főleg az elsőrendű főútvonalak, kisebb részt a másodrendű főutak mentén. Ilyen van például a 4-es főúton Szolnoktól csaknem az ukrán határig vagy a 35-ös főút nagy részén, de lehetne még sorolni hosszasan.
Fontos megjegyezni, hogy hungarikumról van szó, a fejlett nyugaton nemigen találkozni ilyesmivel, legfeljebb ha a lassú járműveknek van megfelelő alternatív útvonaluk, nem úgy mint Magyarországon, ahol a Kisújszállás és Karcag közötti 18 km országúti kerékpárral 80 km.
Mi a véleményetek?
Állati erővel vont jármű már-már nem is létezik, de ahol van, ott se érdekli, megy rajta.
Biciklisnek egyre jobb, egyre több az infrastruktúra, ahol meg tudja oldani. Legrosszabb helyzetben a mezőgazdaság van. Sokszor irreális alternatívák vannak csak, ha vannak. Távolságban, vagy útminőségben alkalmatlan a gyakorlatban a használatra
1. Azokon az utakon valóban semmi keresnivalója lassú járműnek. Veszélyes mindenkinek.
2. A megoldást az alternatív útvonalak fejlesztésében látom. Ez sok esetben kb annyiból állna, hogy egy párhuzamos már meglévő mezőgazdasági utat (ilyen a legtöbb helyen van) leaszfaltoznak illetve kitábláznak. Ez nem hatalmas költség és mindjárt kedvező alternatíva lenne a bicikliseknek, megoldaná a sárfelhordás problémáját és a főúton is zavartalanul lehetne haladni.
4: én, mint biciklis, ahol csak lehet kerülöm a forgalmas utalat és vadászom az alternatívákat. Sokszor sikerül, néha nem. De sokszor komoly kutatómunka megtalálni, hogy merre érdemes menni, ezért már a kitáblázás sokat segítene.
Németországban sok helyen a világvégi földúthoz is ki van táblázva, hogy hova vezet.
#6: Sajnos te vagy az elenyésző kisebbség
#4
"a fejlett nyugaton nemigen találkozni ilyesmivel"
Ez pontosan így van. Ez már önmagában elgondolkodtató. Csakhogy mindenki értse: nem arról van szó, hogy mi hordozzuk a fáklyát a barlangban és mutatjuk az utat az autósokat üldöző Európának, épp ellenkezőleg, le vagyunk maradva úgy negyven évvel.
Egy kulturált országban kizárólag ott lehet kitiltani a lassú járműveket, ahol van kerékpárút, szervizút, hasonló. Például a 4-es főút kérdező által említett szakaszán nem egyszerűen teljességgel elfogadhatatlan a tiltás, de felveti az Alaptörvény ellenesség gyanúját is. Ellenben szintén a 4-es főúton, Kisvárdától Záhonyig nem probléma a tiltás, mert ott megy vele párhuzamosan egy mellékút.
#7 1) Hadd döntse el mindenki maga, merre sportol. 2) Nem mindenki cicanacis országútis, valaki azért megy ott, mert az útmenti üzemekben, gyárakban, tanyákon dolgozik, ahová nem jut el vonattal, a buszmenetrend pedig esetleg nem megfelelő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!