Magyarországon mióta kötelező a teherautókba tachográf használata?
Az Aetr előtt is voltak előírások a vezetési és pihenőidőkre. A legtöbb ország a saját előírásait kérte számon a területén, eleinte nem volt egységes szabályozás. Ellenőrizték is. Halványan rémlik még valami: a francia 3x3 órát engedett vezetni, 1-1 óra köztes pihivel. Törökben két Tir parkolót lehetett egy nap menni, ott pecsételtetni kellett. A rendőr a pecséteket figyelte. Kb. 600km-re lehetett így jutni, naponta. Itthon az Aetr előtt 12 órát lehetett vezetni egy nap. Beugrik még vmi napi 8 óra nyugaton, de homályosak a képek, memóriám egy szita...
Én '94-ben kezdtem, akkor természetes volt a korong használata.
De ebben a '74-es filmben is beszél a korongokról, egy 7napos korongot fel is villant a kamera előtt:
2004-ig csak azokban az autókban kellett használni magyarországon, amibe gyárilag be volt szerelve.
2004 után kötelezővé vált a használata, ezért még a régi IFA-ba, ZIL-be is be kellett szerelni.
Nemzetközi fuvarozásban már évtizedek óta kötelező a használata.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!